Vilnietis Andrius elektromobilį pirko prieš gerą mėnesį, juo labai džiaugiasi – esą ir važiuoja smagiai, ir taupesnis nei anksčiau turėtas tradicinis automobilis.

„Prieš tai vairavau dyzelinį automobilį, jo sąnaudos mieste buvo 8 l/100 km, tai kainoms laikantis 1,5 Eur už litrą, gaudavosi apie 12 eurų 100 kilometrų. Dabar aš sunaudoju 16 kWh/100 km, kilovatvalandės kaina, turint nutolusią jėgainę, – 10 centų, o tai yra 1,6 Eur/100 km. Galite pasiskaičiuoti, tai yra 10 kartų pigiau“, – komentavo Andrius.

Tokių kaip Andrius Lietuvoje vis daugiau, energetikos agentūra suskaičiavo, kad praėjusį mėnesį pasiektas naujas rekordas – užregistruoti net 453 elektromobiliai. Šiek tiek daugiau kaip pusė jų – naudoti, kiti – nauji.

„Vakarų šalyse, kiek suprantam, mažėja, lėtėja pirkimai, ir ką matome Lietuvoje, trumpėja eilės įsigyti elektromobilį. Jeigu anksčiau ir metai, ir du būdavo, tai dabar jau yra skaičiuojama mėnesiais“, – komentavo Virgilijus Poderys, Lietuvos energetikos agentūros direktorius.

Praėjusį mėnesį net 8 proc. visų naujų registruotų automobilių buvo elektromobiliai. Pardavėjai patvirtina – galintys pasiūlyti jų ir daugiau, ir greičiau.

„Praktiškai visų automobilių turim sandėliuose. Jei klientas jautrus spalvai, komplektacijai, tai kažką galima nusipirkti iš karto, jei užsakinėjam gamybai, tai populiaresnių modelių pristatymo terminai svyruoja nuo 4 iki 9 mėnesių, o labai populiarių modelių tenka ir du metus palaukti“, – sakė Dominyka Leonovas, „Fakto Auto“ pardavimų vadovas.

Tačiau praėjusį mėnesį pasiektas elektromobilių pardavimo rekordas, pasak pardavėjų, turi gana paprastą priežastį – atsirado galimybė verslui susigrąžinti pridėtinės vertės mokestį, jei elektromobilis pigesnis nei 50 tūkst. eurų.

„Panašu, kad žmonės, ypač įmonės, pasinaudojo šita lengvata ir mes ką matome, tendencija tokia, kad jie naudosis tokia lengvata, nes automobilių yra užsakyta nemažai. Tai tiek elektrinių, tiek iš tinklo įkraunamų hibridų užsakymai auga“, – situaciją komentavo Gediminas Jekenta, „Mototoja“ automobilių pardavimo vadovas.

„Pasiūla padidėjo, pagreitėjo pati gamyba automobilių, ir antras dalykas, tiesiog atvažiavo ir tie automobiliai, kurie buvo užsakyti prieš metus, o gal net ir du metus. Tai dabar tiesiog žmonės galų gale juos gavo, galėjo užsiregistruoti“, – aiškino Giedrius Zakalskis, „Moller Auto Savanoriai“ pardavimų vadovas.

Pardavėjai jaučia augantį susidomėjimą elektromobiliais.

„Ypač šitų automobilių, kurie kainuoja 50 tūkst., toji PVM atskaita paskatino bent jau pasidomėti, į ką tai pavirs, kol kas negaliu pasakyti, bet palyginus, kas buvo iki ir kas yra dabar – tai dabar tikrai yra ženklus susidomėjimas automobiliais varomais elektra“, – sakė G. Zakalskis.

Tačiau kiti pastebi, kad yra elektromobiliais ir nusivylusių.

„Jie turi įsirengę stoteles, jie ieško iš tinklo įkraunamų hibridų, nes namuose komfortas jau susikūrė, bet elektrinio automobilio pirkti nebenori, dėl to, kad nepatinka tai, kiek laiko reikia skirti įkrovimui, nepatinka atstumas, kurį jie gali nuvažiuoti“, – aiškino G. Jekenta.

Naudotų elektromobilių prekyba taip pat vyksta, tačiau automobilių pardavėjai sako, kad nėra lengva gauti gerą ir nebrangų naudotą elektromobilį.

„Naudotais elektromobiliais žmonės domisi, tačiau ganėtinai sunku juos gauti patrauklius pirkėjams, nes dažniausiai atvežtų automobilių kaina būna šiek tiek didesnė ir viršija rinkos lūkesčius. Elektromobilių su gera rida, lengvai ir pigiai neparsiveši, o jei pavyktų – jų kaina bus atitinkamai didelė“, – įžvalgomis dalijosi Evaldas Jočys, „Longo.lt“ pardavimų vadovas.

Kiti pardavėjai pastebi, kad didelio naudotų elektromobilių pirkimo bumo nėra.

„Paskutiniais mėnesiais nepasakyčiau, kad labai stipriai buvo susidomėję elektromobiliais. Nesakau, kad visiškai ne, bet kad būtų didelis skirtumas – nepastebėjome“, – sakė Zbignev Podskorbis, BRC lengvųjų automobilių skyriaus vadovas.

Tačiau elektromobilių dalis Lietuvos automobilių parke dar labai maža – 9100 iš 1,5 mln.

Visą LNK žinių tarnybos reportažą galite peržiūrėti žemiau: