Vertinant per paskutinį metų ketvirtį į Lietuvą įvežtus naudotus automobilius, absoliučią daugumą sudaro importuoti senstelėję vokiški modeliai. Tarp penkių populiariausių gamintojų, populiariausias yra „Volkswagen“. Per paskutinius tris mėnesius į Lietuvą atvežta beveik 8 tūkst. naudotų šio gamintojo automobilių – 12 proc. daugiau nei prieš metus.
Antroje vietoje yra BMW, kurių naudotų modelių į Lietuvą atvežta beveik 15 proc. daugiau nei prieš metus, į viršų šoktelėjo ir naudotų „Opel“ pardavimai – beveik penktadaliu daugiau nei prieš metus. Prekyba naudotais „Audi“ sumenko, tačiau šių modelių įvežta vis dar daugiau nei „Toyota“ modelių, kurių augimas siekia beveik 5 proc.
Dyzeliams simpatijos nejaučia
Žvelgiant į populiariausių modelių sąrašą, dominuoja Vokietijoje pagaminti naudoti automobiliai. Sąrašo viršuje – „Volkswagen Passat“, antroje vietoje – „Volkswagen Golf“. Pastarojo modelio pardavimai šoktelėjo į viršų kone penktadaliu lyginant su metais anksčiau. Sąraše yra ir „Audi A4“ bei „Audi A6“ modeliai, taip pat „Opel Astra“ ir „Opel Zafira“, E klasės „Mercedes-Benz“. Iš Vokietijoje pagamintų automobilių būrio išsiskiria tik į populiariausių sąrašą patekęs „Volvo XC70“ ir „Volvo V70“.
Tiesa, transporto skelbimų portalo „Autoplius.lt“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis pastebi, kad šokių tokių skirtumų rinkoje yra. Pavyzdžiui, tendencingai menksta dyzelinių automobilių užimama rinkos dalis ir auga varomų benzinu skaičius. Paskutinį metų ketvirtį į rinką įvežtų senstelėjusių dyzelių dalis sumažėjo 3,3 proc., o varomų benzinu skaičius išaugo 2,4 proc.
Lietuvos nepasiekė kas trečias
Naujų automobilių pardavimai Lietuvoje taip pat auga, tačiau drauge su jais – ir reeksportas. Jei prieš metus Lietuvoje užregistruojamų ir tuojau pat išregistruojamų naujų automobilių skaičius siekė maždaug penktadalį visų pardavimų, šiemet, tiki M. Buzelis, šis skaičius gali pasiekti trečdalį.
Pavyzdžiui, iš viso 2017 m. iš Lietuvos buvo reeksportuoti 6926 nauji automobiliai, o šiemet ši riba perlipta vos per 9 mėnesius. Per sausį-rugsėjį Lietuvoje buvo užregistruota ir tuojau išregistruota 7775 nauji automobiliai.
Toks rodiklis, neslepia M. Buzelis, iškreipia Lietuvos rinką. Pavyzdžiui, vertinant penkis populiariausius ženklus paskutinį metų ketvirtį, pirmoje vietoje atsiduria „Fiat“ su parduotais 3002 automobiliais. Tačiau džiūgauti nereikia, sako žinovas, mat didžioji dalis automobilių yra reeksportuojami ir net nepasiekia Lietuvos kelių.
Antrą ir trečią populiariausių ženklų sąrašo vietas dalinasi „Volkswagen“ ir „Toyota“. Naujų „Volkswagen“ paskutinį metų ketvirtį ūgtelėjo 30 proc., tačiau „Toyotos“ pardavimai šovė į viršų net 50 proc. Į sąrašą patenka ir „Škoda“, ir „Renault“.
Vertinant atskirus modelius ir atmetus reeksportuotus „Fiat“, didžiausias pardavimų šuolis naujų modelių sąraše priklauso „Toyota RAV4“ modeliui. Šio pardavimai išaugo 60 proc. Populiariausių modelių sąraše atsidūrė ir „Toyota CH-R“ modelis. Tiesa, nepaisant šuolių į viršų, pastariesiems tenka konkuruoti su tokiais modeliais, kaip „Škoda Octavia“, „Volkswagen Golf“, „Volkswagen Passat“, „Volkswagen Tiguan“ ir „Volkswagen Caddy“.