Švedijos bendrovės modelių gamą papildė naujokas „Jesko“. Atrodytų, keistokas vardas hiperautomobiliui, tačiau tokį jis gavo ne šiaip sau. Jesko yra Christiano von Koenigseggo, kompanijos įkūrėjo, tėvo vardas. Ir šitaip „Koenigsegg“ vadovas norėjo atsidėkoti savo tėvui už tai, kad palaikė jo idėjas ir skatino nesustoti.
„Jesko“ gamoje pakeis jau kiek senstelėjusį „Agera RS“ modelį. Pabrėžiama tai, kad „Jesko“ nėra „Agera“ modelio variacija – tai visiškai naujas automobilis. Kalbant apie jo galią, yra dėl ko kilstelėti antakius aukštyn. Į modelį sumontuotas 5 l darbinio tūrio dviejų turbinų V8 formos variklis, generuojantis 1600 AG ir 1500 Nm sukimo momentą tuo atveju, jeigu į degalų bako įsipylėte etanolio (E85). Jei į baką įpilta įprasto benzino, tuomet skaičiai mažesni, tačiau vis dar įspūdingi: 1280 AG.
Įspūdį palieka ir sprendimas, kuriuo „Koenigsegg“ išvengė „turbo duobės“. Automobilis aprūpintas 20 barų slėgio suspausto oro balionu ir tada, kai reikia, kad turbinos suktųsi, jis ir panaudojamas.
Tarp neįtikėtinų dalykų yra ir nauja, „Koenigsegg“ pasigaminta, pavarų dėžė. Pastaroji, žinoma, ne mechaninė, o automatinė, devynių laipsnių ir, nepatikėsite, septynių sankabų. Ir „Koenigsegg“ tokią transmisiją aiškina labai logiškai: jei dvigubos sankabos pavarų dėžė leidžia keisti pavaras į esančias greta, septynių sankabų pavarų dėžė leidžia šauti į bet kurią pavarą iš bet kurios – kokia bebūtų tinkama konkrečiu momentu.
Kaip keisti pavaras pasinaudojant septynių sankabų pavarų dėže? Jei menteles, esančias prie vairo, spustelėsite lengvai, tuomet pavaros bus keičiamos viena po kitos. Tačiau jeigu spustelėsite aštriau, automobilis šaus tą pavarą, kuri bus tinkamiausia konkrečiu metu.
Privalumų sąrašas yra dar ilgesnis. Štai anglies pluošto kėbulas leidžia sutaupyti nemažai svorio, automobilis turi adaptyvius amortizatorius bei galinius vairuojamus ratus. Be to, gamintojas tikina, kad šiam modeliui sukurtas bene agresyviausias aerodinaminis kėbulo apdailos paketas. Pastarasis turi ne vieną aktyvią ir adaptyvią dalį, tad prispaudimo jėga yra milžiniška: važiuojant beveik 250 km/val. greičiu, ši yra 30 proc. didesnė nei „One:1“ modelyje.
Ir be visų šitų lenktynių trasoje aktualių ypatybių verta pabrėžti ir tai, kad „Jesko“ – tikrai modernus. Automobilyje yra 9 colių skersmens informacinei ir pramogų sistemai skirtas skaitmeninis ekranas, galimybė prisijungti išmanų įrenginį per „Bluetooth“ ar USB, belaidė telefono krovimo galimybė ir kamera, leidžianti „Jesko“ matyti iš viršaus. Galiausiai, visos kompiuterinės sistemos šiame modelyje gali būti atnaujintos nė neužsukant į saloną.
Galiausiai, automobilio stogas nusiima, o drauge su viskuo jis sveria vos daugiau nei 1400 kg. Koks maksimalus greitis, kol kas „Koenigsegg“ neišduoda, tačiau rengiamasi pagaminti „Jesko 300“ versiją. Pastaroji turėtų sugebėti perlipti 480 km/val. greičio ribą.
Aišku, toks automobilis nebus pigus. Standartinę įrangą turintis „Koenigsegg Jesko“ kainuoja 3 mln. JAV dolerių ir žinoma, kad iš viso šių automobilių bus pagaminta 125. Nors toks modelis kainuoja ir nemažą sumą, žinoma, kad tokių modelių bus 125, o dėl 80 iš jų „Koenigsegg“ pardavimų skyrius jau derasi su potencialiais pirkėjais.