Darbus pradeda ir naujai įkurtas Kelių priežiūros valdymo centras (KPVC), kuris padės stebėti Lietuvos kelių būklę bei efektyviau koordinuoti jų priežiūros darbus, skelbiama pranešime žiniasklaidai.

Nuvažiuos 2,2 mln. kilometrų

Planuojama, kad per žiemos sezoną, kuris tęsis iki balandžio mėn., kelių priežiūros mechanizmai valydami sniegą ir barstydami slidumą mažinančias medžiagas, nuvažiuos 2,2 mln. kilometrų. 11 tūkst. kilometrų valstybinės reikšmės kelių bus barstomi, 10 tūkst. km. – valomi. Keliuose dirbs daugiau nei 300 barstytuvų ir 160 autogreiderių. Susidarius ekstremalioms sąlygoms, planuojama pasitelkti ir papildomą techniką.

„Nors šiomis dienomis Lietuvą aplankė pavasariška šiluma, tačiau mūsų specialistų komanda jau gyvena žiemos sezono nuotaikomis. Tiek darbuotojai, tiek kelių valymo technika yra parengti bet kurią akimirką išvažiuoti į kelius ir užtikrinti sklandžias bei saugias vairavimo sąlygas visoje Lietuvoje. Šiemet jų darbą palengvins įsteigtas Kelių priežiūros valdymo centras, kuris sąlygų keliuose stebėjimui pasitelks modernias technologijas“, – sako VĮ „Kelių priežiūra“ Kelių priežiūros valdymo centro vadovas Karolis Sakalauskas.

Anot jo, šiemet sujungus 11 atskirų regioninių kelių priežiūros įmonių į vieną struktūrą, pasirengimas žiemos sezonui buvo lengvesnis, o centralizuota veikla padės sklandžiau ir operatyviau organizuoti kelių priežiūros darbus.

Išbarstys dešimtis tonų druskos

Pasiruošimo kelių priežiūros darbams žiemos laikotarpiu organizavimas ir vykdymas turi būti atliekamas iš anksto ir nuosekliai koordinuojant visą įmonės veiklą. VĮ „Kelių priežiūra“ turi 62 druskos sandėlius visoje Lietuvoje, kuriuose šiuo metu žiemos pradžiai jau atvežta 37 tūkst. tonų druskos ir 18 tūkst. tonų smėlio-druskos mišinio. Šis kiekis sandėliuose nuolat pildomas. Praėjusį žiemos sezoną keliams barstyti ir jų slidumui mažinti iš viso sunaudota 109 tūkst. tonos šių medžiagų.

Naujai įkurtame Kelių priežiūros valdymo centre visą parą budės skirtingų sričių specialistai. Jie nuolat stebės Lietuvos kelių dangos būklę, meteorologines prognozes ir esamų meteorologinių stotelių parodymus, kelių priežiūros technikos judėjimą ir darbą Lietuvos keliuose. Centro darbuotojai atsakingoms institucijoms operatyviai perduos informaciją apie meteorologinius pokyčius, eismo įvykius ar kitus važiavimo sąlygas lemiančius veiksmus.

Pasak VĮ „Kelių priežiūra“ Kelių priežiūros technologijų grupės vadovo Pauliaus Kairiūkščio, pagrindinis įmonės tikslas – užtikrinti vienodą kelių priežiūros paslaugų kokybę visuose valstybiniuose keliuose. Todėl diegiamos inovatyvios technologijos, užtikrinančios tikslesnį oro sąlygų keliuose ir dangos būklės prognozavimą, tikslingus prevencinius barstymus, operatyvų reagavimą į besikeičiančias oro sąlygas.

„Efektyviai kelių priežiūrai svarbi ne tik druska ar naudojamos technikos kiekis, bet ir protingas išteklių valdymas. Todėl rengdamiesi žiemos sezonui vykdėme maršrutų planavimo ir optimizavimo darbus, derinome procesus su kiekviena kelių tarnyba. Be to, įdiegta kelių būklės informacinė sistema, GPS įranga, atliktas slidumo matavimo įrangos kalibravimas. Iš anksto suformuotos žiemos tarnybos budėtojų, vairuotojų ir mechanizatorių komandos“, – pasakoja P. Kairiūkštis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (51)