Naujieji automobiliai ne tik įtvirtina geriausius segmente galios, našumo ir įkrovimo standartus tarp elektra varomų transporto priemonių, bet ir pasižymi ta pačia kokybe bei praktiškumu kaip ir dyzelinu varomi analogai. Jie puikiai tinka tiek kroviniams, tiek žmonėms vežti.
Kuriant naują modelių gamą, buvo atsižvelgta į svarbiausius klientų poreikius, tarp kurių – ir nuvažiuojamas atstumas (iki 330 km*), įkrovimo laikas (spartusis įkrovimas trunka mažiau nei valandą), išlaikymo kaštai ir baterijos kokybė (8 metų arba 160 000 km garantija – standartinė).
Paprasti, saugūs ir patogūs įkrovimo būdai
Greitis ir įkrovimo paprastumas – svarbūs veiksniai, klientams, norintiems sumažinti laiko, kurį automobilis praleidžia ne važiuodamas kelyje, o stovėdamas, trukmę. Tad „Proace Electric“ ir „Proace Verso Electric“ pristačiusi „Toyota“ siūlo keletą įkrovimo variantų, atitinkančių skirtingus poreikius.
Visi modeliai iš gamyklos išrieda su įdiegtu 11 kW galios trijų fazių krovikliu ir 6 m ilgio „Type 2“ įkrovimo laidu, skirtu namuose esančiai įkrovimo prieigai. Standartinėje įrangoje siūlomas 7 m ilgio „Type 2“ įkrovimo laidas, skirtas prisijungti prie 32 A sieninio įkroviklio. O krovimo jungtis, esanti kairiajame priekiniame sparne, suderinama ir su viešaisiais trečiųjų šalių sparčiojo įkrovimo taškais.
Baterijų įkrovimo trukmė priklauso nuo galios šaltinių skirtingose šalyse, tačiau 100 kW galios nuolatinės srovės sparčiojo įkrovimo sistema leis įkrauti 75 kWh bateriją iki 80 proc. per maždaug 48 minutes.
Išsaugotas universalumas
„Proace Electric“ pasižymi visais privalumais, tarp jų ir krovinių pervežimo rodikliais, kuriuos turi analogas su vidaus degimo varikliu. Vidutinio dydžio versija yra 4,959 mm ilgio, o joje įdiegta „Smart Cargo“ sistema užtikrina, kad bendras kroviniams skirto skyriaus ilgis yra iki 3,674 mm, o šios erdvės tūris siekia iki 5,8 m³.
Ilgosios modelio versijos atstumas tarp ratų ašių toks pat – 3,275 mm, tačiau jos galinė dalis pailginta, tad bendras automobilio ilgis padidėjo iki 5,309 mm. Kroviniams skirtos erdvės ilgis yra 2,862 mm, o plotis – 1,628 mm, tad visas krovinių erdvės tūris siekia iki 6,1 m³. „Smart Cargo“ sistema krovos galimybes padidina iki 6,6 m³.
Be užpakalinių durų, papildomai įrengtos nustumiamosios šoninės durys, kurių angos pločio pakanka standartinei „Euro“ paletei įkrauti. Savo naudingosios 1 t svorio apkrovos galimybėmis „Proace Electric“ prilygsta geriausiems šiame segmente esantiems modeliams.
Be to, krovinio tempimo galimybės taip pat vienos geriausių klasėje – iki 1 tonos (priekaba su stabdžiais, kai 50 proc. krovinio svorio tenka furgonui). Tai sustiprina „Proace Electric“ kaip universalaus modelio statusą.
Naujasis „Proace Verso Electric“ buvo sukurtas remiantis „Proace Electric“ pavyzdžiu. Ilgesnėje kėbulo versijoje su dvigubomis šoninėmis durimis gali keliauti 9 keleiviai.
Po furgono grindimis sumontuotos baterijos leido išvengti bet kokių praradimų 989 litrus siekiančioje krovinių erdvėje ilgojoje modelio versijoje.
Elektromobiliui pritaikyti prietaisų skydeliai
Vairuotojui skirti automobilio prietaisų skydeliai buvo pakoreguoti, kad rodytų specifinius baterijos ir elektrinio variklio našumo rodiklius. Dabar vairuotojas gali stebėti elektromobilio sistemai skirtą indikatorių, suskirstytą į „Charge“, „Eco“ ir „Power“ dalis, taip pat elektros energijos sąnaudų indikatorių, rodantį, kiek energijos sunaudoja salone įjungta oro kondicionavimo sistema.
Pačiame prietaisų skydelio centre įtaisytame 3,5 colio skersmens TFT informacijos ekrane galima matyti papildomus elektromobilio rodiklius, kaip antai energijos sąnaudas realiuoju laiku, baterijos įkrovimo lygį ir likusį galimą nuvažiuoti atstumą.
Tiek „Proace Electric“, tiek „Proace Verso Electric“ modeliai turi 7 colių skersmens centrinius ekranus, skirtus multimedijos sistemai, palaikančiai prieigą prie „Apple CarPlay“ ir „Android Auto“.
Vietoje įprastos pavarų svirties vairuotojai pačiame konsolės centre naudoja elektrinę pavarų keitimo svirtį, kad pasirinktų „Park“ (stovėjimo), „Drive“ (važiavimo), „Neutral“ (neutralią) arba „Reverse“ (atbulinės eigos) pavaras. Taip pat čia sumontuotas ir „B“ raide pažymėtas jungiklis, kuris leidžia aktyvuoti papildomą regeneracinį stabdymą kas kartą, kai vairuotojas atitraukia koją nuo akceleratoriaus paminos.
Važiavimo režimą galima nustatyti jungikliu, įrengtu šalia vadinamosios pavarų svirties. Atsižvelgdamas į savo pageidavimus bei eismo sąlygas, vairuotojas gali rinktis iš „Eco“, „Normal“ ir „Power“ režimų.
Gausi saugumo įranga
Pasirinkus „Proace Verso Electric“ su „Family“ ar aukštesnio laipsnio įranga, automobilyje bus įdiegtas „Toyota Safety Sense“ aktyviųjų saugos ir vairuotojų pagalbos sistemų rinkinys. Į jį įtraukta ir susidūrimo išvengimo sistema (angl. „Pre-Collision System“), turinti pėsčiųjų aptikimo, išvažiavimo iš eismo juostos perspėjimo funkcijas, taip pat automatinės tolimosios šviesos, kelio ženklų atpažinimo bei vairuotojo dėmesingumo stebėjimo asistentai.
Prekyba elektriniais furgonais jau vyksta. „Proace Verso Electric“ kaina prasideda nuo 56 400 eurų, o „Proace Electric“ – nuo 45 900 eurų.