Vertybės kuria klasiką” – toks šių metų renginio simbolinis pavadinimas. Mat džentelmenų, klasikinių automobilių ir motociklų ralis siekia tapti klasikinių vertybių, saugaus ir džentelmeniško vairavimo švente, suburiančia ne tik Lietuvos, bet ir viso regiono entuziastus.

„Siekiame suburti klasikinių automobilių ir motociklų bendruomenę. Žmones, kurių vertybės puikiai dera prie šio ralio misijos – skatinti saugų ir džentelmenišką vairavimą ir puoselėti Lietuvos techninį paveldą. Pirmasis mūsų renginys davė puikų startą šioms vertybėms, kurias tęsime antrąja džentelmeniško vairavimo švente”, – sako „ORLEN Lietuva” viešųjų ryšių direktorius Audrius Stasiulaitis.

Pirmasis ralis sulaukė puikaus atgarsio klasikinių automobilių bendruomenėse už Lietuvos ribų. Apie jį rašė didžiausio tiražo klasikinių automobilių laikraštis Didžiojoje Britanijoje „Classic Car Weekly”, o ralio organizatoriai viešnagės „Techno Classica” parodoje metu pristatė jį visos Europos klasikinių automobilių bendruomenei.

„Turime unikalią progą pristatyti Lietuvą svečiams iš užsienio. Klasikinis automobilis nėra tik transporto priemonė, tai tema, kuri buria tūkstančius žmonių. Siekiame, kad dalis šios didelės bendruomenės narių taptų šių metų „ORLEN Lietuva Classic Rally” dalyviais ir skleistų žinią apie nuostabų kraštą prie Baltijos jūros”, – pasakoja su ralio organizatorių komanda ralį didžiausioje klasikinių automobilių parodoje pristatęs A.Stasiulaitis.

Varžybų maršrutas

2013-ųjų „ORLEN Lietuva Classic Rally” renginio maršrutas drieksis gražiausiais Vakarų Lietuvos keliais. Savo transporto priemones dalyviai užkurs rugpjūčio 24-osios rytą pačiame Žemaitijos nacionalinio parko centre – Plateliuose. Po pirmojo ruožo dalyvius priims Šaltojo karo muziejus, kurį išvysti bus įdomu ir ralio dalyviams iš svečių šalių, ir lietuviams.

Vėliau dalyviai patrauks Plungės link, o po specialios rungties ką tik atrestauruotame šio miesto dvare, skubės į Švėkšną. Aplankę įspūdingos architektūros bažnyčia papuoštą miestelį, ralio dalyviai stos atokvėpiui vienoje didžiausių pasaulyje paukščių žiedavimo stočių – Ventės Rage.

Antroji maršruto dalis dalyvius pakvies pravažiuoti unikaliais Mažosios Lietuvos kampeliais iki uostamiesčio Klaipėdos, kur miesto meras Vytautas Grubliauskas visų lauks džiazo ritmu pulsuojančioje šventėje pačiame miesto centre. Savo išpuoselėtus automobilius dalyviai išrikiuos miestiečių akims pradžiuginti, o patys turės progą pabendrauti su bendraminčiais klaipėdiečiais.

Klaipėda – tai meilės, romantikos, džiazo ir vilties uostas, kuriame vietą sau randa visi, kas tik ieško. Džiaugiuosi ir didžiuojuosi tuo, kad nors Klaipėdoje dažnai karaliauja džiazas, bet klasika ir klasikinės vertybės čia itin gerbiamos. Tad tikiu, kad jaukų prieglobstį ir „savąją krantinę“ čia ras ir džentelmenų ralis, kurio maršrutas šiais metais užsuks į mūsų miestą Neabejoju, kad šis žavus ir nuotaikingas klasikinių automobilių ir motociklų „jam session“ – Klaipėdos senamiestį, istorija alsuojančius automobilius ir niekada nesenstančią džiazo muziką, sulies ir į vieną suvienys visus bei sukurs miestiečiams, miesto svečiams ir žinoma patiems ralio dalyviams nepamirštamą ir spalvingą šventę pačioje miesto širdyje”, – sako Klaipėdos miesto meras Vytautas Grubliauskas.

Po viešnagės Klaipėdoje ralio dalyvių laukia tik jiems ir jų klasikinėms transporto priemonėms skirtas keltas į Kuršių neriją. Paskutinius penkiasdešimt kilometrų iki ralio finišo dalyviai įveiks bene pačiu gražiausiu keliu Lietuvoje. Ir, saulei leidžiantis, pasieks finišą – Nidą.

Tiesa, prieš pat finišo liniją ralio organizatoriai visus dalyvius pakvies pasivaržyti vienintelėje specialiojoje sportinėje rungtyje – slalome. Pagrindinėje Nidos gatvėje klasikiniai automobiliai turės įveikti keleto kūgelių slalomą, kurio rezultatai lems Nidos miesto taurės nugalėtoją.
Nidos miesto šventė

„ORLEN Lietuva Classic Rally” finišo šventė Nidoje prasidės gerokai anksčiau, nei finišuos pirmieji automobiliai. Nuo šeštadienio popietės čia karaliaus džentelmenai, damos ir jų klasikiniai automobiliai bei motociklai. Mat organizatoriai į Nidą kviečia ne tik pasivažinėti klasikinio ralio formatu trokštančius, bet ir savo kolekcijas pademonstruoti siekiančius entuziastus.

„Šių metų klasikinių automobilių ir motociklų ralis tampa džentelmenų švente, į kurią kviečiame visus – ralį išbandyti norinčius klasikinių transporto priemonių šeimininkus, įdomių automobilių ar motociklų kolekcijų šeimininkus ir, be abejo, visus žmones, kuriems klasikinės vertybės nėra svetimos. Rugpjūčio 24-osios savaitgalis Nidoje bus skirtas visiems”, – sako vienas „ORLEN Lietuva Classic Rally” organizatorių Tomas Digaitis.

Šios šventės metu vyks ir klasikinių ralių visame pasaulyje išpopuliarintas elegancijos konkursas, tradiciškai vadinamas prancūzišku „Concours d'Elegance” pavadinimu. Profesionalų komisija išrinks pačius gražiausius ir vertingiausius „ORLEN Lietuva Classic Rally” automobilius ar motociklus. Nidos gyventojai ir svečiai taip pat turės progą išsakyti savo balsą ir išrinkti publikos simpatijų prizo nugalėtoją.

Automobiliai ir motociklai

„ORLEN Lietuva Classic Rally”, kaip ir praėjusiais metais, dalyvauti kelionėje kviečia „Oldtimer” ir „Youngtimer” klasėms priskiriamus automobilius. Pirmojoje grupėje varžysis „vyresni” nei trisdešimties metų amžiaus automobiliai, jų pagaminimo data ne vėlesnė nei 1983 m. gruodžio 31 d.

„Youngtimer” klasės automobiliai – jaunieji klasikai – tai transporto priemonės, kurių modelio gamybos pradžios data yra ne vėlesnė nei 1988 m. gruodžio 31 d. Šios klasės dalyvių automobilis gali būti pagamintas ir vėliau, tačiau modelio premjera turi būti įvykusi iki 1988-ųjų gruodžio 31-osios.

Ralyje dalyvauti kviečiama ir motociklų vairuotojus. Kaip praėjusiais metais įrodė 1924-aisiais pagamintu BSA motociklu visą 412 km trasą įveikęs Alvydas Virginis, motociklams klasikinio ralio formatas yra puikiai tinkamas. Ralyje ketinančių dalyvauti motociklų gamybos data turėtų būti ne vėlesnė, nei 1988-m. gruodžio 31 d.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)