Kaip skelbiama organizatorių pranešime, dėl geriausiojo „Lietuvos komercinio automobilio 2016“ karūnos ir kitų šio konkurso nominacijų šiemet varžosi (abėcėlės tvarka) : „Citroen Berlingo“, „Fiat Ducato“, „Iveco Daily“, „Mitsubishi L200“, „Nissan Navara“, „Opel Vivaro“, „Peugeot Boxer L4 PTDC“, „Peugeot Boxer L4 H2FT“, „Peugeot Expert“ ir „Peugeot New Partner“ automobiliai.
Kuris iš jų taps komercinių šeimynos karaliumi, sužinosime jau gegužės 20-ąją, kai bebaigiančias darbą parodas vainikuos bene skambiausias jų akordas – „Litexpo“ rūmuose bus paskelbtas ir konkurso laimėtojas.
Kol visi dar rengiasi po savaitės duris atversiančioms specializuotoms parodoms, įtemptas darbymetis prasidėjo konkurso vertinimo komisijai, kurią sudaro autoritentingi specialistai ir didžiausią patirtį turintys žurnalistai: Renaldas Gabartas (portalas www.cargonews.lt), Laimonas Micevičius (AB „Lietuvos paštas“ „Express“ operacijų vadovas), Martynas Pašluosta (vairuotojas), Antanas Šimelis (Lietuvos logistikos asociacijos prezidentas, UAB „Ad Rem Transport“ direktorius), Valdas Valiukevičius (žurnalo „Keturi ratai“ vyriausiasis redaktorius) ir Valdas Juozas Vilūnas (LRT laidos „Keliai. Mašinos. Žmonės“ vedėjas).
Konkurso „Lietuvos komercinis automobilis 2016“ vertinimo komisiją įvairiais klausimais konsultuoja didelę patirtį šioje sferoje turintis Valdas Stanislovaitis.
Koks automobilis pretenduoja į konkurso svarbiausiąją nominaciją, vertinimo komisijos nariai neatskleidžia ir net nelinkę dalintis nuomonėmis. Tačiau jie neslepia, kokias vertybes ir kokias naujoves turi turėti šios transporto priemonės, turinčios pretenzijų konkursui pasibaigus matuotis geriausiojo „Lietuvos komercinio automobilio 2016“ karūną.
„Komercinio automobilio pasirinkimas mažam verslininkui ar didelei bendrovei – sudėtingas ir atsakingas darbas, – teigia V. J. Vilūnas. – Be techninių ir finansinių aspektų, manyčiau, neišvengiama ir išankstinių nuostatų, prekės ženklų vertės įtakos, kitų faktais nepamatuojamų kriterijų“.
Todėl vertinimo komisijos narys beieškantiems tinkamiausio komercinio automobilio savo reikmėms patartų prie vieno stalo susėsti visoms suinteresuotoms pusėms – tam, kas mokės pinigus, kas automobilį vairuos ir kas vėliau jį parduos – o susitarus sprendimą priimti kartu.
„Tik tokiu atveju pirkinys turėtų būti naudingas ir negadinantis niekam sveikatos“, – įsitikinęs V. J. Vilūnas.
Vieną didžiausių komercinių automobilių parkų turi AB „Lietuvos paštas“, kurio darbas nenutrūksta ir naktį. Todėl, suprantama, automobiliai itin intensyviai eksploatuojami, o kai kurių varikliai nenutyla ištisą parą. Tačiau konkurso vertinimo komisijos narys, šios bendrovės „Express“ operacijų vadovas L. Micevičius irgi nelinkęs išduoti, kokių markių automobiliai genda dažniausiai, kurie lepūs ir kaprizingi, o kurie, atvirkščiai, – patvariausi ir geidžiamiausi ekspeditorių.
„Dirbant kurjerių versle vienas iš svarbiausių rodiklių, leidžiančių teikti paslaugas laiku ir kokybiškai – kurjerio automobilis, – teigia L. Micevičius. – Mums labai svarbu, kad darbuotojas automobilyje jaustųsi patogiai ir saugiai. Juk tai pagrindinis jo darbo įrankis, neturintis kelti rūpesčių“.
Specialisto nuomone darbo automobilyje svarbi funkcija tenka kėbulo tvirtumui, kad vežant daug siuntų trinktelėjus su kieta pakuote neįlinktų jo šonai ar dugnas.
Kasdienio darbo neturi trikdyti ir tokios, atrodo, smulkmenos, kaip krovininės kėbulo dalies durys. Jas per dieną kurjeris atidaro ir uždaro šimtus kartų, tad jos turi varstytis sklandžiai, nestrigdamos. Svarbu ir patikima važiuoklė, kuri kasdien turi atlaikyti ne tik miesto gatvių duobes, bet ir kaimo keliukų nelygumus.
„Ir žinoma, mažos degalų sąnaudos bei nebrangus automobilio išlaikymas ir remontas“, – chrestomatinę aksiomą primena L.Micevičius.