Įkraunamas hibridinis modelis yra jau antrasis elektros pavarą turintis automobilis „Sorento“ gamoje. Pirmoje 2020 metų pusėje kas ketvirtas „Kia“ Europoje parduotas modelis buvo elektrifikuotas – švelnusis hibridas („mild hybrid“), paralelinis hibridas, elektromobilis arba įkraunamas hibridinis automobilis.
Naujojo „Sorento Plug-in Hybrid“ pardavimas Europoje prasidės 2021 m. pradžioje. Modelis turės unikalią „Kia“ 7 metų, 150 tūkst. km garantiją.
Didelė galia ir mažos emisijos
„Sorento Plug-in Hybrid“ yra ne tik mažiausiomis emisijomis visoje „Sorento“ šeimoje pasižymintis modelis, bet ir pats galingiausias. Jame sumontuotas 1,6 l darbinio tūrio benzininis variklis su turbokompresoriumi, pasiekiantis 180 AG pajėgumą ir 265 Nm sukimo momentą. Jis suporuotas su 13,8 kWh ličio jonų polimerų baterija ir galingu elektriniu varikliu, pasiekiančiu 66,9 kW ir 304 Nm.
Sudėjus visus pavaros elementus, buvo gautas įspūdingas pajėgumas – 265 AG ir 350 Nm.
Įkraunamo hibrido elektra nuvažiuojamas atstumas yra pakankamas, kad leistų vairuotojams be anglies dioksido ir kitų emisijų nuvažiuoti nedidelius atstumus. Atstumas šiuo metu dar sertifikuojamas ir bus paskelbtas artėjant automobilio pardavimo pradžiai.
Galia į visus keturis ratus perduodama naudojant šešių laipsnių automatinę pavarų dėžę, kuri užtikrina efektyvų energijos perdavimą iš dviejų galios šaltinių. To rezultatas – staigi akceleracija važiuojant bet kokiu greičiu, išnaudojant akimirksniu pasiekiamą didelį elektrinio variklio sukimo momentą.
Įvairios inovacijos paverčia „Sorento Plug-in Hybrid“ modelį pačiu pažangiausiu ir efektyviausiu „Kia“ iki šiol sukurtu įkraunamu hibridiniu automobiliu. Jo baterija yra aušinama skysčiu – tai užtikrina puikią didelės įtampos baterijos termoreguliaciją ir efektyvumą.
Benzininiame variklyje yra naujausios „Kia“ inovacijos, pavadintos „Smartstream“, tarp kurių ir „Continuously Variable Valve Duration“ technologija, reguliuojanti įsiurbimo vožtuvų darbą priklausomai nuo važiavimo sąlygų. Tai suteikia kelis skirtingus degimo ciklus pačiam varikliui ir optimizuoja jo našumą bei degalų naudojimo efektyvumą.
Erdvė visiems
Naujoji „Kia“ vidutinio dydžio SUV modeliams skirta platforma, pristatyta ketvirtos kartos „Sorento“ modelyje, užtikrina ne tik galimybę montuoti įvairius variklius bei hibridines jėgaines, bet ir didelę erdvę keleiviams bei bagažui nepriklausomai nuo pavaros tipo.
To rezultatas – „Sorento Plug-in Hybrid“ siūloma didelė erdvė penkiems ar septyniems keleiviams, kaip ir „Hybrid“ ar dyzeliniuose modeliuose. Jame yra vienas didžiausių bagažo skyrių klasėje – iki 809 litrų septynviečiame modelyje arba 898 l penkiaviečiame (su dviem sėdynių eilėmis). Septynviečiame modelyje, su pakelta trečia sėdynių eile, bagažinės talpa yra 175 l („Hybrid“ modelyje – 179 l).
Vizualiai „Plug-in Hybrid“ modelio eksterjeras nesiskiria nuo kitų gamos automobilių, vieninteliai skirtumai – galinėje dalyje matomi „eco plug-in“ logotipai bei įkrovimo jungtis.
Interjeras taip pat pakitęs minimaliai – atnaujintas 12,3 colio skaitmeninio prietaisų skydelio dizainas, kuriame galima matyti galios šaltinių darbą ar baterijos įkrovos lygį. 10,25 colio lietimui jautriame centrinėje konsolėje sumontuotame informacinės sistemos ekrane įdiegta funkcija, leidžianti lengvai rasti artimiausias elektros įkrovimo stoteles.
Daug saugumo technologijų
Įkraunamas hibridinis automobilis yra tame pačiame technologijų inovacijų lygyje kaip ir kiti „Sorento“ modeliai. Lietimui jautriame ekrane galima matyti išmaniojo telefono programėles naudojant „Apple CarPlay™“ ar „Android Auto™“, taip pat galima galinga 12 garsiakalbių BOSE® erdvinio garso sistema bei „Mood Lighting“, leidžianti pasirinkti interjero apšvietimą iš 64 atspalvių.
„Sorento Plug-in Hybrid“ diegiama daug „Kia“ ADAS („Advanced Driver Assistance Systems“) sistemų, padidinančių vairavimo saugumą. Tai autonominio avarinio stabdymo sistema su pėsčiųjų, dviratininkų ir automobilių atpažinimu sankryžose („Forward Collision-Avoidance Assist“ su „FCA Junction“), nematomos zonos stebėjimo sistema „Blind-Spot View Monitor“, aplinkinio vaizdo stebėjimas su nematomos zonos avarijų išvengimo asistentu („Surround View Monitor“ su „Blind-spot Collision-Avoidance Assist“), išmanus greičio ribojimų asistentas „Intelligent Speed Limit Assist“, išmani kruizo kontrolė „Smart Cruise Control“ su „Stop&Go“, eismo juostos sekimo asistentas „Lane Following Assist“, įspėjimas apie vairuotojo nuovargį „Driver Attention Warning“ bei važiavimo greitkeliuose asistentas „Highway Driving Assist“.
Automobilyje taip pat siūloma galinio vaizdo stebėjimo sistema „Rear View Monitor“ su saugumą stovėjimo aikštelėse padidinančiomis „Reverse Parking Collision-Avoidance Assist“ bei „Rear Cross-traffic Collision-Avoidance Assist“. SUV modelyje diegiama „Safe Exit Assist“ sistema apsaugo keleivius nuo galinių durų atidarymo, jeigu užfiksuojamas iš galo atvažiuojantis eismo dalyvis – dviratininkas ar kita transporto priemonė.
„Sorento“ taip pat diegiama eismo įvykio pasekmes sumažinanti „Multi-Collision Brake“ sistema. Ji automatiškai aktyvuoja automobilio stabdžius vos po avarijos suveikia oro pagalvės – taip keleiviai apsaugomi nuo papildomų smūgių.
Naujasis Europai ir kitoms rinkoms skirtas „Kia Sorento Plug-in Hybrid“ bus gaminamas „Kia Hwasung“ gamykloje Pietų Korėjoje. Pardavimas Europoje prasidės 2021 m. pradžioje.