Naujasis NX pakeis ankstesnį modelį, kurio Europoje buvo sėkmingai parduota daugiau nei 170 000 vienetų nuo pat pristatymo 2014-aisiais. Pažymima, kad dauguma „Lexus NX“ pirkėjų šį ženklą pasirinko pirmą kartą, o tai gamintojui leido sėkmingai augti visame regione.

„Remdamasis šiuo pasiekimu ir siekdamas pagaminti įtikinamą naują modelį klientams, kurie šiandien iš savo automobilių tikisi kur kas daugiau, „Lexus“, galima sakyti, „išrado“ NX iš naujo – 95 proc. visų automobilio dalių yra naujos. Gamintojo atsidavimą ir ambicijas demonstruoja ir didelė modelio našumo, valdymo ir efektyvumo pažanga“, – sakė Raigo Kaseorgas, „Lexus Baltic“ vadovas.

Naujojo NX kėbulo linijos akį traukia subalansuotomis ir ryškiomis proporcijomis bei įspūdžiu, kad automobilis tarsi prilipęs prie kelio. Palyginti su pirmosios kartos NX modeliu, automobilio ilgis išaugo 20 mm, atstumas tarp ratų ašių – 30 mm, plotis – dar 20 mm, o aukštis – 5 mm. Šie matmenys užtikrina optimalų erdvės suplanavimą salone, įskaitant ir daugiau vietos tiems, kurie sėdės ant užpakalinės sėdynės.

Po naujojo modelio kapotu – keturių cilindrų, 2,5 litro darbinio tūrio hibridinis variklis ir įkraunamoji ličio jonų baterija, kurios talpa – 18,1 kWh: didžiausia talpa šiame segmente. Dėl papildomai įrengto elektros variklio gale nuolat veikia visų varančiųjų ratų pavara. Bendra naujojo iš tinklo įkraunamo NX modelio hibridinės jėgainės galia siekia 306 AG ir, skaičiuojama, turi leisti pagreitėti iki 100 km/val. per kiek daugiau nei 6 sekundes.

Iš tinklo įkraunamas hibridinio modelio baterija gali būti įkrauta ir naudojant energijos šaltinį namuose, ir įkrovos stotelėse visoje šalyje. Baterijos dydis ir talpa bei „Lexus“ patirtis elektrifikacijos srityje lemia bene didžiausią klasėje elektra nuvažiuojamą atstumą – 65 km. Ilgesnėse kelionėse automobilis automatiškai persijungia į savaime įsikraunančio hibrido režimą.

Didesnis multimedijos ekranas ir greitesnis centrinis procesorius

Naujasis NX žymi ir visiškai naujos „Lexus“ multimedijos sistemos pasirodymą. Pastaroji yra gerokai našesnė nei iki šiol naudotos sistemos ir leidžia mėgautis sklandesniu veikimu – lyg naudotumeisi planšetiniu kompiuteriu. Naujoje platformoje pristatomos ir išmaniosios paslaugos, leidžiančios gauti eismo informaciją bei pranešimus apie nutikimus kelyje realiuoju laiku. Be to, naujoji multimedijos sistema leidžia naudotis visiškai nauju „Hey Lexus“ balso asistentu, kuris reaguoja į vairuotojo balso komandas taip, tarsi šis kalbėtųsi su automobiliu.

Standartinę įrangą turinčiame NX vairuotojas matys 9,8 colio skersmens multimedijos ekraną, o „Lexus Link Pro“ versijoje naudojamas naujas 14 colių skersmens ekranas – vienas didžiausių segmente. Šio dydžio ekranas aukštesnės komplektacijos modeliuose siūlomas kaip standartinės įrangos dalis, kituose NX modeliuose jį galima pasirinkti papildomai. Dėl didelės raiškos ekrano, nepaisant apšvietimo sąlygų, vaizdas būna ryškus ir gerai matomas, o centrinio procesoriaus greitis – 3,6 karto didesnis nei iki šiol naudotose „Lexus“ multimedijos sistemose.

„Tazuna“ koncepcija ir trečiosios kartos saugumo sistema

Naujasis NX žymi pirmą kartą, kai „Lexus“ automobiliuose buvo pritaikyta „Tazuna“ koncepcija, skirta priešais vairuotoją esančiam prietaisų skydeliui. Dėmesys čia skiriamas tam, kad vairuotojas automobilį valdytų intuityviai. Intuityvaus valdymo, kuris yra šios koncepcijos esmė, pavyzdys – jutikliniai mygtukai ant vairo: jie gali būti nustatomi taip, kad valdytų vairuotojo pageidaujamas funkcijas. Kai šie jungikliai naudojami, jų formos rodomos projekciniame ekrane ant priekinio stiklo, todėl vairuotojui nereikia nuleisti akių, kad pasitikrintų, kokią funkciją jis nori valdyti.

Naujasis NX taip pat yra pirmas modelis, kuriame įdiegta trečiosios kartos „Lexus Safety System +“ saugumo sistema, apimanti standartinį aktyvių saugumo sistemų ir vairavimo asistentų paketą bei nustatanti naują avarijų rizikos vertinimo ir prevencijos etaloną.

Naujausi saugumo sistemos patobulinimai, pristatyti kartu su naujuoju NX, apima tolesnių susidūrimo išvengimo sistemos (angl. „Pre-Collision System“) pajėgumų plėtrą. Sistema gali aptikti automobilio kelyje esančius motociklus ir kai kuriuos kitus objektus, pavyzdžiui, medžius, sienas ir atitvarus. Be to, įdiegtos ir naujos funkcijos, leidžiančios įvertinti susidūrimo su priešpriešiniu eismu ar kelią kertančiu pėsčiuoju pavojų tada, kai sankryžoje daromas posūkis. Manoma, jog dėl pažangių funkcijų ir patobulinimų naujoji susidūrimo išvengimo sistema gali atpažinti ir padėti išvengti 36 proc. daugiau pavojingų įvykių kelyje nei ankstesnioji.

Naujojo NX kainos prasideda nuo 46 300 eurų. Modelis Lietuvoje pasirodys 2022 m. vasarį.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (8)