Kokie yra nuolatinės keturių varančiųjų ratų pavaros privalumai? Kaip pagal paviršių pasirinkti važiavimo režimą? Kaip saugiai nusileisti stačia nuokalne? Kokią naudą galima kiekvieną dieną atrasti naudojant moderniausias technologijas kaip priekinę vaizdo kamerą „ClearSight Ground View“ ar vietoj tradicinio galinio vaizdo veidrodėlio sumontuotą kamerą? Tai – tik dalis klausimų, į kuriuos per interaktyvias „Land Rover School of Adventure“ pamokas atsakys A. Juknevičius.
Daugiau nei 20 metų patirties
Papildomos žinios itin pravers išskirtinėmis galimybėmis bekelėje pasižyminčio naujo „Land Rover Defender“ pirkėjams. Visureigis, kurio maksimali prošvaisa siekia 314 milimetrų, be papildomo paruošimo gali įveikti 90 centimetrų gylio brastą ir užvažiuoti į 45 laipsnių įkalnę – jis leidžia jaustis užtikrintai bet kokiomis eismo sąlygomis. Tokių galimybių visureigis leis saugiai pasiekti bet kokios kelionės tikslą. „Defender“ savybes jau įvertino ir geriausi automobilių žurnalistai – praėjusią savaitę jis buvo pripažintas Lietuvos 2021 metų visureigiu.
A. Juknevičius „Land Rover“ partneriu tapo ne tik dėl patirties Dakare. Tai – žmogus, kuris, kaip pats juokauja, yra suvalgęs daug purvo ir smėlio. Į visureigių kultūrą jis įsiliejo dar 1999 metais, sostinėje metams bėgant įsteigė ne vieną klubą, organizavo varžybas ir pats lenktyniavo.
„Buvo laikotarpis, kai Lietuvoje ketverius metus iš eilės nepraleidau nė vienerių varžybų. Pavyzdžiui, jei per vieną sezoną vykdavo 10 etapų, visuose dalyvaudavau ir dar išvažiuodavau į Lenkiją, Latviją. 2000 metais pirmas iš lietuvių dalyvavau sudėtingiausiomis laikomose Ladogos lenktynėse“, – prisiminimais dalinosi pašnekovas.
Sportininkas pasakojo, kad aistra bekelės lenktynėms ir ralio reidams jį lydėjo nuo tada, kai įsigijo pirmą tam tinkantį visureigį, o nuo tos akimirkos jau praėjo daugiau nei 20 metų. „Land Rover“ stažas – dar įspūdingesnis. Markės istorija rašoma nuo 1948 metų, kai pasirodė legendinis „Series I“ modelis.
Lenktyniavo su prototipu
Lietuvį su „Land Rover“ sieja gilūs praeities ryšiai. Sportininkas anksčiau netgi lenktyniavo vairuodamas iš skirtingų britų visureigių gamintojo mazgų surinktą „Bowler Wildcat“ prototipą.
„Šilko kelio“ varžybose buvau 10-oje bendros įskaitos vietoje, o Abu Dabyje vykusiame pačiame sunkiausiame pasaulio čempionate „Desert Challenge“ užėmiau šeštąją vietą. Pastarosios varžybos vyksta savaitę Jungtiniuose Arabų Emyratuose ir vien kopomis tenka įveikti 3 tūkstančius kilometrų“, – pasakojo A. Juknevičius.
„Bowler Wilcat“ sportiniai visureigiai gerai pasirodė ir Dakare. Automobiliai buvo nebrangūs, tačiau ekipažai, kurie nepadarydavo klaidų greičio ruožuose, dažniausiai pasiekdavo finišą. Iš skirtingų „Land Rover Defender“ ir „Discovery“ mazgų surinkti bolidai ne kartą pateko į galutinės įskaitos dešimtuką.
A. Juknevičius iki šiol yra lietuviškojo „Land Rover“ klubo narys. „Defender“, anot pašnekovo, yra kultinis visureigis, su kuriuo per visą automobilizmo istoriją galėtų lygintis vos keli kiti modeliai. Naujajame jį labiausiai nustebino komfortas, kuris po itin paprastos konstrukcijos pirmtako daro dar didesnį įspūdį.
„Staiga visureigis tapo toks komfortiškas, kad sėdęs į vidų jautiesi lyg prabangiausiame limuzine. Senieji „Defender“, labai paprasti išskirtinio pravažumo automobiliai, buvo orientuoti į praktiškumą. Dabar greta patikimumo prisidėjo ir neeilinis komfortas“, – kalbėjo lenktynininkas.
Svarbiausias pokytis, anot jo, buvo sumontuota pneumatinė pakaba, kuri šiuolaikiniam visureigiui – pats geriausias sprendimas.
Komfortiškas, bet nesunaikinamas
Gavęs pirmą progą rimčiau išbandyti naujos kartos „Defender“, šio automobilio A. Juknevičius visiškai negailėjo. Išbandė ir galimybę visiškai išjungti elektronines pagalbas, lėtesnę pavarą bei maksimalų važiuoklės aukštį, bet įspėjo – tai reikalinga tik išskirtinėmis sąlygomis. O kiekvieną dieną jis siūlo išnaudoti tokias komforto funkcijas kaip važiavimo stabilumą užtikrinančias „All Terrain Progress Control“ ar „Terrain Response“, pažangias vaizdo kamerų sistemas.
2021 metų Dakarui besiruošiantį lenktynininką nustebino įspūdinga 400 AG ir 550 Nm pajėgumą pasiekiančio benzininio švelniojo hibrido (MHEV) variklio trauka – jo sukimo momento visiškai pakanka važiuojant bet kokiu greičiu tiek ant asfalto, tiek visiškoje bekelėje.
„Kiekvienas automobilio bandymas papildo vairuotojo žinių kraitelę. Ant naujojo „Defender“ išliejau visą Dakare sukauptą patirtį, o visureigis nė neparodė nuovargio pėdsakų“, – reziumavo lenktynininkas.
A. Juknevičius oficialiai pripažintas Dakaro legenda. Sudėtingiausiame dykumų ralio maratone jis tris kartus buvo greičiausias Baltijos šalių lenktynininkas, o 2019 metais kartu su šturmanu Dariumi Vaičiuliu bendroje įskaitoje tarp visų automobilių ekipažų užėmė 12-ąją vietą. Jo parengti „Land Rover School of Adventure“ vaizdo siužetai ir nuotraukos jau greitai pasirodys internete.