Teisę Lietuvoje, Latvijoje ir Kaliningrado srityje prekiauti vokiškais „Carthago“ kemperiais (arba gyvenamaisiais automobiliais, kaip jie vadinami Vokietijoje) įgijo Klaipėdoje veikianti bendrovė „TechRuna“. Jos ir Vokietijos kompanijos derybos tęsėsi kone metus, nes vokiečiai atstovams kėlė daug sąlygų.
„Vokiečiams yra svarbiausia kokybė ir patikimumas. Jiems ypač svarbu, kad jų produkcija prekiautų patikima kompanija. „Carthago“ įmonė priklauso vienam asmeniui, tik jis vienas ir priima sprendimus, todėl derybos ir nebuvo lengvos. Tačiau galiausiai įgijome teisę prekiauti šiais išskirtiniais autonameliais. Šią savaitę gavome leidimą, kad klientų įsigyti autonameliai būtų registruojami Lietuvoje, nes anksčiau to daryti nebuvo galima“, – teigė bendrovės „TechRuna“ produkto vadovė Erika Vitkevičienė.
Idėja – iš patirties
Ji prisiminė, jog idėja prekiauti kemperiais gimė todėl, kad bendrovės darbuotojai patys susidūrė su problema, kur tokių gyvenamųjų automobilių Lietuvoje įsigyti.
„Vieno kolegos kemperis, taip sakant, „atgyveno“, todėl jis Lietuvoje ėmė ieškoti, kur įsigyti naują. Paaiškėjo, kad Lietuvoje kemperiai dažniausiai nuomojami, o jei prekiaujama – padėvėtais. Viena bendrovė naujais kemperiais prekiavo Klaipėdoje, bet bankrutavo, kita Kaune – ją taip pat ištiko analogiškas likimas. Todėl ir nusprendėme, kad pabandyti prekiauti autonameliais galime mes“, – dėstė E. Vitkevičienė.
Specialistai išmaišė daugybę specializuotų parodų, kol rado autonamelius, kurie Lietuvos rinkoje esą gali sulaukti sėkmės.
„Carthago“ autonameliai yra populiarūs visoje Europoje, todėl tikimės, kad jie patiks ir lietuviams. Tiesą sakant, jau tikrai turime užsakymų įsigyti šiuos naujus autonamelius, tačiau klientai turi palaukti, kol jie bus pagaminti Vokietijoje ir pasieks Lietuvą“, – pasakojo produkto vadovė.
Rinkos dydis – 100 kemperių
Prieš nerdami į šią verslo sritį, „TechRunos“ darbuotojai ištyrė rinką. Duomenys parodė, kad Lietuvoje per metus galima parduoti 50-100 naujų autonamelių, Latvijoje – 50-70, Kaliningrado srityje – 20-30.
„Toks yra rinkos dydis. Todėl tikimės, kad mūsų investicijos grįš po dvejų, gal ketverių metų. O investicijų reikėjo, nes gamintojai reikalavo, kad turėtume specialiai apmokytus darbuotojus, išpildytume kitas sąlygas“, – vardijo E.Vitkevičienė.
Jos teigimu, potencialius autonamelių pirkėjus galima suskirstyti į kelias grupes. Viena jų – atostogautojai, kuriems jau nebeįdomu poilsiauti viešbučiuose, kur viskas įskaičiuota. „Žmonės nori keliauti savarankiškai, o tokį poreikį geriausiai patenkina autonameliai“, – patikino E. Vitkevičienė.
Dar viena pirkėjų grupė – tam tikrą pomėgį turintys žmonės. „Pavyzdžiui, tikrai patogu vykti į žvejybą Norvegijoje autonameliu. Juo galima keliauti ir į kalnus slidinėti. Kai turi autonamelį, nesi nuo ko nors priklausomas, gali džiaugtis laisve, pats pasirinkti maršrutą, atvykimo iš išvykimo laiką“, – privalumus vardijo pašnekovė.
Viliamasi, jog apie 20 proc. planuojamų parduoti autonamelių gali nupirkti verslininkai, bendrovės, kurių darbuotojai dažnai turi vykti į specializuotas parodas.
„Pavyzdžiui, neseniai vykusi paroda Vokietijoje buvo tokia populiari, kad viešbutį radome tik už 10 kilometrų nuo jos. Be to, para viešbutyje kainavo 4 tūkst. eurų. O jei atvažiuoji su autonameliu, jį gali pasistatyti prie pat parodos vietos, nakvynė nieko nekainuoja. Todėl jei dažnai tenka vykti į tokias parodas, komandiruotes, autonamelis – puiki ir atsiperkanti investicija“, – pabrėžė E.Vitkevičienė.
Ant ratų – mažas butas
Ekspertų vertinimu, „Carthago“ autonameliai yra kokybiškiausi pasaulyje, o jų kaina, palyginti su kitų gamintojų, skiriasi apie 5 proc.
„Carthago“ autonamelis kainuoja nuo 69 tūkst. iki 350 tūkst. eurų (238 tūkst. - 1,2 mln. Lt). Kaina priklauso nuo gyvenamojo automobilio dydžio, komplektacijos.
Šios kompanijos autonamelis, net ir pigiausias, yra tarsi mažas butas.Tokiu gyvenamuoju namu gali keliauti 4-5 žmonės. Pavyzdžiui, apie 100 tūkst. eurų kainuojančiame autonamelyje, kaip ir brangesniuose, yra dvi lovos (dviejų ir trijų vietų), virtuvė, dušas ir tualetas, 160 litrų talpos šaldytuvas su šaldikliu, net garažas motoroleriui ar dviračiams.
Autonamelio plotas siekia keliolika kvadratinių metrų. Palyginimui – tokio ploto yra ir bendrabučio kambarys, tačiau pastarajame nėra nei virtuvės, nei dušo, o autonamelyje sugebėta viską įkomponuoti.
Atrodo, kad „Carthago“ autonamelių gamintojai apgalvojo kiekvieną smulkmeną, todėl juose – itin patogu. Pavyzdžiui, tam, kad važiuojant neatsidarinėtų virtuvės stalčiai, juos galima užrakinti vienu mygtuko spustelėjimu, o patempus popierinių rankšluosčių laikyklę, išsitraukia kavos aparatas.
Svarbu ir tai, kad mažesniųjų ir viduriniųjų „Carthago“ autonamelių svoris neviršija 3,5 tonos, todėl juos gali vairuoti ir B kategorijos vairuotojo pažymėjimą turintys žmonės. Norint vairuoti didžiuosius „Carthago“ autonamelius jau reikės C kategorijos.
„Keliaujant šiuo autonameliu nebūtina apsistoti kempinguose, nes gyvenamuosiuose automobiliuose sudarytos visos sąlygos: turima pakankamai vandens atsargų, elektros energija gaminama saulės baterijomis ir iš automobilio akumuliatorių. Pasipildyti vandens atsargas ar ištuštinti autonamelio nuotekų dėžę galima kone kiekvienoje degalinėje“, – vardijo E. Vitkevičienė.
„Carthago“ autonamelius gaminami pagal „Fiat Ducato“ (iki 3,5 tonos), „Iveco Daily“ arba „MAN TGL“ modelius. Gamintojai nurodo, kad transporto priemonės varomos dyzelinu, o 100 kilometrų vidutiniškai sunaudoja apie 10 litrų degalų.