Šviežiausias jų – šių metų Dakaro ralyje, kuriame keturračius tramdę Laisvydas Kancius ir Antanas Kanopkinas pateko į geriausių pasaulyje sąrašą: užėmė atitinkamai ketvirtą ir penktą vietas.

Netrūksta dėmesio

Žinomo gamintojo „CFMoto“ keturračių importuotojos, bendrovės „Motorider“ pardavimo vadybininkas Adomas Gančierius sako, kad šios susisiekimo priemonės populiarumas nuosekliai auga ne vienerius metus. Lietuvių dėmesys šiai transporto rūšiai ėmė didėti dar prieš pandemiją, o papildomą impulsą suteikė jos metu galimybes pramogauti smarkiai apriboję karantinai. Kelionės ar išvykos į gamtą įvairiu transportu ar pėstute buvo likusios kone vienintelės laisvalaikio lauke rūšys, todėl natūraliai joms teko daugiau dėmesio.

Bet ir pasibaigus karantinams šis dėmesys nenuslūgo. Dar daugiau keturračių populiarumo ugnį kasmet pakursto sėkmingi Lietuvos sportininkų pasirodymai Dakaro ralyje, be to, mūsų šalyje taip pat vyksta ne vienas šiai transporto rūšiai skirtas sportinis renginys, tad impulsų pasidomėti keturračiais netrūksta.

„Svarbu ir tai, jog išbandę keturračius žmonės pamato, kad juos valdyti visai nesudėtinga. Be to, Lietuvoje apstu gražių vietų, kur keturračiais galima ir saugiau pakeliauti, laikantis visų taisyklių, taip pat yra trasų ar sunkiau išvažiuojamų kelių, kur galima išbandyti sportinius keturračius“, – pastebi A. Gančierius.

Anot specialisto, lietuviai neretai iš pradžių šias transporto priemones išsinuomoja, susipažįsta su galimybėmis, įsitikina, kad tai patinkanti sporto ar pramogų rūšis, o tuomet jau įsigyja naują asmeninį keturratį. Mūsų šalyje, kaip ir visoje Europoje, populiariausi yra „CFMoto“ gaminiai – iš dešimties parduotų naujų šio tipo transporto priemonių kone devynios yra pažymėtos būtent šiuo Kinijos gamintojo ženkleliu.

Šios markės sportiniu keturračiu šiemet sėkmingai Dakaro ralyje varžėsi ir A. Kanopkinas.

Keturračiai tampa vis populiaresni

Visapusiškai patobulino svarbius modelius

Prieš 35 metus įkurta bendrovė „CFMoto“ žinoma kaip keturračių, tradicinių motociklų, jų variklių ir net jachtų gamintoja, o šių metų rugsėjį ketinama pagaminti jau milijoninį keturratį. Ilgainiui ji įkūrė bendrąją įmonę drauge su garsiu motociklų gamintoju iš Austrijos KTM, o pernai sudarė analogišką partnerystę su dar vienu plačiai žinomu prekių ženklu „Yamaha“.

Šiemet „CFMoto“ pristatė naujus keturračių serijos „CForce“ modelius. Juos jau galima įsigyti ir Lietuvoje. Specialiame gamintojo pristatymo renginyje Čekijoje dalyvavęs A. Gančierius sako, kad į akis krenta modernizuotas „CForce 850“ ir „CForce 1000“ modelių dizainas – atnaujinta daugiau nei 70 proc. jų komponentų.

Patobulinus keturračio plieninį rėmą, inžinieriams pavyko iki 27 kg („CForce 850“ versija) ir 30 kg („CForce 1000 versija“) sumažinti jo svorį. Dabar jis atitinkamai siekia 430 ir 437 kg. Be to, naujas rėmas leido tobulai subalansuoti svorio paskirstymą tarp ašių santykiu 50:50, o tai užtikrina didesnį stabilumą vairuojant kalvotose vietovėse ar įveikiant posūkius. Dėl patobulintos konstrukcijos privažiavimo prie kliūties kampas padidėjo nuo 80 iki 90 laipsnių.

Atnaujinus „CForce“ serijos keturračių važiuoklę, 35 proc. išaugo amortizatorių eiga, sumažėjo apsisukimo spindulys, be to, dabar ant ratų galima montuoti iki 30 colių aukščio padangas. Ratlankiai su „Beadlock“ užraktu padeda padangose laikyti mažesnį oro slėgį.

Didžiulis dėmesys skirtas stabdžių sistemos modernizavimui. Naujuosiuose modeliuose montuojami perforuoti stabdžių diskai užtikrina efektyvesnį stabdymą ir kelia mažesnį triukšmą. Kairės pusės hidraulinė rankenėlė valdo keturračio priekinius stabdžius, o kojinė stabdžių svirtis – visus keturis stabdžius. Elektroninis variklio kalnų stabdis padeda saugiai leistis sudėtingose nuokalnėse.

Išaugo ir naujųjų modelių pajėgumas. Dabar „CForce 850“ pasižymi 52,5 kW galia vietoje buvusių 45 kW bei 70 Nm sukimo momentu (anksčiau buvo 64 Nm). Galingesnė „CForce 1000“ versija pasiekė 63 kW galią (anksčiau buvo 55 kW) ir 85 Nm sukimo momentą (vietoje 71 Nm). Sklandesnį variklių darbą lemia sumažėjęs stūmoklių svoris ir silpnesnė trintis cilindruose.

Keturratis

Atnaujinto variatoriaus dėžės temperatūrą vairuotojas dabar gali matyti prietaisų skydelyje, o modernizuota oro padavimo į variatorių sistema užtikrina ilgesnį šio įrenginio diržo tarnavimą dėl mažesnės jo temperatūros. Keturračiuose taip pat buvo pakoreguota pagrindinė aušinimo sistema: sumontuotas didesnis radiatorius ir galingesnis ventiliatorius, tačiau jų triukšmo lygis nepakito.

„Mažesnis svoris, išaugusi galia ir gerokai didesnė amortizavimo eiga – tiek važiuojant paprastame kelyje, tiek sudėtingose vietovėse visi šie dalykai labai jaučiasi: naujieji keturračiai dabar gerokai stabilesni, našesni ir dar lengviau valdomi nei ankstesnieji modeliai“, – įspūdžius apibendrina A. Gančierius.

Neapsiriboja aktyviomis pramogomis

Pašnekovo teigimu, nors dažnam gali susidaryti įspūdis, jog keturračiai labiau tinka ekstremalių pramogų ar sporto iššūkių ieškantiems žmonėms, jie gali padėti spręsti konkrečius uždavinius ir būti puikia mobilumo priemone esant labai sudėtingoms sąlygoms. Anot pašnekovo, Lietuvoje keturračius žmonės perka ne tik sportui ir pramogai, bet ir įvairiems darbams – nuo sniego valymo iki malkų gabenimo priekaboje.

Keturračiai taip pat vertinami kaip patikimos transporto priemonės sunkiai išvažiuojamose vietovėse. Dėl to juos dažnai renkasi įvairių tarnybų pareigūnai – nuo policijos iki pasieniečių.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją