Automobilius reikia komplektuoti logiškai

Naujų automobilių reklamose pateikiami vaizdai ir informacija neretai disonuoja: paveikslėlyje vaizduojamas gražios spalvos modelis su klasiškais ratais, dailiausiomis sėdynėmis ir didžiausiais ekranais, o šalia viliojančios kainos būna pridėtas prierašas „nuo bazinio modelio“. Labai tikėtina, kad siūlomas automobilis bus baltas, su skardiniais ratais ir skurdus.

Už didžiąją dalį papildomos įrangos reikės primokėti. Jei panorėsite galingesnio variklio, automatinės pavarų dėžės, taip pat teks plačiau atverti kišenę.

„Manau, jog eiliniam, paprastam vairuotojui niekada neverta rinktis nei bazinio, nei visiškai sukomplektuoto modelio. Bazinis bus pigus, bet kels diskomfortą; po eksploatacijos jo niekam nereikės, todėl jį teks labai ilgai pardavinėti. Lygiai taip pat su geriausia komplektacija: gerokai permokėsite už automobilį, visko neišnaudosite, vėliau norėsite jį brangiai parduoti, o brangūs automobiliai mažiau perkami. Logiškai pasirinkta įranga, atsižvelgiant į mašinos paskirtį, dydį, klimatą, su logišku varikliu džiugins kiekvieną dieną, o vėliau toks automobilis greitai ir brangiai bus nupirktas, nes rinka tokios transporto priemonės norės“, – paaiškina portalo „Autoplius.lt“ komunikacijos specialistas Gintenis Dauparas.

Gintenis Dauparas / Dainiaus Voverio nuotr.

Tiesa, ieškodami naujo kompaktinės ar vidutinės klasės modelio šiandien jūs nenusipirksite visiškai „pliko“ automobilio. Gamintojai juos sukomplektuoja gana gausiai, visi automobiliai turi bazinius komforto atributus, kaip antai oro kondicionierių, elektra valdomus langus, multimediją.

Nemažai gamintojų vis dar giriasi gausia bazinės versijos saugumo įranga, tačiau ji Europos Sąjungoje – būtina. Visuose naujuose automobiliuose įdiegtos avarinio automatinio stabdymo ir ESP sistemos, sumontuotos oro pagalvės. O ką iš komforto įrangos reikėtų turėti šiuolaikiniame modelyje?

Gamintojams ne viskas savaime suprantama

„Mano manymu, Lietuvos klimato sąlygomis šildomos sėdynės ir šildomas vairas yra būtini. Svarbu įdėmiai rinktis multimediją: paprasčiausioje versijoje gali pritrūkti funkcijų, o geriausios nebūtinai prireiks.

Jei tenka dažnai važinėti į kaimą – visų varančiųjų ratų pavara bus pats tas ir vertę išlaikys, tačiau jei jos galimybių niekada nepanaudosite, kam permokėti? Taip pat tikrai vertėtų rinktis automobilį su automatine pavarų dėže tiek dėl savo komforto, tiek dėl likutinės vertės. Na, o be „Android Auto“ ar „Apple CarPlay“ programėlių, manau, tiesiog neįsivaizduojamas šiandieninis automobilis“, – dėsto G. Dauparas.

Sąsaja su telefonu šiandien yra būtinas, bet ne savaime suprantamas dalykas. Štai net renkantis prabangų „premium“ segmento automobilį už tokį atributą kaip „Apple CarPlay“ gali tekti sumokėti papildomai. Pavyzdžiui, „Audi Q3“ kainoraštyje nurodyta, jog ši funkcija atsieis 609 eurus. O kompaktiškame „Ford Puma“ krosoveryje ji sumontuota jau baziniame modelyje.

Nauji automobiliai

Didžiausios papildomos įrangos ir komplektavimo džiunglės tvyro būtent vokiškų „premium“ automobilių kainoraščiuose. Nors standartinė jų komplektacija gana gausi, visi prabangos atributai, kurie „premium“ automobilį išskiria iš kitų, tokie kaip adaptyvios važiuoklės, geriausios multimedijos, pažangios vairuotojo pagalbos sistemos, adaptyvieji žibintai, kainuoja papildomus pinigus.

Taip pat apvalią sumelę gali tekti atseikėti ir už stiliaus detales: sportišką apdailą, gražesnius ratus, spalvą, vidaus apdailą ir sėdynes. Nepriklausomai nuo variklio, geros komplektacijos modelio kaina gali būti net 30–50 proc. didesnė nei bazinės versijos.

Kainos gali skirtis nuo kelių iki keliasdešimt procentų

Vidutinėje klasėje padėtis panaši, tačiau čia nemažai lemia ir variklių įvairovė. Pavyzdžiui, „Volkswagen T-Cross“ bazinis modelis kainuoja 24 tūkst. eurų ir turi visą bazinę komforto įrangą. Tačiau jis bus komplektuojamas su silpnu 1 litro varikliu, išvystančiu vos 95 AG, ir 5 pavarų mechanine transmisija. 1 litro variklis su 115 AG ir automatine transmisija kainuos nuo 29 tūkst. eurų; pasirinkus geresnę multimediją, garso aparatūrą, kaina išaugs virš 30 tūkst. eurų.

Žemesnėje klasėje vis dar galima aptikti skurdžiai sukomplektuotų automobilių, nes jie aktualūs įmonėms. Jų bazinė kaina iškreipia bendrą gamos vaizdą.

O štai „Ford“ prieš kelerius metus atsisakė silpniausių variklių ir skurdžiausių „Trend“ komplektacijų. Dabar, tarkime, „Ford Puma“ modelis parduodamas tik su gera „Titanium“ arba „ST Line“ įranga. Šiose versijose yra parkavimo jutikliai su galinio vaizdo kamera, navigacijos sistema su telefono susiejimo funkcija, beraktis užvedimas, klimato kontrolės sistema, LED projekciniai žibintai ir „Mega Box“ daiktadėžė po bagažinės grindimis.

Be to, nebėra ir silpniausių variklių: galima rinktis 125 arba 155 AG „Ecoboost“ agregatus, kuriuose pritaikyta „Mild Hybrid“ technologija. Taigi beveik 24 tūkst. siekianti bazinė kaina perkant modelį asmeniniam naudojimui per daug neišstyps. Pigiausia versija turi mechaninę pavarų dėžę, o su automatine modelis kainuos 25 tūkst. eurų.

Iš Lietuvos klimatui reikalingų opcijų vertėtų prisidėti šildomas sėdynes ir vairą, jie kainuoja 430 eurų, dėmesio vertas būtų ir 1140 eurų atsieinantis vairavimo pagalbų paketas su adaptyviąja kruizo kontrole ir išplėstiniu saugumo sistemų sąrašu. Taigi čia skirtumas tarp bazinio ir gerai sukomplektuoto modelio nesiekia nė 3 tūkst. eurų.

Nauji automobiliai

Papildomi poreikiai šeimyniniams modeliams

Trumpiausi kainoraščiai dažniausiai būna korėjietiškų ir japoniškų automobilių pardavėjų rankose. Didžiausia bėda su tokiais kainoraščiais – personalizavimo galimybių trūkumas. Jūs galite pasirinkti nebent tik kitą mašinos spalvą ar vieną kitą įrangos detalę. Šis trūkumas ypač išryškėja renkantis didesnius šiuolaikinius šeimos automobilius, kuriuose norisi dar daugiau komforto.

„Jeigu automobilį naudos šeima, žiūrėčiau, kad šildomos sėdynės būtų ne tik priekyje, bet ir gale. Jei automobilį vairuos ne vienas žmogus, imčiau elektrines sėdynes su atminties funkcija, nes jei vyras 1,9 metro ūgio, o žmona – 1,6, labai erzina kiekvieną kartą reguliuotis sėdimąją padėtį, o elektra valdomos sėdynės tai labai gerai išsprendžia“, – pataria G. Dauparas.

Pavyzdžiui, „Titanium“ komplektacijos šeimyninio SUV modelio „Ford Kuga“ įranga tokia pat, kaip gerai sukomplektuotų „Puma“. O „ST-Line X“ arba „Active X“ modelių versijos skirsis ne tik apdaila, bet ir papildomu komfortu. Jose bus elektra reguliuojamos sėdynės, adaptyvioji kruizo sistema, be to, galima užsisakyti šildomas galines sėdynes.

Taigi, perkant naują automobilį, nereikėtų taip tiesmukai žiūrėti į gundančią kainą „nuo“. Priklausomai nuo markės, modelio dydžio, norint gerai sukomplektuoto automobilio kasdienai su tinkamu varikliu, kuris išliktų likvidus, prie bazinės kainos išmintinga pridėti bent 10–30 proc. Ir patartina atsakingai rinktis papildomą įrangą.