„Tai – ne evoliuciniai, o revoliuciniai, naujos kartos BMW modeliai, elektromobiliai iš savo prigimties. Jie ne tik leidžia keliauti didelius atstumus be jokių emisijų, bet taip pat yra ir inovacijų pavyzdys – šiuose modeliuose diegiamos 5G technologijos, integruoti itin spartūs kompiuteriai, kurie gali apdoroti iki 20 kartų daugiau duomenų, gaunamų iš įvairių jutiklių. Tai leido inžinieriams dar labiau praturtinti vairuotojo asistavimo ir autonominio vairavimo technologijas. Ne veltui jau pernai, vos pristačius „iX“ gamybai artimą koncepcinį modelį, sulaukėme pirmųjų jų užsakymų Lietuvoje“, – pasakoja BMW prekės ženklo vadovas Lietuvoje Martynas Daujotas.

Viena įkrova „iX“ – nuo 425 iki 630 km

Konferencijos dalyviai gyvai galėjo išvysti vieną iš dviejų debiutinių „BMW iX“ modelio versijų – galingąją „xDrive50“. Jos variklis išvysto 385 kW/523 AG galią, kuri leidžia nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėti 4,6 sekundės. Turint omenyje daugiau nei 2,5 tonos automobilio svorį, tai – įspūdingas rezultatas.

„BMW iX xDrive50“ modelyje diegiama itin talpi – net 105.2 kWh talpos – baterija, kurios užteks viena įkrova įveikti net 630 km atstumą (skaičiuojant pagal WLTP standartą). Greitojo įkrovimo vietose per 10 minučių bateriją bus galima įkrauti 150 km kelionei, o nuo 10 iki 80 proc. baterija pasikraus per 35 minutes.

Pasiekti didelį įveikiamą nuotolį inžinieriams pavyko ne tik dėl talpios baterijos, bet ir dėl naudojamos adaptyvios energijos regeneracijos sistemos. Ji geba pati, autonomiškai, remdamasi navigacijos sistemos duomenimis, parinkti energijos regeneracijos lygį. Važiuojant mieste energijos regeneruojama daugiau, kai atleidus akseleratoriaus pedalą automobilio stabdymo efektas yra didesnis. Tuo tarpu važiuojant užmiestyje stabdymo efektas mažesnis, automobiliui leidžiama kiek daugiau riedėti.

BMW įgaliotoji atstovė Lietuvoje „Krasta Auto“ planuoja, kad „iX“ modeliai salonuose mūsų šalyse pasirodys šių metų lapkritį. Be „xDrive50“ iškart debiutuos ir keturiais ratais varoma „xDrive40“ versija. Ji turės 240 kW/326 AG galios variklį ir 100 km/val. greitį išvysto per 6,1 sekundės. Šiame automobilyje diegiama 76,6 kWh talpos baterija, kurią pilnai įkrovus galima įveikti 425 km nuotolį (pagal WLTP), o per 10 minučių įsikraus energijos 95 km kelionei.

„Krasta Auto“ praneša, kad „iX xDrive40“ kaina prasidės nuo 81 890 eurų, o „xDrive50“ – nuo 97 890 eurų.

Stilingas elektra varomas kupė

Greta „iX“ pirmą kartą Lietuvoje galima išvysti ir dar vieną BMW naujieną – keturių durų kupė modelį „BMW i4“. Tai itin sportiškas, dinamiškas, elegantiško dizaino elektromobilis. „i4“ modelis Lietuvoje debiutuos 2022 metų vasario mėnesį ir iškart bus siūlomos dvi modelio versijos – „BMW i4 eDrive40“ bei „BMW i4 M50“.

Palangoje pademonstruotas „BMW i4 eDrive40“, kaip klasikiniai BMW modeliai, bus varomas tik galine ašimi. Jo ratus suks 250 kW/340 AG variklis, kuris 100 km/val. greitį leis pasiekti per 5,7 sekundės.

Šiame modelyje montuojama 80,7 kWh talpos baterija, o vidutinės energijos sąnaudos 100 km atstumui siekia vos nuo 20 iki 16 kWh/100 km. Kaip nurodo gamintojas, viena įkrova „i4 eDrive40“ nuvažiuos iki 590 kilometrų (pagal WLTP). Beje, „i4“ bateriją galima įkrauti net 200 kW galia. Tai reiškia, kad po 10 minučių įkrovos šis modelis bus pasiruošęs 164 km kelionei, o nuo 10 iki 80 proc. baterijos įkrovimo lygį pasieks vos per 31 minutę (greitojo įkrovimo stotelėse).

„Krasta Auto“ teigimu, „BMW i4“ kaina prasideda nuo 60 690 eurų. Jau standartinėje įrangoje „i4“ turi sportines sėdynes ir sportinį vairą, išankstinio pašildymo ir vėdinimo sistemą, elektra valdomą bagažinės dangtį, parkavimo jutiklius su galinio vaizdo kamera, priekinio susidūrimo prevencijos, juostos palaikymo ir greičio ribojimų informacijos sistemas.

Dinamiška „M Performance“ versija

Pirmasis BMW „M Performance“ elektromobilis – „BMW i4 M50“ – pasižymės dar didesniu dinamiškumu. Ant priekinės ir galinės ašies montuojami du itin efektyvūs elektriniai varikliai turi bendrą 400 kW / 544 AG galią ir pasižymi 795 Nm sukimo momentu. Tai leidžia šiam sportiškam kupė 100 km/h greitį išvystyti vos per 3,9 sekundės ir važiuoti didžiausiu 225 km/val. greičiu (ribojamas elektroniniu būdu).

Dėl sportiškumo „BMW i4 M50“ viena įkrova nuvažiuojamas atstumas bus nežymiai mažesnis, bet vis tiek itin didelis – iki 510 kilometrų.

Suderinti greičio, dinamiškumo ir įveikiamo atstumo parametrus „BMW i4“ inžinieriams padėjo naudojama itin efektyvi važiuoklė, ištobulintas modelio aerodinamiškumas, konstrukcijoje panaudotos lengvasvorės medžiagos, kurios leido atsisakyti neproporcingai didelių ir sunkių baterijų naudojimo.

Į „BMW i4“ montuojama specialiai šiam modeliui sukurta itin plona, vos 11 centimetrų storio baterija, kurios elementai išdėstyti automobilio dugne. Dėl to automobilio centras yra 5,3 cm žemesnis nei BMW 3-ios serijos sedane.

Daug technologinių sprendimų

„BMW iX“ ir „i4“ turi plačiausią standartinių pagalbos vairuotojui sistemų rinkinį, koks tik kada nors yra buvęs BMW automobilyje. Transporto priemonės aplinką stebi penkios kameros, penki radaro jutikliai ir 12 ultragarso jutiklių. Tai leido pasiūlyti daugybę naujovių. Pavyzdžiui, įspėjimo apie priekinį susidūrimą sistema dabar atpažįsta priešpriešiais atvažiuojančius automobilius sukant į kairę (šalyse, kuriose automobiliai važiuoja dešine puse), taip pat dviratininkus ir pėsčiuosius sukant į dešinę.

Inžinieriai išplėtė ir vairavimo ir eismo juostos palaikymo funkcijas, patobulino aktyviąją greičio palaikymo sistemą su „Stop&Go" funkcija. Dar viena naujovė – atidarant dureles saugos sistemos perspės apie atvažiuojantį dviratininką ar einantį pėsčiąjį. „BMW iX“ standartinės įrangos sąraše taip pat galima rasti parkavimo asistentą, įskaitant atbulinės eigos pagalbinę kamerą ir atbulinės eigos asistentą.

„BMW i4“ viduje automobilio pirkėjai ras itin didelį išlenktą monitorių, kurį sudaro net 12,3 colio įstrižainės pritaisų skydelis ir 14,9 colio įstrižainės valdymo ekranas. Ir „iX, ir „i4“ naudojama nauja programinė įranga įgalins nuotolinius atnaujinimus, o 5G ryšys leis valdyti dalį automobilio parametrų per programėlę. Automobilyje bus galima įdiegti ir eSIM kortelę bei taip susikurti savo mobiliąją aplinką. Temperatūrą salone vairuotojas ar keleivis galės reguliuoti lietimui jautriame ekrane, o oro kokybę užtikrins integruotas nanopluoštų filtras.

Ir „i4“, ir „iX“ modeliai bus draugiški aplinkai ne tik dėl to, jog važiuojant nėra jokių emisijų, bet ir dėl švaresnės gamybos – baterijos gaminamos naudojant atsinaujinančią energiją, elektros varikliuose išvengta retųjų žemės metalų, automobilyje panaudota daug perdirbtų medžiagų. Pavyzdžiui, grindų dangai ir kilimėliams yra perpanaudojami nebereikalingi žvejybos tinklai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (12)