Automobiliai naujus šeimininkus suranda skirtingai

Automobilis gali dar būti geras, patikimas, tačiau bėgant laikui šeimininkui jis pabosta. Vairuotojai linkę keisti automobilius kas 3–5 metus, tačiau, prieš perkant naują, nesvarbu, ar jis ką tik išriedėjęs iš gamyklos, ar naudotas, senąjį tenka perleisti į kitas rankas.

Tačiau šis procesas gali būti netgi sudėtingesnis už gero automobilio paiešką ir pirkimą. Vieni automobiliai naudotų transporto priemonių skelbimų portaluose užsibūna mėnesių mėnesius, o kiti šeimininkus randa vos per kelias valandas. Ir tai nebūtinai priklauso nuo modelio populiarumo.

Kaip greitai ir kaip brangiai parduosite savo automobilį, priklausys nuo daugelio veiksnių: jo būklės, įrangos, variklio, kėbulo tipo, ridos, istorijos, netgi nuo to, kur pirkote savo ratuotį. Pavyzdžiui, atrodytų, labai populiarus „Volkswagen Passat“, pirktas Marijampolės turguje iš Ryčkos, po penkerių metų, jei tiek išgyvens, skelbimų svetainėse šmėžuos gerokai ilgiau nei dyzelinis „Ford Mondeo“, pirktas iš įgalioto atstovo.

Yra tam tikri aspektai, pagal kuriuos sau išsirinktą automobilį po 3 ar 5 metų galėsite parduoti nesunkiai. Jau kurį laiką tebekybo vienas didelis klaustukas, į kurį šiuo metu itin sunku atsakyti: koks degalų tipas ateityje bus rentabilus?

Nauji automobiliai

Degalų tipas – pagrindinis nežinomasis

Naudotų automobilių rinkoje vis dar siūloma daug modelių su dyzeliniais varikliais. Normalu, nes dar prieš dešimtmetį dyzelis buvo laikomas ekologišku, tokių transporto priemonių buvo gaminama daugiausia. Tačiau po „Volkswagen“ „dyzelgeito“ skandalo buvo persigalvota, tad dabar Europos politika veda prie elektrifikacijos.

Ar, norint parduoti automobilį ateityje, reikėtų rinktis elektrą? Ar vengti dyzelinių modelių, nors šie – ekonomiškiausi? Ką rinktis geriausia?

„Rinkos tendencijos dabar taip greitai keičiasi, kad sunku kažką ir prognozuoti. Neseniai elektromobiliai buvo ant bangos, bet ta banga slūgsta. Naudotų, smarkiai nuvertėjusių elektromobilių rinkoje dabar labai daug. Tie dalykai, kurie atrodė turintys daug potencialo, tampa nelabai reikalingi“, – kalba televizijos laidos „Autopilotas“ vedėjas, naudotų automobilių apžvalgininkas Vytenis Kudarauskas.

Pasak jo, prognozuoti, kiek rentabilus bus dyzelinis automobilis, sudėtinga dėl priešiškos Europos politikos šių degalų atžvilgiu. Kita vertus, tiems, kurie daug važinėja ir turi greitai įveikti ilgus atstumus, geresnio ir ekonomiškesnio varianto niekas dar nesugalvojo, tad dyzelinių automobilių poreikis išliks, tik jį reikėtų rinktis atsargiau, įsivertinus savo poreikius.

„Manau, saugiausiu variantu dabar galėtų būti tikrieji hibridai, gal ir įkraunamieji hibridai. Mano nuomone, šios pavaros turi daugiausia potencialo išsilaikyti rinkoje. Jos bus aktualios ir po 5–10 metų. Net ir atsiradus naujiems vidaus degimo variklių ribojimams, elektrifikacija sumažins mokesčius, jai bus taikomos kokios nors lengvatos“, – savo nuomone dalijasi ekspertas.

Nauji automobiliai

Žmonės nori komforto įrangos ir vizualinės emocijos

Permainų laikais pavaros tipas kelia tikrai daugiau klausimų nei atsakymų, tačiau kiti aspektai visuomet išlieka tokie patys. Pirkėjus labiau domina tie automobiliai, kurie turi geresnę komforto įrangą: klimato kontrolę, šildomas sėdynes, adaptyviąją greičio palaikymo sistemą, daugiau saugumo technologijų. Gali pasirodyti, kad išgyvensite be vieno ar kito komforto atributo, tačiau vėliau tokį automobilį parduoti bus sunkiau.

Lygiai tokią pat reikšmę turi ir apdaila. Žmonių sprendimus renkantis automobilius diktuoja ne tik protas, bet ir emocijos, dėl to gražią apdailą, spalvą ir 17 colių ratus turinčio „Ford Focus“ skelbimas yra peržiūrimas daugiau kartų nei pilko hečbeko su skardiniais 15 colių ratais. Geresnės komplektacijos modeliai išlaiko ir aukštesnę kainą.

„Su apdaila aš būčiau atsargesnis rinkdamasis žemesnės klasės modelį. Būna odos ir ekonominės klasės automobiliuose, tačiau ji nėra tokia kokybiška kaip „premium“ klasės modeliuose, todėl, nepraėjus nė 10 metų, ji gali sutrūkinėti, prasitrinti: ji ne tik nepridės vertės, bet ją dar ir sumažins. Kalbant apie paprastesnius automobilius, nebijočiau žemesnio lygio apdailos su paprastomis medžiaginėmis sėdynėmis“, – sako apžvalgininkas.

Didelio dėmesio į ekranų turinį nereikėtų kreipti. Jums pardavinėjant transporto priemonę technologijos bus jau gerokai pasenusios. Naudotų automobilių rinkoje daug didesnį vaidmenį atliks komforto įranga.

Nauji automobiliai

Vertingiausi – su aiškia istorija

Vis dėlto, ar pirkėjai jūsų automobilį nupirks greitai, ar po apžiūros nebesugrįš, priklausys nuo jo būklės bei istorijos. Iš užsienio parvežtas mašinas skrupulingi, problemų ateityje nenorintys patirti klientai kruopščiai tikrina, o tie, kurie renkasi sau transportą iš oficialių atstovybių, pasiruošę dažniausiai mokėti kiek brangiau nei rinkos kaina.

Jie tiesiog perka patinkantį modelį, nes, pavyzdžiui, tokiose įmonėse kaip „Bravoauto“ klientui pateikiama visa išsami automobilio istorija. Ten parduodami tik oficialiuose servisuose prižiūrėti automobiliai.

Servisas ir istorija turi didelę reikšmę. Pagal gamintojo standartus eksploatuotas ir prižiūrėtas, didesnių eismo įvykių išvengęs automobilis su tikra rida bus tarsi karšta bandelė ir jo eksploatacija Lietuvoje tikrai nebus trūkumas.

„Prieš 10 metų vengėme pirkti Lietuvoje eksploatuotus automobilius, bet dabar, sakyčiau, nereikia į tai kreipti dėmesio. Atvirkščiai – čia eksploatuota transporto priemonė gali turėti didesnę vertę, ypač jei ji turi visą čionykštę apžiūrų istoriją, o nėra atvežta su neaiškia serviso knygele iš užsienio.

Dar vienas privalumas – tikėtina, jog galima gauti patrauklesnę ridą, nes didesnėse Vakarų šalyse automobiliai įprastai važiuoja daugiau: 200, 300 tūkst. kilometrų penkerių metų automobiliui – normalu, o Lietuvoje galima rasti ir 10 metų mašinų su tikrais, 150 tūkstančių kilometrų nesiekiančiais ridos duomenimis. Tai reiškia, kad ji bus gyvesnė, nenuvaikyta“, – aiškina V. Kudarauskas.

Norint automobilį parduoti greitai ir atgauti už jį didesnę sumą, reikėtų kaupti ir visą jo apžiūrų, remontų istoriją. O jei priežiūrą patikėsite oficialiems atstovams, klausimų, kaip parduoti automobilį, gali nelikti.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją