Kiek gi šios mašinos „valgydavo“ degalų.
Lengvieji automobiliai
Pradėkime nuo populiariųjų lengvųjų automobilių.
„VAZ-2101“ („kapeika“), supaprastinta ir gana nekokybiška „Fiat“ kopija.
Kaip skelbta paties gamintojo nuorodose, galiniais ratais varomas automobilis sunaudodavo apie 8 litrus 100 km kelio. Tikrasis rodiklis buvo gerokai didesnis, ne mažiau kaip 10 litrų. Šiais laikais tiek naudoja prabangus didžiulis visureigis.
„Moskvič-408“
Bandomoji šio garsaus automobilio versija gimė tolimaisiais 1964 metais.
Konstruktoriai karštai tikino vairuotojus, kad mieste automobilis sunaudos ne daugiau kaip 7 litrus. Tačiau vairuotojai pastebėjo, kad miesto sąlygomis „Moskvič“ reikėdavo bent 9 litrų.
„Volga“ (GAZ-24), kurios dizainas nukopijuotas nuo tuo metu populiarių amerikietiškų automobilių, tačiau jiems neprilygo jokiomis techninėmis savybėmis. Visgi, tada Sovietų Sąjungoje vairuoti tokią mašiną buvo prabangos viršūnė. „Volga“ buvo elito automobilis ir eilinis žmogus negalėjo jo sau leisti.
Konstruktorių tvirtinimu, „Volga“ mieste sunaudodavo 10 litrų benzino. Iš tiesų šis skaičius dažnai viršydavo 14 litrų.
Krovininiai automobiliai
Keletas žodžių ir apie sovietinius sunkvežimius.
„GAZ-52-03“
Vienas populiariausių sovietmečio sunkvežimių.
Tai nebuvo daugiausia degalų ryjantis sunkvežimis, tačiau vis dėlto šimtui kilometrų kelio prireikdavo ne mažiau kaip 21 litro. Tiek degalų reikėjo mašinai su šiais laikais juokinga keliamąja galia – 1,3 t.
„UAZ-451D“
Dar vienas tuo metu populiarus automobilis, apie kurio „patogumą“ buvo kuriami anekdotai. Mieste automobilis sunaudodavo apie 12 litrų.
„MAZ-500“
Keista, bet šis „milžinas“ šimtui kilometrų sunaudodavo tik 22 litrus.
Jei MAZ-500 lyginsime su šiuolaikinėmis didelės talpos transporto priemonėmis, tai, be jokios abejonės, MAZ daugeliu atvejų pralaimi pagal keliamąją galią požiūriu.