„Autobild“ testo dalyviai:
Toyota Auris Hybrid Touring Sports. Variklio galia – 136 AG. Kaina – nuo 82 720 Lt. Degalų sąnaudos testuojant – 5,2 l/100 km.
Ford Focus Turnier 1.0 EcoBoost. Variklio galia – 125 AG. Kaina – nuo 53 241 Lt. Degalų sąnaudos testuojant – 6 l/100 km.
Volkswagen Golf Variant 1.6 Blue TDI. Variklio galia – 110 AG. Kaina – nuo 74 055 Lt. Degalų sąnaudos testuojant – 5,2 l/100 km.
Pastarasis modelis mėgins konkuruoti su Ford Focus Turnier ir VW Golf Variant. Visi trys automobiliai turi gana daug panašumų. Jų ilgis vienodas – po 4,56 m. Be to, šią trijulę vienija ir tai, kad jie siekia būti itin taupūs automobiliai. Tačiau tuo jų panašumai ir baigiasi, nes kiekvieno jų taupymo samprata skiriasi. Tai lemia skirtingi varikliai.
Kuris variklis labiausiai tinka kasdienai?
„Ford“ koncerno inžinieriai žengė iš esmės paprasčiausiu keliu. Jie benzininio variklio darbinį tūrį sumažino iki vieno litro, vietoje keturių paliko tik tris cilindrus, bet motorui įtaisė turbiną. Atrodytų tik motoroleriui tinkamas variklis, tačiau jo galingumas siekia 125 AG, sukimo momentas – 170 Nm. Ar toks variklis yra taupus. Deja, nelabai. Ypač jei lyginame su ne iš kelmo spirtais konkurentais.
Ford Focus turi veržliausią motorą
Ford Focus Turnier turi kitų privalumų. Juo važiuojama gyviau ir pabrėžtinai maloniau nei su dyzeliniu ar hibridiniu modeliu. Tai lemia ne tik noriai dirbantis, gera trauka pasižymintis ir žemais tonais gaudžiantis turbovariklis, bet ir aštri vairo sistema bei kietai suderinta važiuoklė.
Golf Variant sudegina iki 4,5 l dyzelino
Puiku ir tai, kad vidutinės Golf universalo degalų sąnaudos testo metu siekė 5,2 l/100 km. Jei važiuojama gana ramiai ir greitkelyje neviršijamas didesnis nei 130 km/h greitis, tuomet VW Golf Variant dyzelino sąnaudos tesiekia 4,5 l/100 km. Nepaisant šių įtikinančių duomenų, vertinant jo kasdienį naudingumą negalima nuolaidžiauti.
„Toyota“ koncerno automobilis Auris sutiko stiprius varžovus, tačiau japonas turi jiems kuo atsakyti. Vaizdžiai tariant situacija būtų tokia: kai varžovai iš Vokietijos vandenį verda virš atviros ugnies, japonas papildomai į puodą įmeta galingą kaitintuvą. Auris ratus suka 99 AG benzininis variklis, jam kompaniją palaiko ir 60 kW elektrinis. Bendra hibridinės sistemos galia siekia 136 „arklius“. Šią sudėtingą sistemą Auris Touring Sports paveldėjo iš hibridinių modelių pionieriaus Toyota Prius. Nieko nuostabaus, kad hibridinė sistema veikia labai efektyviai.
Atidžiau pažvelgus į aplinkosaugos dalykus, galima padaryti vieną labai aiškią išvadą. Kaip jau minėjome, hibridinis Auris atitinka tik „Euro 5“ aplinkosaugos normas, o štai dyzelinis VW Golf – „Euro 6“. Tačiau sudeginęs 5,2 l benzino 100 km kelio Auris į aplinką paskleis 122 g/km CO2, o VW Golf sunaudojęs 5,2 l dyzelino gamtą užterš 138 g/km CO2.
Jei lyginsime gautus itin taupaus važiavimo duomenis, tai japonas į aplinką paskleis tik 95 g/km CO2, o dyzelinis Golf – 119 g/km CO2. Žodžiu, hibridinis Auris į aplinką paskleidžia nuo 16 iki 24 g/km mažiau CO2. Tai itin didelis argumentas hibridinio variklio naudai.
Tas vairuotojas, kuris rūpinasi mus supančiu pasauliu, turėtų rinktis hibridinį Auris, o ne Focus ar Golf. Štai kodėl testo skyrių „Pavara“ ir „Ekologija“ nugalėtojas yra japonas, o ne vokiečiai.
Toyota Auris – brangiausias šio testo automobilis
Gaila, bet likusius keturis testo skyrius japonų hibridinis universalas pralaimi. Jis vokiečiams nusileidžia salono erdvumu, maksimaliu kraulumu, buksiruojamu svoriu ir kitais punktais. Puiku, kad Toyota Auris hibrido salonas įrengtas aiškiai. Visi svarbūs jungikliai ir mygtukai iškart randami.
Tik hibridiniam automobiliui būdinga valdymo įranga taip pat įtaisyta patogiai po ranka. Tai gali būti svarus argumentas kitus „Toyota“ hibridinius automobilius vairuojantiems žmonėms persėsti prie hibridinio Toyota Auris universalo vairo.
O štai japonų universalo kaina – nuvilia. Toyota Auris Hybrid Touring Sports mūsų šalyje kainuoja nuo 82 720 Lt. Tai išties nemenka pinigų suma už kompaktinės klasės universalą. Paguosti gali nebent tai, kad hidridinis Auris iš gamyklos išrieda iš karto su automatine, tiksliau, bepakope automatine greičių dėže. VW Golf Variant pirkėjui „automatas“ papildomai kainuotų 6408 Lt, taigi Golf universalo kaina padidėtų iki 80 463 Lt. Ford Focus su 1.0 EcoBoost varikliu parduodamas tik su mechanine greičių dėže.
Kokį triuškmą kelia automobiliai?
Mūsų automobiliai tampa vis tylesniais. Bent jau taip tvirtina gamintojai. Transporto priemonės sertifikate, punkte U3, yra parašyta, kokį triukšmą kelia 50 km/h greičiu važiuojantis automobilis, jei jis matavimo vietą pravažiuoja įsibėgėdamas. Variklis, transmisija, išmetamoji dujų sistema ir padangos kelia triukšmą. Kokį tiksliai, parodo matavimai. Triukšmo matavimo vienetas yra dB (A).
Pagal gamintojų dokumentus tyliausiai važiuoja Ford Focus. Jo keliamas triukšmas turėtų būti 66 dB (A). Mūsų kolegų vokiečių atlikti matavimai parodė visiškai kitokius skaičius – 70,1 dB (A).Akivaizdžiai garsiau, ar ne? „Ford“ koncerno atstovai mūsų kolegoms aiškino, kad tokį didelį neatitikimą lėmė matavimo vietos pasirinkimas. Galbūt tai ir tiesa, tačiau Toyota Auris pademonstravo visiškai priešingą rezultatą. Gamintojas teigia, kad hibridinis universalas skleidžia iki 74 dB (A) triukšmą, o štai mūsų kolegų vokiečių matavimai buvo gerokai kuklesni – vos 70,4 dB (A). Atrodo, japonai savo automobilį sertifikavo gana triukšmingoje aplinkoje.
Focus labiausiai atitinka laiko dvasią
Visuose trijuose universaluose išmanųjį telefoną prie automobilio informacinės sistemos galima prijungti „Bluetooth“ ryšiu ar per USB jungtį. Žodžiu, visi trys atitinka laiko dvasią. Vis dėlto daugiausiai taškų pelno Ford, kuris nors ir nervina pernelyg mažu ir toli įmontuotu ekranu, tačiau „sublizga“ asistavimo sistemų gausa. Galybė kamerų ir jutiklių Ford Focus universalą paverčia labai saugiu automobiliu, kuris galimos avarijos atveju netgi pats įjungia avarinį stabdymą. Panašių dalykų Toyota Prius ir VW Golf nesiūlo.
Japonas gali važiuoti ne tik ramiai, bet ir galingai
Apmaudu, bet hibridinio Auris vairo sistema palieka įspūdį tarsi būtų sintetinė, lyg ryšis tarp vairuotojo ir automobilio būtų šiek tiek izoliuotas. O štai kelio nelygumus Toyota Auris įveikia minkštai. Dažnam vairuotojui gali tekti pratintis ir prie hibridinės sistemos. Mat važiuojant lėtai, pavyzdžiui, miesto spūstyse, Toyota Auris gali judėti varomas vien elektra. Visiška priešingybė yra „Power“ režimas. Tuomet hibridinis Toyota Auris universalas maksimaliai išnaudoja abiejų variklių jėgą. Įsibėgėja jis itin sklandžiai ir galingai, tik, deja, šiek tiek triukšmingai.
Susumavus visus taškus, tenka konstatuoti, kad hibridinis Toyota Auris kol kas nepranoksta vokiškų universalų. Japonas šį kartą lieka trečias, nusileidęs Ford Focus Turnier ir VW Golf Variant automobiliams.
IŠVADA
Benzinas, dyzelinas ar hibridinė sistema? Kuris variklis labiausiai apsimoka važinėjant automobiliu kasdieną? Šį testą laimi dyzelinis VW Golf Variant.
Pergalę jam garantavo ne variklis, o praktiniai sprendimai, nes Golf Variant – tobulas automobilis, jei vertintume jį kaip universalą. Jei pirmenybę teiktume varikliui ir ekologiniams dalykams, tuomet lygių neturėtų hibridinis Toyota Auris.
TESTO REZULTATAI
1. VW Golf Variant 1.6 Blue TDI (530 taškų). Aiškus nugalėtojas, nors vertinant ekologinius dalykus VW Golf nusileidžia Toyota Auris hibridui. Pergalę jam garantavo geriausios universalo savybės.
2. Ford Focus Turnier 1.0 EcoBoost (504 taškai). Mažas variklis puikiai sutaria su dideliu automobiliu. Žinoma, turbobenzininio Focus variklio taupumo potencialas vis dėlto turi savo galimybių ribas.