Šio modelio koncepcija gana paprasta – smulkių siuntų vežėjai turi įgyti galimybę greitai ir ypač pigiai pristatinėti nedideles siuntas miesto ribose. Įvairių specialybių meistrai taip pat turi pigaus nedidelių gabaritų krovininio mobilumo poreikį. Ir picų išvežiotojai, ir skalbyklų bei valyklų savininkai, savarankiški valytojai, pagaliau – smulkūs prekeiviai. Mažo krovininio automobilio poreikis atsiranda ir stambiuose autoparkuose, ypač kai reikia suteikti techninę pagalbą kelyje sugedusiam žinybiniam automobiliui.

Žinoma, visas šias gabenimo užduotis puikiai gali atlikti benzinu arba dyzelinu varomi furgonai. Tačiau nuolat brangstant iškastinės kilmės degalams ir nuolat tobulėjant elektromobilių technologijoms, atsiveria daug puikių gabenimo verslo ir mobilumo poreikių efektyvinimo galimybių, nes elektra – yra ir dar ilgai išliks viena pigiausių energijos rūšių.

Prieš pusmetį vykusiame Ženevos autosalone „Volkswagen Commercial Vehicles“ pristatė koncepcinį elektra varomo furgono modelį „e-Co-Motion“. Analizuodami parodos rezultatus, „Volkswagen“ komercinio transporto specialistai nustatė, kad būtent miesto išvežiojamieji furgonai turi plačiausias elektros variklių panaudojimo galimybes. Jų mobilumą menkai riboja šiuo metu vis dar nedidelė rida su viena akumuliatoriaus įkrova, o šiuolaikiniai elektros varikliai suteikia miesto furgonui daugiau nei pakankamus galios ir dinamiškumo rezervus. Tačiau minėtas koncepcinis e-Co-Motion yra 4,55 m ilgio ir priklauso vidutinei furgonų klasei, menkai pritaikytai mažiausius transportavimo poreikius turintiems verslo ir amatų atstovams. Išeitį pasiūlė kolegos iš lengvųjų automobilių padalinio, mikrofurgono ruošiniu pateikdami taip pat šiais metais debiutuojantį „Vokswagen e-Up!“ Išėmus galines sėdynes ir atitinkamai transformavus salono galinę dalį, pasaulį išvydo mikrofurgonas „e-load up!“. Frankfurto autosalone pademonstruotas priešserijinis modelis, tačiau jau greitai tikimasi pradėti masinę jo gamybą.

Lyginant su lengvuoju „e-Up!“, naujojo krovininio „e-load up“ krovinių skyriaus tūris padidėjo nuo 951 iki šiek tiek daugiau nei 1400 litrų. Pats elektromobilis sveria 1164 kg ir gali gabenti iki 306 kg bendros masės krovinį.

Po variklio gaubtu slepiasi beveik be garso veikiatis elektros variklis, išvystantis iki 60 kW (82 AG). Pastovioji galia šiek tiek kuklesnė – tik 40 kW (55 AG). Visas 210 Nm sukimo momentas prieinamas jau nuo sūkių pradžios. Įsibėgėjimas iš vietos iki 100 km/val. trunka 12,4 sek., o maksimalus greitis siekia 130 km/val. Po grindimis slypinčio 18,7 kWh akumuliatoriaus įkrovos užtenka 160 km kelio.

Kaip ir lengvajame „e-up!“, akumuliatoriaus įkrovimo jungtis paslėpta po „degalų bako” dangteliu. Papildomai elektromobilį galima komplektuoti padidinto suderinamumo CCS įkrovimo sistema, palaikančia įkrovimą tiek pastovia, tiek kintama srove. 80% elektros įkrova akumuliatorius pakraunamas 30 min.

„Volkswagen Commercial Vehicles“ specialistai žada, kad elektra varomas mikrofurgonas nebus vienintelis tokio tipo automobiliukas jų šeimoje. Šiek tiek vėliau bus galima užsisakyti mikrofurgoną su visa lengvajame „Volkswagen Up!“ galima variklių gama.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (16)