„Tai – išskirtinis sandoris mūsų istorijoje, nes BMW 3.0 CSL yra brangiausias kada nors BMW sukurtas automobilis, skirtas važinėti automobilių keliais. Šį modelį koncernas pristatė praėjusių metų pabaigoje, minėdamas sportinių automobilių padalinio „BMW M GmbH“ 50-metį, todėl visame pasaulyje išleista labai nedaug – vos 50 tokių automobilių. Didžiuojamės, kad vienas jų įsigytas ir pirkėjo Lietuvoje. Iki pat rugsėjo vidurio šį automobilį BMW entuziastai gali apžiūrėti „Krasta Auto“ salone Vilniuje“, – sako BMW prekės ženklo vadovas Lietuvoje Martynas Daujotas.
Jo teigimu, naujasis BMW 3.0 CSL modelis yra orientuotas į išskirtinių BMW automobilių kolekcionierius. Jis išleistas pažymėti prieš penkis dešimtmečius debiutavusio pirmojo BMW 3.0 CSL automobilio jubiliejų. Pastarasis buvo sukurtas specialiai Europos kėbulinių automobilių čempionatui ir jau debiutiniais metais (1973-aisiais) juo iškovota pirmoji vieta.
Duoklė legendiniam dizainui
Dėl istorinių pirmtako pergalių, naujojo BMW 3.0 CSL modelio dizainas taip pat paveldėjo anuomet debiutavusio modelio elementus bei geriausia, ką BMW M išvystė per visą penkių dešimtmečių lenktyninių modelių gamybos istoriją.
Iš išorės tai – puikiai atpažįstamo braižo šiuolaikinis BMW automobilis, sportiškos, bet elegantiškos išvaizdos, su ikoniškomis priekinėmis grotelėmis. Išskirtinumą pabrėžia naujojo modelio priekiniai žibintai – čia naudojami BMW lazeriniai žibintai su geltonai šviečiančiais dienos šviesos žibintais. Tai – lyg nuoroda į koncerno lenktyninius GT modelius.
BMW M lenktyniniai modeliai į gerbėjų atmintį įsirėžė ne tik dėl įspūdingų laimėjimų automobilių varžybose, bet ir dėl visus lenktynių komponentus: automobilius, vairuotojų aprangą, transporterius ir visą komandos įrangą vienijančių vienodos mėlynos, violetinės ir raudonos juostelių baltame fone – prieš penkis dešimtmečius tai buvo naujovė, o dabar – visame pasaulyje pripažintas prekės ženklas. Todėl naujojo BMW 3.0 CSL kėbulo linijas pabrėžia tradicinėmis tapusios spalvos.
Apskritai, naujojo modelio gamyboje yra daug individualių sprendimų ir kruopštaus rankinio darbo, kurio atlikimui surinkta profesionali BMW inžinierių komanda. Pavyzdžiui, naujajam modeliui sukurta speciali balta spalva, tam tikri elementai dažomi atskirai, individualiai, pasitelkiant lazerių technologijas ir t.t.
Kaip ir BMW 3.0 CSL pirmtakui, naujajam modeliui inžinieriai sukūrė lengvesnę konstrukciją. Joje – daug iš anglies pluoštu sustiprinto plastiko pagamintų detalių – variklio dangtis, stogas, bagažinės dangtis, priekiniai ir galiniai aptakai ir kiti elementai. Tai padidino modelio dinamiškumą.
Prie didesnio sportiškumo ir stabilesnio valdymo prisideda ir aerodinamiškumo elementai – ant stogo bei gale esantys spoileriai. Beje, pastarasis atrodo it galinių sparnų tęsinys, tuo primindamas „3.0 CSL“ pirmtako dizainą.
Galingiausias variklis
Naujojo „BMW 3.0 CLS“ variklio ratus suka galingiausias 6 cilindrų variklis su „M TwinPower Turbo" technologija, kuris kada nors buvo naudotas įprastiems keliams skirtuose BMW modeliuose. Šis variklis išvysto maksimalią 412 kW (560 AG) galią ir didžiausią 550 Nm sukimo momentą.
Variklio galia perduodama į galinius rastus per šešių laipsnių mechaninę transmisiją. Įdomu tai, kad bėgių perjungimo svirties bumbului BMW dizaineriai panaudojo baltą spalvą, taip, vėlgi, kurdami modelio sąsają su pirmojo 3.0 CSL modelio dizainu.
Prie automobilio stabilumo važiuojant dideliu greičiu ir malonumo vairuoti prisideda ir daug kitų technologijų – aktyvusis M diferencialas (padidina kontrolę akseleruojant posūkyje), dinaminė stabilumo kontrolė (DSC), adaptyvi M pakaba su elektroniniu būdu valdomais amortizatoriais, „M Servotronic“ vairo stiprintuvo sistema, M traukos kontrolė, galingi priekiniai ir galiniai stabdžiai ir kitos technologijos.
Viduje 3.0 CSL modelyje sumontuotos vientiso korpuso anglies pluošto sėdynės „M Carbon“, o salone skirtingose vietose pabrėžiamas automobilio ribotas tiražas nurodant skaičių (nuo #01/50 iki #50/50).
Kruopštus gamybos procesas
Naujasis BMW 3.0 CSL gaminamas „BMW Group“ Dingolfingo gamykloje Moosthenninge (Žemutinėje Bavarijoje), o modelių gamyba trunka tris mėnesius. Kiekvienam automobiliui salone naudojami komponentai iš anglies pluoštu sustiprinto plastiko buvo individualiai gaminami tiek Miunchene, tiek ir „BMW Group“ komponentų gamykloje Landšute. Šių komponentų gamybai buvo specialiai atrinkta geriausių kėbulo specialistų komanda.
Už visą automobilių konfigūravimą ir surinkimą buvo atsakinga 30-ties specialiai kvalifikuotų ir patyrusių technikų komanda.
Dėl manufaktūroje vykstančių procesų sudėtingumo kiekvienas BMW 3.0 CSL automobilis perėjo aštuonis surinkimo ciklus aštuoniuose gamybos vietose. Baigus darbus manufaktūroje, prieš patvirtinant jo pristatymą klientui, kiekvienam automobiliui atliekami daugiapakopiai kokybės patikros ir sertifikavimo procesai pagrindinėje Dingolfingo gamykloje. Ši BMW gamykla – didžiausia Europoje, o joje gaminami ne tik „BMW M“ serijos automobiliai, bet ir prabangūs 7 serijos „BMW“ sedanai bei „Rolls-Royce Motor Cars“ kėbulo komponentai.
Šio automobilio kaina skirtingose rinkose svyruoja apie 750–800 tūkst. eurų.