Jei užsakius laikinąjį leidimą transporto priemonė nebus pristatyta į TAC atlikti privalomosios techninės apžiūros du kartus, daugiau leidimų nebus išduodama, o transporto priemonė į TAC turės būti transportuojama kita transporto priemone.
Po transporto priemonės pristatymo į TAC, nesvarbu, kokia gauta išvada, vairuotojas vėl įgauna teisę į du leidimus, skirtus tą transporto priemonę pristatyti į TAC. LTSA rekomenduoja pirma rezervuoti laiką TAC ir tuomet užsisakyti laikinąjį leidimą.
„Siekiame užtikrinti, kad eisme dalyvautų techniškai tvarkingi automobiliai, nes tai yra vienas iš saugumo garantų. Iki šiol laikinųjų leidimų išdavimo skaičius nebuvo ribojamas, tačiau stebėdami statistiką matėme, kad vairuotojai piktnaudžiavo ir nesąžiningai naudojosi šiais leidimais. Jei transporto priemonės valdytojo tikslas yra nuvykti iki TAC, praktiškai ir vieno leidimo pakanka, tačiau gyvenime gali nutikti visko, todėl antra galimybė pasinaudoti leidimu dažniausiai tokias gyvenimiškas situacijas turėtų išspręsti“, – sako Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus pavaduotojas Tomas Kolendo.
Sieks pažaboti piktnaudžiaujančius
LTSA primena, kad vien Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ duomenimis, 2023 m. buvo išduoti 398 222 laikinieji leidimai, tačiau laiku atlikti techninės apžiūros atvyko tik 57 procentai vairuotojų. Lyginant su 2022 m., kai šių leidimų buvo išduota du kartus mažiau, išduodamų leidimų skaičius auga.
Bendrovės „Tuvlita“ interneto svetainėje nurodyta, kad Leidimo, suteikiančio teisę nuvykti į techninės apžiūros įmonę atlikti privalomosios techninės apžiūros, išdavimo paslaugos kaina yra 4 eurai. Tad, remiantis „Transeksta“ duomenimis, kai kurie asmenys tokį leidimą pasiima net po 30-40 kartų per metus, tačiau niekada nepristato savo technikos patikrai.
Atlikta kai kurių tokių atvejų analizė leidžia daryti prielaidą, kad leidimai tapo priemone dalyvauti viešajame eisme techniškai netvarkingais automobiliais. Kai kuriais atvejais turinčiais dviženklį techninių trūkumų skaičių ir neabejotinai keliančiais padidintą pavojų aplinkiniams.
Jei du kartus transporto priemonės savininkas nepasinaudos ir neatvyks – trečią kartą leidimas tiesiog nebus išduodamas. T. y. vėliau į techninės apžiūros stotį leidimo dalyvauti eisme neturintis automobilis turės būti transportuojamas autovežiu, praneša Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija.
Bendrovė pažymi, kad jei su vienos dienos leidimu atvykusiai į techninės apžiūros stotį transporto priemonei bus nustatyta didelių techninių trūkumų, jos savininkas nepraras teisės tokį leidimą gauti dar kartą.
Leidimo vykti į TA stotį tvarka nesikeičia
Paties leidimo vykti į TA stotį išdavimo tvarka iš esmės nesikeičia, teigiama „Transeksta“ pranešime. Leidimą galima gauti arba nuvykus į pasirinktą TA stotį, nurododant automobilio valstybinį registracijos numerį, registracijos liudijimo numerį, stotį, į kurią planuojama vykti atlikti privalomosios techninės apžiūros, datą ir t.t., arba prisijungus prie Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos elektroninių paslaugų portalo itais.vta.lt. Tačiau nuo spalio 1 d. nereikės leidimo atsispausdinti ir jo pasirašyti.
Leidimas nepatvirtina privalomosios techninės apžiūros galiojimo, todėl nesuteikia teisės transporto priemonę eksploatuoti pagal jos paskirtį (pvz., vykdyti keleivių ar krovinių vežimą, mokyti vairuoti).
Šie reikalavimai patvirtinti atnaujintame apraše, kuris įsigalios nuo spalio 1 d.