Kaip skelbiama pranešime žiniasklaidai, ko verti šie mikroautobusai, aiškinasi „Komercinio automobilio 2018“ konkurso komisijos nariai. Naujasis „MAN TGE“ yra vienas pretendentų tapti geriausiu Lietuvos komerciniu automobiliu – ar jam tai pavyks, paaiškės gegužės 18-ąją Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“.
Savininkas – „Volkswagen“
Naivu būtų tikėtis, kad MAN sukūrė visiškai naują mikroautobusą – komercinio transporto rinkoje tai būtų tolygu savižudybei, nes visiškai naujo modelio kūrimo kaštai atsipirktų labai negreitai. Jeigu atsipirktų išvis. MAN yra gerai žinomas sunkvežimių gamintojas ir į lengvųjų komercinių automobilių rinką įžengė kartu su savo savininko „Volkswagen“ parama. „MAN TGE“ yra iš esmės „Volkswagen Crafter“.
Būtų klaidinga manyti, kad MAN tėra maža žuvelė „Volkswagen“ jūroje. Tai yra daugiau nei dviejų šimtų metų istoriją turintis sunkvežimių ir įvairių inžinerinių sistemų gamintojas, kurio padaliniuose dirba daugiau nei 50 tūkst. žmonių. Šio amžiaus pradžioje MAN rimtai svarstė įsigyti „Scania“ gamintoją iš to paties „Volkswagen“, tačiau reikalai pasisuko priešinga kryptimi – vietoje pirkėjo MAN tapo preke.
„MAN TGE“, kaip ir „Volkswagen Crafter“, yra gaminamas skirtingomis ratų bazėmis, įvairiomis varomų ratų pavaromis (TGE gali būti varomas galiniais, priekiniais arba visais keturiais ratais), turi keturis skirtingos galios dyzelinius variklius (nuo 75 iki 130 kW) bei pažangią 8 laipsnių automatinę pavarų dėžę. Kuo jis skiriasi nuo savo brolio?
„Kalbant iš techninės pusės, MAN mikroautobusas gaminamas toje pačioje gamykloje kaip ir „Volkswagen“, bet klaidinga manyti, kad tai tas pats produktas. Kiekvienas iš šių prekinių ženklų neša po savimi skirtingą filosofiją. Gamyboje MAN naudoja savo „know how“ technologiją, kuri atitinka visus tik MAN prekės ženklui keliamus kokybės reikalavimus“, – teigia įgalioto gamintojo atstovo Lietuvoje, UAB „Adampolis“, MAN TGE produkto vadovas Tadas Brazdauskis.
Sėkmingas debiutas
Lietuvoje „MAN TGE“ debiutavo tik balandžio 1 dieną ir, kaip teigia T. Brazdauskis, žmonių dėmesio sulaukia nemažai. Juk iš esmės tai – patikimas ir užsirekomendavęs „Volkswagen Crafter“, tik atrodo kiek kitaip ir turi kitokį prekinį ženklą. O tai – puiki proga išsiskirti.
„Neseniai pasiekėme susitarimą su vienu didžiausių maisto produktų tiekėjų Baltijos šalyse „Barbora“, kurie papildys savo parką naujaisiais „MAN TGE“, tad galiu drąsiai teigti, kad pradėjome šį kelią užtikrintais žingsniais“, – pasakoja T. Brazdauskis.
Šiuo metu rinkai siūlomi tik krovininiai TGE modeliai, o keleiviniai atkeliaus rudenį. Galima numanyti, jog dėl technologinio panašumo su naujos kartos „Volkswagen Crafter“ naujasis MAN lengvasis komercinis automobilis turėtų užimti tvirtas pozicijas Lietuvos rinkoje.
Techninių dvynių tarp komercinių automobilių – ne vienas. Pavyzdžiui, „Komercinio automobilio 2018“ konkurse dalyvaujantis „Fiat Fullback“ yra techniškai identiškas „Mitsubishi L200“, „Mercedes-Benz X-Class“ – „Nissan Navara“ bei „Renault Alaskan“.
Apie „Lietuvos komercinį automobilį 2018“
Konkursą „Lietuvos komercinis automobilis“ Lietuvos žurnalistų autoklubas organizuoja kas antrus metus. 2018-ųjų konkurse dalyvauja aštuonios transporto priemonės: „Fiat Fullback“, „Ford Custom Tourneo“, „Ford Custom Van“, „Iveco Daily“, „MAN TGE“, „Mercedes-Benz X-Class“, „Volkswagen Amarok“ ir „Volkswagen Crafter“. Jas vertina komisija, sudaryta iš automobilių srities žurnalistų bei transporto profesionalų – parkų valdytojų bei vairuotojų.
Su visais konkurso dalyviais žiūrovai galės susipažinti Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“ gegužės 16–18 dienomis. Tomis dienomis „Litexpo“ vyks kelios parodos: „Transbaltica“, „Balttechnika“ ir „Mechanika“, o gegužės 18 d. – „Auto Bazar“. Gegužės 18-ąją parodų centre bus paskelbtas ir „Lietuvos komercinis automobilis 2018“ bei kitų konkurso nominacijų nugalėtojai.