2022 metų 1006 kilometrų lenktynių Palangoje nugalėtojų taurę kartu su „Circle K – Lesta Racing Team“ iškovojęs Ignas Gelžinis teigia, kad degalų pasirinkimas lenktynių metų yra kritinis faktorius, kadangi būtent netinkamos kokybės degalai lemiamu momentu gali pakišti koją.

„Jeigu degalai nėra kokybiški, automobilis nedirba taip, kaip turėtų, o mechanikai, įvykus gedimui, gali pradėti ieškoti problemų, kurių būtų galima išvengti juos pasirinkus teisingai. Lenktynėse šie skirtumai gali būti beveik nematomi ir minimalūs, bet lemiamu momentu, ypač jeigu kovojama dėl prizinių vietų, būtent jie ir gali nulemti varžybų baigtį, tada gali būti liūdna ne tik vairuotojui, bet ir visai komandai“, – teigia lenktynininkas.

Anot jo, varžybose degalus dažniausiai parūpina organizatoriai, todėl apie jų kokybę klausimų nekyla – tiekėjai nerizikuoja turima gera reputacija, todėl užtikrina, kad būtų išvengta nesusipratimų.

„Jeigu degalai nebūna parūpinti, renkamės pagal gamintojo rekomendacijas. Lenktyniniai automobiliai daug skiriasi nuo automobilių, matomų gatvėje, todėl gamintojas visada nurodo, kokie yra tinkamiausi. Paprastam vairuotojui, kuris nori kokybės, visada rekomenduočiau rinktis premium kokybės degalus, nes būtent jie turi papildomų priedų, kurie padeda varikliui dirbti efektyviau, užtikrina automobilio eksploatacijos ilgaamžiškumą ir prisideda prie bendro vairavimo komforto. Galbūt lyginant su pigesne opcija teks išleisti sąlyginai daugiau, bet tos išlaidos nebus tokios didelės, kokios galėtų būti pasirinkus netinkamai – gedimai, susiję su degalų sistema dažnai būna brangūs, o kartais padaro kritinę žalą pačiam automobiliui“, – tikina pašnekovas.

Ignas Gelžinis

Ragina naudoti degalus su priedais

Ignas Gelžinis sako, kad degalinėse dažnai galima pamatyti du tos pačios rūšies degalų pistoletus, tačiau jų kainos skiriasi. Taip yra todėl, nes tiekėjai savo klientams įprastai siūlo reguliarius degalus arba premium klasės degalus, kurie praturtinti multifunkciniais priedais.

„Premium klasės degalai užtikrina, kad neužsikištų automobilio filtrai ir geriau vyktų degimas. Tam tikri procesai, kaip degalų degimas, vairuotojui yra nejaučiami, jeigu vyksta efektyviai ir kokybiškai. Tačiau jeigu automobilis važiuoja neįprastai, tikėtina, kad degalai šių bėdų neišspręs ir automobilyje gali būti gedimų“, – perspėja lenktynininkas.

Pasak „Circle K“ degalų kategorijos vadovo Baltijos šalims Roko Laurinavičiaus, visi degalai, kuriuose yra priedų, privalo atitikti įstatymais reguliuojamus kokybės standartus.

„Degalai su priedais nuo įprastųjų skiriasi tuo, kad juose pridėta specialių priemonių, kurios leidžia varikliui dirbti optimaliau ir neprarasti efektyvumo laikui bėgant. Šioje rinkoje veikia savotiškas paradoksas, kuris vartotojus skatina taupyti ilguoju laikotarpiu iš pradžių sumokant brangiau. Kuo kokybiškesni degalai, kas paprastai neatsiejama ir nuo kiek aukštesnės jų kainos, tuo jų nauda ir efektyvumas yra didesni“, – aiškina ekspertas.

Circle K – Lesta Racing Team komanda

Važiuoti ekonomiškiau padės tolygus ritmas

Norintiems sumažinti degalų sąnaudas, I. Gelžinis pataria planuoti savo keliones iš anksto ir vengti piko valandų, nes periodiškai besikartojantis pavažiavimas ir sustojimas sunaudoja žymiai didesnį kiekį degalų negu įprastas, tolygus važiavimas.

„Labai svarbus elgesys eisme – jeigu iš tolo matosi, kad dega raudonas šviesoforo signalas, nėra tikslo laikyti nuspaustą akceleratoriaus pedalą iki pat galo ir privažiavus arčiau staigiai stabdyti. Norint važiuoti ekonomiškiau, reikėtų iš anksto švelniai stabdyti, leisti automobiliui riedėti, o pilnai sustoti tik priartėjus prie šviesoforo. Bendras ritmo nebuvimas išbalansuoja automobilį ir padidina degalų sąnaudas. Vairavimas turi būti tarsi švelnus muzikos ritmas“, – pataria lenktynininkas.

Paklaustas, ar kondicionieriaus naudojimas automobilyje gali daryti įtaką padidėjusioms degalų sąnaudoms, pašnekovas teigia, kad viskas priklauso nuo jo naudojimo būdo.

„Kai kurie vairuotojai mėgsta karštą vasaros dieną įsėsti į automobilį ir nustatyti, kad kondicionierius pūstų patį šalčiausią orą. Nesvarbu, kad kondicionierius yra nustatytas ant švelniausios įmanomos galios – jis vis tiek turi atšaldyti iš aplinkos gaunamą orą, kad jis taptų šaltas, todėl jis dirba beveik maksimaliu savo pajėgumu“, – aiškina jis.

Vyras teigia, kad norint pasiekti maksimalų ekonomiškumą, neverta vengti kondicionieriaus – dėl pilnai atidarytų automobilio langų išbalansuojamos jo aerodinaminės savybės ir automobiliui reikia daugiau galios, kad galėtų sklandžiai važiuoti dideliu greičiu.

„Vienoje situacijoje pasielgus protingai pavyks sutaupyti daugiau degalų negu važiuojant dvi dienas be kondicionieriaus. Nereikia sėdėti karštyje ir kentėti – užtenka laikytis ritmo, staigiai nestabdyti, tolygiai kylančiu greičiu pajudėti iš vietos ir naudotis automobiliu taip, kaip jis yra sutvertas“, – sako I. Gelžinis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją