Jaunuoliams svarbi išvaizda
Kaip pastebi UAB „Longo LT“ vadovas Paulius Valiukėnas, šalies gyventojai iki 30 metų amžiaus, dažniau negu įprastai dar nesukūrę šeimos, perkant automobilį prioritetą skiria jos išvaizdai ar žinomam prekės ženklui.
„Ši tendencija ypač ryški tarp jaunų automobilių pirkėjų. Jiems labai svarbu turėti daiktus, kurie yra madingi, patrauklūs ir su kuriais būtų galima pasipuikuoti prieš kitus. Jaunatviškas maksimalizmas, noras turėti tai, ko nori visi ir yra populiaru – veikia“, – tikina P. Valiukėnas.
Jis priduria, kad jauni žmonės, sulaukę pilnametystės, vairuotojo pažymėjimą įgiję ir su tėvų finansine pagalba svarstantys įsigyti naują automobilį, dažnai žvalgosi į galingesnius automobilius ir į tam tikras automobilio išvaizdos detales.
„Net jei pajamos neleidžia įsigyti trokštamo automobilio iš salono, jauni žmonės siekia, kad įsigytas automobilis savo išvaizda atitiktų tam tikrus jaunimo tarpe egzistuojančius populiarumo standartus. Pavyzdžiui, jiems svarbu, kad būtų galingas automobilio variklis, lengvojo lydinio ratlankiai, vyrautų tam tikra komplektacija. Tiesa, greitis, galia labiau svarbi vaikinams, o automobilio eksterjero detalės – merginoms“, – sako P. Valiukėnas.
Vyresniems prioritetas – praktiškumas
Jei jaunimui svarbesnė automobilio išvaizda, tai vyresnio amžiaus žmonėms – praktiškumas. Jų pasirinkimą įsigyti vienokį ar kitokį automobilį lemia ekonomija ir poreikiai.
„Jiems nereikia ir nėra tokio išreikšto noro puikuotis, kaip jauniems žmonėms. Jie žino, ko nori, kokie poreikiai, kur važinės ir koks automobilis jiems geriausiai tiks. Šiai amžiaus kategorijai priklausantys žmonės, gan dažnai automobilį atsinaujina jau sukūrę šeimą – praktiškumas ir saugumas būna svarbiausi automobilio kriterijai net jei automobilio išvaizda mažiau patinka“, – sako UAB „Longo LT“ vadovas.
Jis pastebi, kad tarp vyresnių pirkėjų dominuoja automobilių kėbulo tipas – universalas. Jų bagažinė yra talpi, o salonas erdvesnis.
„Ieškantiems praktiškumo, patogumo – šis kėbulo tipas iš esmės neturi konkurencijos. Pavyzdžiui, šeimai su vaikais reikalinga, kad salone būtų daugiau erdvės vežti įvairius daiktus – automobilines kėdutes, vežimėlius ir pan. Talpi bagažinė irgi svarbi, ypač ruošiantis į tolimesnes keliones ar iškylas gamtoje visiems kartu“, – teigia automobilių ekspertas.
Patikimas pardavėjas – pageidavimų sąrašo viršuje
Nepriklausomai nuo amžiaus, patikimas pardavėjas yra svarbus visiems. Perkant automobilį iš salono, rizikų šį įsigyti su defektais ar su pagražinta ridos istorija, praktiškai nėra, o štai perkant naudotą – gali būti visaip. Tačiau automobilių ekspertas patikina, kuomet naudotas automobilis, perkamas iš sertifikuoto, ne vienerius metus rinkoje veikiančio pardavėjo – bijoti nereikia.
„Automobilio pirkimas pagal skelbimus ar iš turgaviečių primena katės pirkimą maiše. Negali būti tikras, kad įsigysi kokybišką prekę, kuri ankščiau, avarijos metu nebuvo padalinta į dvi dalis. Tuo tarpu privatūs, sertifikuoti automobilių pardavėjai, saugodami savo reputaciją, siekia užtikrinti skaidrumą ir klientui siūlo tik kokybiškus, nuodugniai patikrintus variantus“, – sako P. Valiukėnas.
Tikri, nesuklastoti ridos duomenys, kuriuos patvirtina originalūs dokumentai ir servisų išrašai, taip pat visa automobilio istorija juodu ant balto atvira ir prieinama klientui yra tai, dėl ko pardavėjui galima suteikti pasitikėjimo kreditą.
Automobilių ekspertas taip pat pažymi, kad šiandien pirkėjų prioritetų sąrašo viršuje taip pat yra ir greitis. Greitis „pasimatuoti“ automobilį ir jį nusipirkti.
„Pasaulio gyventojai prekes, o neretai ir paslaugas yra įpratę įsigyti arba užsisakyti internetu, su pristatymo į namus galimybe. Automobilių verslas reaguodamas į pokyčius, taip pat greitai persiorientavo ir veiklą tęsia šiuo principu. Žmogus internetu gali išsirinkti automobilį, apžiūrėti jį kameros pagalba 360 laipsnių kampu, susipažinti su licencijuota ir išsamia informacija, ko visiškai pakanka norint įsigyti gerą ir kokybišką automobilį“, – pasakoja P. Valiukėnas ir priduria, kad pardavėjai taip pat suteikia įvairių garantijų, terminų išbandyti automobilį ir gyvai, pardavimo vietoje, jei toks poreikis yra. Vairuotojai vertina greitus ir kokybiškus procesus.