Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas Valdas Valiukevičius teigė, kad šis konkursas yra visiškai kitoks nei „Metų automobilio“ rinkimai, mat, skirtingai nei lengvųjų automobilių, sunkiojo transporto sektoriuje naujų modelių kasmet pagaminama labai mažai, todėl netgi surasti įdomių dalyvių yra nemenkas iššūkis. Tai viena priežasčių, kodėl 2021-aisiais pirmąsyk surengtas konkursas organizuojamas ne kasmet, o kas dvejus metus.

„Tai yra visiškai kitokie automobiliai, nei lengvieji, tad jų bandymai taip pat skiriasi. Jų metu mažiau galvojame apie dizainą, neskiriame dėmesio sportiškumui ir panašiems aspektams, nes konkurse svarbiausia įvertinti, kokių kaštų reikalauja vieno ar kito sunkvežimio eksploatavimas, arba kiek kainuoja įveikti vieną ar šimtą kilometrų. Tai yra pragmatiškas vertinimas, kuris sunkvežimis yra optimaliausias vežėjui“, – teigė V. Valiukevičius.

Siekiant konkurso dalyvius įvertinti objektyviai, pasitelkiama visiškai kitokia komisija nei bandant lengvuosius automobilius. Daugelis įpratę, kad „Metų automobilio“ konkurso komisiją sudaro 10 automobilių žurnalistų, bet „DKV LIVE Metų sunkvežimio“ konkurse komisijos daugumą sudaro įvairūs specialistai, transporto įmonių vadovai, vežėjai, mechanikai, vairuotojai, tarp kurių – tik keli žurnalistai, kurie turi žinių bei patirties, leidžiančių kompetentingai įvertinti rinkimų dalyvius.

Metų sunkvežimio rinkimai

Kaip pasakojo V. Valiukevičius, šiemet visi kandidatai bus vertinami ir teoriškai, pasitelkus įvairias skaičiuokles, ir praktinių bandymų metu važiuojant be puspriekabės ir su ja. Numatyti tokie vertinimo kriterijai, kaip saugumas, degalų sąnaudos bei CO2 emisija, ergonomika ir vairuotojo patogumas, transmisija, variklis, aptarnavimo kaštai. Viešinant bandymų rezultatus ir komisijos įžvalgas, siekiama supažindinti visus transporto ir logistikos ekspertus su rinkos naujovėmis, o taip pat padėti vežėjams apsispręsti dėl geriausio sunkvežimio pasirinkimo.

„Be abejonės šis konkursas tampa svarbia galimybe vežėjų įmonių atstovams, kurie gali vienoje vietoje išbandyti skirtingus sunkvežimius bei juos palyginti tarpusavyje. Būtent dėl šios priežasties rinkimų metu organizuojame svečių dienas, kada visus vežėjus kviečiame atvykti į Kauno LEZ bei „Continental“ gamyklą, kur gegužės viduryje bus galimybė pamatyti naujausius sunkvežimius tarp kurių – įr elektriniai modeliai. Šio susitikimo metu taip pat netrūks įdomybių, kuriomis pasirūpins „Continental“ bei kitos įmonės, pristatydamos savo sukurtas technologijas sunkvežimių srityje“, – vardijo V. Valiukevičius.

Tai, jog šie rinkimai – reikšminga galimybė vežėjams, pripažįsta ir rinkimų partnerės „DKV Mobility“ įmonės vadovas Baltijos šalyse Artūras Michejenko. Rinkos ekspertas pabrėžė, kad tvarumas ir skaitmenizacija tampa neatsiejama transporto pasaulio dalimi, todėl apie tai kalbėti yra svarbu.

„Mūsų pagrindiniai klientai yra vežėjai, todėl manome, kad šie rinkimai yra labai gera galimybė visus sunkvežimius pamatyti ir išbandyti vienoje vietoje. Tokio formato Lietuvoje trūko, todėl džiaugiamės galėdami antrą kartą prisidėti prie šių rinkimų bei suteikti informacijos apie jau patikrintus inovatyvius skaitmeninius sprendimus transporto parko valdymui ir „DKV LIVE“ telematikos privalumus“, – sakė A. Michejenko.

Gegužę startuosiančių rinkimų metu taip pat numatyta ir dar viena naujovė – technologijų konferencija, kurios metu automobilių ir sunkvežimių gamintojai bei dalių tiekėjai, technologijų kūrėjai papasakos apie tai, kas laukia ateityje bei kokie sprendimai bus naudojami.

Kartu su konkurso partneriu, vilkikų remonto ir priežiūros tinklu „Trelo“, numatomas dar vienas renginys, kokio iki šiol Lietuvoje dar nebuvo. Lietuvių kompanija, įvairiose Europos šalyse turinti 7 automobilių servisus, pirmą kartą surengs „Metų sunkvežimių mechanikų“ konkursą, kurio metu mechanikai iš visos Lietuvos bus kviečiami į „Trelo“ dirbtuves, kur atlikdami įvairias užduotis galės išbandyti savo jėgas ir varžytis dėl geriausiojo vardo.

„Metų sunkvežimio“ rinkimų startas skelbiamas gegužės 8 dieną. Gegužės viduryje numatytos aktyvios bandymų dienos bei technologijų konferencija, o kuris sunkvežimis bus paskelbtas metų geriausiu, paaiškės gegužės pabaigoje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją