„Kai prieš 25-erius metus organizavome pirmąjį konkursą, jis atrodė visiškai kitaip. Dabar rinkimai išaugę, išsiplėtę ir per tuos dešimtmečius virtę tarsi kelrodžiu tiems, kurie renkasi naują automobilį ir nori neapsirikti išsirinkdami geriausią“, – akcentavo Valdas Valiukevičius, rinkimus organizuojančio Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas.

Į „Metų automobilio“ rinkimus deleguotus kandidatus į geriausiojo vardą ir kitas nominacijas vertina sudaryta dešimties automobilių žurnalistų komisija. Kasmet išbandantys ir įvertinantys po kelias dešimtis naujausių rinkoje pasirodančių modelių, šie sukaupę pakankamą žinių bagažą, kad galėtų lyginti, vertinti ir atrasti tai, kas geriausia.

Be to, Lietuvoje ieškant geriausių pasitelkiami ir ekspertai bei konsultantai, atliekama gausybė bandymų, vertinant, kaip veikia viena ar kita sistema ar technologija, naudojami objektyvūs matavimai. Tam, kad matavimai būtų objektyvūs ir tikslūs, visi rinkimuose dalyvaujantys automobiliai „apaunami“ ir vienodomis žieminėmis „Continental“ padangomis.

Šiemet „Lietuvos metų automobilį 2022“ rinks atnaujinta dešimties žurnalistų komisija (abėcėlės tvarka):

  • Egidijus Babelis
  • Linas Butkus
  • Renaldas Gabartas
  • Justas Lengvinas
  • Dainius Leonavičius
  • Vitoldas Milius
  • Jurgis Paplaitis
  • Žilvinas Pekarskas
  • Dina Sergijenko
  • Valdas Valiukevičius


Iš viso šių metų rinkimuose bus vertinamas 31 skirtingas šiemet Lietuvos rinkoje debiutavęs modelis. Vertinant visą konkurso automobilių parką, akivaizdu, kad išlieka gaji tendencija – elektra varomi automobiliai. Drauge su elektros pavara, į rinką sugrįžo ir užpakalinius varančiuosius ratus turinčių modelių gausa.

Šių metų rinkimuose esančių modelių vertė siekia kiek beveik 2 mln. eurų, vidutiniškai vienas automobilis kainuoja apie 60 tūkst. eurų. Konkurso organizatoriai neslepia, kad ramybės žinant viso parko vertę suteikia prie konkurso prisijungusi partnerė draudimo bendrovė BTA, kuri ne tik pasirūpino automobilių saugumu, bet ir nusprendė pamaloninti visus naujų automobilių pirkėjus, pasiūlydama fiksuotą visiems automobiliams vienodą privalomojo civilinio draudimo įmoką tiems, kurie nuspręs įsigyti ir „Kasko“ draudimu apdrausti vieną iš konkurse esančių modelių.

Netrūksta šiemet ir galingų modelių, kurių dokumentuose įrašyti skaičiai, liudijantys galią, perkopia ir 500 AG. Vidutiniškai vienam konkurse esančiam modeliui tenkanti galia siekia daugiau nei 240 AG, o pagreitėjimo laikas siekia apie 7,8 sek.

Visas „Lietuvos metų automobilio 2022“ dalyvių sąrašas:

  • „Alfa Romeo Stelvio“
  • „Aston Martin DBX“
  • „Audi e-tron GT“
  • „Audi Q4 e-tron”
  • Citroën C3 Aircross“
  • „Citroën C4“
  • „Citroën ë-c4“
  • „Cupra Formentor“
  • EQA
  • „Fiat 500e“
  • „Ford Mustang Mach-E“
  • „Hyundai Bayon“
  • „Hyundai i20“
  • Hyundai IONIQ 5“
  • „Hyundai Santa Fe“
  • „Hyundai Tucson“
  • Jaguar F-Pace SVR“
  • „Jaguar F-Type“
  • „Jeep Compass“
  • „Mercedes-Benz C klasė“
  • „Nissan Qashqai“
  • „Opel Mokka-e“
  • „Peugeot 508 PSE“
  • Porsche Macan S“
  • „Renault Arkana“
  • „Seres 3“
  • „Subaru Outback Touring“
  • „Škoda Enyaq iV“
  • „Toyota Yaris Cross“
  • „Volkswagen Arteon Shooting Brake“
  • „Volkswagen ID.4“


Kasmet vykstant „Lietuvos metų automobilio“ rinkimams, komisija susitelkia rinkdama ne tik geriausią per metus rinkoje pasirodžiusį modelį, tačiau įvertindama ir pretendentus į daugelį kitų nominacijų.

Pavyzdžiui, renkamas „Metų elektromobilis“ ir ši nominacija pastaraisiais metais įgauna vis daugiau reikšmės, mat vis didesnę dalį konkurso automobilių parko sudaro elektra varomos transporto priemonės. Taip pat renkamas ir „Metų miesto visureigis“, kadangi šio tipo transporto priemonės itin domina ne tik lietuvius, bet ir vairuotojus visame pasaulyje. Dėmesys skiriamas šeimai tinkamiausiems, sportiškiausiems modeliams, įvardijamos ryškiausios per metus automobilių rinkoje atsiradusios inovacijos.

Šiemet „Metų automobilio 2022“ rinkimuose bus įvardyti šių nominacijų nugalėtojai:

  • „Metų automobilis 2022“
  • „Metų elektromobilis2022“
  • „Tautos automobilis“
  • „Metų miesto visureigis“
  • „Už dizainą“
  • „Sportiškiausias“
  • „Metų vairas“ (teikiama labiausiai Lietuvą garsinusiam automobilių sporto meistrui)
  • „Šeimos automobilis“
  • „Metų inovacija“
  • „Saugiausias stabdys“
  • „Verslo klasės automobilis“
  • „Metų multimedija“


Po iškilmingo starto, jau antrąjį lapkričio savaitgalį, automobiliai bus bandomi Vilniaus automechanikos ir verslo mokyklos (VAVM) autodrome ant slidžių dangų, o tuomet konkursas persikels į Druskininkus – komisija apsistos absoliučiai naujame, visiškai neseniai atidarytame LSC sporto komplekse „Druskininkai“. Čia komisija kartu su VGTU mokslininkais atliks specialius greitėjimo, stabdymo, autonominių sistemų veikimo testus, bandymus visureigiams.

Geriausiųjų septintuko paskelbimas numatomas lapkričio 17 d., o rinkimų finalas, kurio metu paaiškės „Lietuvos metų automobilis 2022“, „Tautos automobilis 2022“, „Metų visureigis“ ir kitų nominacijų nugalėtojai – lapkričio 27 d.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)