Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, gamintojai vejasi tendencijas ir konkurso „Komercinis automobilis 2018“ komisijos nariai pastebi, kad darbui skirtos transporto priemonės nė kiek neatsilieka nuo lengvųjų automobilių.

Mažiau dirgiklių – daugiau komforto

„Vertinant komfortą, mes didžiausią dėmesį kreipiame į vairuotojo sėdėseną, ergonomiką ir patį vairavimą: tai sėdynė, pedalai, vairas, veidrodžiai, apžvalgumas, visa aplink jį esant ergonomika. Vairuotojas neturi būti apkrautas jokiais dirgikliais. Tai jis atsisėdęs į komercinį automobilį turi dirbti savo darbą ir jam reikėtų naudoti kuo mažiau resursų eksploatuojant“, – vertinimo kriterijus aiškino „Altas Auto“ pardavimų vadovas Karolis Šimkus.

Žmonės, susidūrę su senesniais komerciniais automobiliais prisimena, kad norint juos vairuoti, reikėjo sunkiai dirbti. Naujus komercinius automobilius gamintojai kuria žengdami koja kojon su lengvaisiais. Ir tai neapsiriboja vien moderniausių elektroninių sistemų iš kito sandėlio integravimu į krovininius automobilius. Didžiulis dėmesys teikiamas ir vairuotojo komfortui.

„Pamenu, seniau komerciniai automobiliai iš tiesų buvo skirti darbui: tai pavarų dėžė nepatogi, tai stovėjimo stabdis kažkur ne ten nukištas, vairo kolonėlė, vairuotojo sėdynė nesireguliuodavo ir vairuotojui tekdavo sunkiai dirbti, tai dabar standartas toks, kad viskas yra reguliuojama ir patogiai išdėstyta. Kiek pamenu, prieš 10 ar 15 metų su komerciniu automobiliu nenorėjai važiuoti daugiau nei 50 ar 100 km. Šiandien su segmento lyderiais gali įveikti kad ir 1000 km, nepajusi jokio nuovargio“, – progresą pabrėžė K. Šimkus.

Svarbu ne tik kaip sėdi, bet ir kaip laipioji

Tuo tarpu kurjeriams komfortas yra ne tik sėdėsena, vairavimas ar pakabos darbas, bet ir patogumas įlipti bei išlipti, šie kreipia dėmesį netgi į tai, kaip lengvai atsidarinėja durelės. „UAB Baltic Post“, valdančios prekės ženklą „LP Express“, projektų vadovas Justinas Matulionis sako, kad jų darbuotojai per dieną sustoja, užgesina variklį, išlipa iš automobilio ir darinėja krovinių skyriaus dureles kartais net po 100 kartų.

„Mums svarbios papildomos durys, kreipiame dėmesį į tai, kaip patogiau pasiekti daiktus iš krovinių skyriaus, kiek ten papildomų priemonių kroviniams tvirtinti. Interjere be vairavimo patogumo žiūrime ir į įkrovimo vietų skaičių: mūsų vairuotojai turi ne vieną prietaisą, kurį reikia kelionės metu įkrauti“, – kalbėjo J. Matulionis.

Patogumas ir saugumas didina našumą

Komisijos nariai, išbandę visus pretendentus į „Komercinio automobilio 2018“ titulą liko nustebę, kaip toli į priekį žengė komercinis transportas. Automobiliai važiuoja it lengvieji, o įvairios komforto ir saugos sistemos tik didina vairuotojų darbo našumą.

„Labai jaučiasi, kurie automobiliai gyvena 4 ar 5-us metus nuo savo gamybos pradžios. Jie stipriai skiriasi nuo naujausių modelių. Labai jaučiasi į priekį pažengusi ergonomika, pats vairavimo lengvumas, stabdžiai, vairo sunkumas ir panašūs dalykai. Naujausi modeliai turi labai daug asistentų: tai greičio palaikymo kontrolės, aklųjų zonų asistentai ir kiti dalykai tiems žmonėms, kurie sėdi nuo ryto iki vakaro prie vairo, labai palengvina darbą. O kuo mažiau trikdžių, tuo jie našiau dirba ir saugiau vairuoja“, – įspūdžiais dalijosi K. Šimkus.

„Ar į komercinius automobilius diegiamos naujausios technologijos, nepasakyčiau, pirmiausia jos atsiranda lengvuosiuose automobiliuose. Tačiau kad šiandien įsėdęs į komercinės paskirties automobilį ir pamatęs jo galimybes tu gali pasijusti lyg sėdėtum prie BMW ar „Audi“ vairo, manau, pasako koks aukštas lygis šiuo metu pasiektas.

Labiausiai „įtampos“ faktorių vairuojant mažina asistavimo sistemos, o automatinė pavarų dėžė vairuotoją greitai iš pradedančiojo paverčia profesionalu. Vairuotojams padeda tokios sistemos, kai šoninio vėjo stabilizavimas, smūgio davikliai su stabdymo sistema, kai kurie modeliai gali netgi patys saugiai sustoti, jeigu vairuotojas pajus per didelį nuovargį ar jį ištiks sveikatos problemos“, – aiškino vieną iš konkurso dalyvių „MAN TGE“ pristačiusios įmonės atstovas Tadas Brazdauskis.

Apie „Lietuvos komercinį automobilį 2018“

Konkursą „Lietuvos komercinis automobilis“ Lietuvos žurnalistų autoklubas organizuoja kas antrus metus. 2018-ųjų konkurse dalyvauja aštuonios transporto priemonės: „Fiat Fullback“, „Ford Custom Tourneo“, „Ford Custom Van“, „Iveco Daily“, „MAN TGE“, „Mercedes-Benz X-Class“, „Volkswagen Amarok“ ir „Volkswagen Crafter“. Jas vertins komisija, sudaryta iš automobilių srities žurnalistų bei transporto profesionalų – parkų valdytojų bei vairuotojų.

Su visais konkurso dalyviais žiūrovai galės susipažinti Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“ gegužės 16–18 dienomis. Tomis dienomis „Litexpo“ vyks kelios parodos: „Transbaltica“, „Balttechnika“ ir „Mechanika“, o gegužės 18 d. – „Auto Bazar“. Gegužės 18-ąją parodų centre bus paskelbtas ir „Lietuvos komercinis automobilis 2018“ bei kitų konkurso nominacijų nugalėtojai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)