Šiemet kelininkai į kelius galėjo išvažiuoti anksti. Tą lėmė tiek sklandžiai vykusios viešųjų pirkimų procedūros, tiek palankūs orai. Pirmiausia darbai bus vykdomi didžiausio eismo intensyvumo – magistraliniuose ir krašto keliuose. Šiuo metu juose jau spėta paženklinti 50 000 kv. m ašinių linijų bei simbolių. Magistraliniai keliai turės būti paženklinti iki liepos 15 d. Krašto keliuose kelininkai darbus turės baigti iki rugpjūčio 31 d., o rajoniniuose – iki lapkričio 10 d.

Iš viso šiais metais planuojama paženklinti apie 2 300 000 kv. m linijų bei simbolių. Keliai bus ženklinami dažais ir polimerinėmis medžiagomis, atsižvelgiant į kelio dangos būklę, eismo intensyvumą ir kitus veiksnius.

Vienos iš Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) ženklinimo konkursą laimėjusių įmonių UAB „Biseris“ generalinis direktorius Tomas Ignatavičius teigė, kad vairuotojai gali tikėtis dar geresnės ženklinimo kokybės, nes naują sezoną kelininkai pasitinka su papildytu technikos parku, inovacijomis bei diegiama nauja kokybės kontrolės sistema.

„Gegužę į Lietuvą atkeliaus nauja Skandinavijos rinkoje naudojama termoplasto mašina „RME Mini Light“, kuri turi itin didelius termoplasto kaitinimo katilus ir dirba dvigubai našiau nei tradicinės ženklinimo mašinos. Taip pat Kaune išbandėme ženklinimą iš taškų sudarytomis linijomis. Tokios linijos žymiai geriau atspindi šviesą lyjant, nes vanduo ant linijos neužsilaiko, o tai mūsų šalyje itin aktualu, nes turime daug lietingų dienų“, – apie naujoves pasakojo T. Ignatavičius.

Horizontalusis kelių ženklinimas

Europa sieks vienodų standartų

„Biserio“ generalinis direktorius akcentavo, jog kelerius metus būdavo atnaujinama tik apie 50 proc. horizontaliojo ženklinimo, tad jis buvo visiškai nudėvimas. Atstovas teigė, kad mažėjant linijų atspindžiui, prastėja jų matomumas tamsiuoju paros metu, ypač lyjant. Anot jo, atspindžio reikalavimai Lietuvoje šiuo metu ir taip yra žemesni nei tokiose Europos šalyse kaip Olandija ar Vokietija, tad jei jis nėra laiku atnaujinamas, kyla eismo įvykių pavojus. Visgi T. Ignatavičius užtikrino, kad šiemet ženklinimas bus atliktas laiku.

T. Ignatavičius minėjo, kad Europos Parlamentas ruošia direktyvą, kuria bus siekiama suvienodinti Europos šalių kelių ženklinimą, didinti atspindžio koeficientą tamsiuoju paros metu ir lyjant, o linijos plotį daryti ne mažesnį nei 15 cm (šiuo metu Lietuvoje linijos plotis yra 12 cm). Šie pokyčiai yra būtini norint geriau išnaudoti pagalbines automobilių saugos funkcijas ir skatinti savavaldžių automobilių plėtrą.

Po pertraukos – sklandūs darbų metai

Pernai, po kelerių metų pertraukos, buvo paženklintas visas suplanuotas linijų ir simbolių kiekis. Ankstesniais metais to padaryti buvo neįmanoma dėl užsitęsusių viešųjų pirkimų procedūrų. Sklandžiai paženklinti net ir Utenos regiono keliai, dėl kurių ženklinimo metus vyko teisminiai ginčai.

Anot T. Ignatavičiaus, šiemet visi darbai taip pat turėtų būti atlikti laiku. Jis taip pat pabrėžė, kad dėl efektyvaus ženklinimo praėjusiais metais daugiau dėmesio buvo skirta ir rajoniniams keliams, kuriems, paprastai dėl didelės darbų apimties, laiko nebelikdavo. Jie intensyviai bus ženklinami ir šiemet.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją