Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacija (ENTPTA) pernai iš gyventojų gavo beveik 2 tūkst. pranešimų apie bendro naudojimo vietose paliktas eksploatuoti netinkamas transporto priemones (ENTP). 2018 metais tokių pranešimų buvo apie 1,53 tūkstančius. Asociacijos duomenimis, policijos ir savivaldybių pareigūnai per metus gali atlikti apie 5 tūkst. tyrimų dėl neeksploatuojamų, be priežiūros paliktų transporto priemonių.

„Didėjantis gyventojų pranešimų skaičius apie viešose bendro naudojimo erdvėse (daugiabučių gyvenamųjų namų kiemuose, gatvėse ar pakelėse) be priežiūros paliktas neeksploatuojamas transporto priemones parodo, kad šiuo metu galiojanti administracinė atsakomybė neatbaido neatsakingų savininkų nuo pažeidimų. Yra ir daugiau bėdų: dauguma ENTP vis dar patenka pas nelegalius automobilių ardytojus“, – sako ENTPTA vadovas Vladimiras Jankoit.

Laukia ilgas procesas

Pasak jo, nors už be priežiūros paliktos transporto priemonės laikymą viešose erdvėse taikoma administracinė atsakomybė, tačiau jos taikymo mechanizmas yra sudėtingas.

Gavę pranešimą policijos ir savivaldybės pareigūnai pirmiausia nustato transporto priemonės savininką ir jį įspėja imtis priemonių pasirūpinti neeksploatuojama transporto priemone. Savininkui nesureagavus į įspėjimą taikoma administracinė nuobauda. Po nuobaudos skyrimo asmeniui nepasirūpinus transporto priemone, rašomas pakartotinis įspėjimas, ir tik po jo , jei savininkas nereaguoja, gali būti taikomas transporto priemonės konfiskavimas.

Visas šis procesas užtrunka apie metus. Taigi, siekiant sumažinti be priežiūros paliktų transporto priemonių kiekį viešose erdvėse, policijos ir savivaldybių tarnautojai turi investuoti daug laiko ir lėšų.

Kuria registrą

Asociacijos duomenimis, „Regitra“ šiuo metu kuria transporto priemonių savininkų apskaitos sistemą, kurioje transporto priemonės savininkas turės deklaruoti apie įsigytą ar parduotą transporto priemonę. Deklaravus transporto priemonės įsigijimą bus suteiktas Savininko deklaravimo kodas.

„Asociacija palaiko tokią iniciatyvą ir mano, kad tai padės išspręsti ne tik nelegalaus transporto priemonių ardymo, bet ir nelegalaus transporto priemonių importo problemą. Tačiau kuriamoje transporto priemonių savininkų apskaitos sistemoje būtina nustatyti tarifą už buvimo registre laiką“, – mano V. Jankoit.

Jo teigimu, būtina numatyti, kad nuo mokėjimų būtų atleidžiami transporto priemonių savininkai, kurie transporto priemonę įregistruos Kelių transporto priemonių registre dalyvavimui eisme. Nuo mokėjimų būtų atleisti ir transporto priemonės sunaikinimo pažymėjimą ar transporto priemonės eksportą patvirtinančius dokumentus pateikę asmenys.

„Tokiu atveju asmenys bus suinteresuoti nelaikyti savo transporto priemonių be priežiūros bendro naudojimo vietose ir jomis pasirūpinti teisės aktų nustatyta tvarka“, – teigia ENTPTA vadovas.

Ir baudos, ir konfiskavimas

Administracinių nusižengimų kodeksas numato, kad už neeksploatuojamos ir be priežiūros paliktos transporto priemonės laikymą bendro naudojimo vietose gyventojui gresia bauda arba automobilio konfiskavimas. Už pirmą kartą padarytą pažeidimą numatyta bauda siekia nuo 70 iki 140 eurų, o už antrąkart – iki 300 eurų bauda su (arba be) automobilio konfiskavimu.

Pagal teisės aktus nuo 2018 metų gegužės 20-osios eksploatuoti netinkami lengvieji automobiliai (M1 klasės) ir transporto priemonės iki 3,5 tonos ir 9 sėdimųjų vietų (N1 klasės) turėtų būti išregistruojami tik pateikus jų sunaikinimo pažymėjimą, tačiau faktiškai išregistruojami ir dėl kitų priežasčių.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (5)