Specialiai elektromobiliams pritaikyta nauja platforma turi daugiau privalumų, palyginti su dabartinėmis konstrukcijomis, kurios buvo kuriamos orientuojantis į modelius su vidaus degimo varikliais. Platforma užtikrins geresnes dinamines ir valdymo savybes, didesnį nuvažiuojamą atstumą, taip pat erdvesnius saloną ir bagažinę.

Modulinė E-GMP platforma leis greičiau ir lanksčiau kurti naujus automobilius, kadangi gali būti pritaikyta tokių skirtingų segmentų modelių kaip sedanai, krosoveriai ir SUV gamybai. Ji bus naudojama „Kia“ ir „Hyundai“ elektromobiliams gaminti.

Sukurta geresnei dinamikai, saugumui ir didesnei erdvei

Platforma buvo kuriama geresniam komfortui ir stabilumui užtikrinti, važiuojant dideliu greičiu. Tai pavyko optimaliai paskirsčius tarp priekinės ir galinės ašies svorį, naudojant galingus elektros variklius, penkių svirčių galinę pakabą ir integruotą pavaros ašį IDA (angl. „Integrated Drive Axle“). Nauja platforma padidino akumuliatorių apsaugą, kadangi juos sauganti konstrukcija pagaminta iš itin tvirto plieno su inovatyvia eismo įvykio metu smūgio energiją sugeriančia ir apkrovas nukreipiančia struktūra.

Be to, nauja E-GMP platforma leido padidinti salono erdvę, kadangi yra didelis atstumas tarp ašių ir mažas – nuo ašių iki automobilio priekio ir galo. Dėl apačioje sumontuotų akumuliatorių salono grindys yra lygios, taip suteikiama daugiau vietos keleiviams bei priekinių ir galinių sėdynių išdėstymo galimybių.

Tarp priekinės ir galinės ašių sumontuotų akumuliatorių energijos tankis yra didžiausias, kada nors buvęs serijiniuose „Kia“ automobiliuose. Tai pasiekti leido ir dar geresnė akumuliatorių aušinimo sistema su atskira aušinimo technologija, leidžiančia sumontuoti kompaktiškesnius akumuliatorius. Energijos tankį padidinus maždaug 10 proc., palyginti su dabartiniais elektromobiliais, patys akumuliatoriai tapo lengvesni ir gali būti montuojami žemiau, taip padidinama salono erdvė.

Efektyvi ir galinga elektrinė sistema

Kompaktiškas E-GMP platformos galios modulis apima galingą elektros variklį, elektromobilio transmisiją ir įtampos keitiklį. Jis leidžia nuo 30 iki 70 proc. padidinti maksimalius variklio sūkius ir 33 proc. – energijos rekuperavimo galią, palyginti su dabartiniais varikliais. Standartizuotas akumuliatorių modulis gali būti pritaikytas skirtingų segmentų automobilių savybėms, pavyzdžiui, nuvažiuojamam atstumui didinti arba kitiems pirkėjo poreikiams pritaikyti.

Variklis yra valdomas įtampos keitiklio modulio su silicio karbido puslaidininkiais. Pirkėjai galės rinktis modelius su galinių arba visų varančiųjų ratų pavara.

Itin greitas įkrovimas

E-GMP platforma turi dar vieną naujausią „Kia“ technologiją – pirmą kartą pasaulyje debiutuojančią itin greito įkrovimo sistemą, kuri gali būti naudojama tiek su 800, tiek ir 400 voltų įkrovikliais be papildomos įrangos ar adapterių. Šis greitasis įkroviklis leidžia įkrauti akumuliatorių vos per 18 minučių, o 100 kilometrų nuvažiuoti reikalingą energiją – tik per 5 minutes.

Daugelis šiuolaikinių 400 V sistemos elektromobilių gali būti įkraunami 50-150 kW galia, tačiau 800 V infrastruktūros plėtra, užtikrinanti krovimą iki 350 kW, užtikrins kur kas didesnį elektra varomo transporto praktiškumą.

Kitaip nei ankstesnių elektromobilių, kuriuos galima tik įkrauti, per E-GMP platformą pagamintų modelių sistema yra lankstesnė. Naujas integruotas įkrovimo kontrolės modulis ICCU (angl. „Integrated Charging Control Unit“) leidžia naudoti V2L funkciją (angl. „Vehicle-to-Load“), kuri iš elektromobilio gali tiekti 100 arba 220 voltų elektros energiją elektros įrenginiams ar kitam elektromobiliui įkrauti.

Laikydamasi vidutinio ir ilgalaikio termino „Plan S“ strategijos, „Kia Motors“ vykdo elektrifikacijos eros pokyčius. Šių metų rugsėjo mėn. „Kia“ paskelbė savo planus, kad iki 2025 m. apie 20 proc. visų kompanijos parduodamų automobilių sudarys elektromobiliai. Įmonė taip pat pristatė septynis elektromobilius, kurie pasirodys iki 2027 metų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)