„Sintetinio DNR technologija, kuria nuo šiol gali būti žymimi Lietuvoje esantys automobiliai, jau buvo sėkmingai išbandyta Skandinavijoje. Švedijoje automobilių savininkai bei šios šalies pareigūnai sistemą įvertino teigiamai“, – „Altas“ pranešime žiniasklaidai cituojamas įmonės direktorius Vytautas Grigaitis.

Nepavyks nei nuplauti, nei nutrinti

Detalių žymėjimas yra naudojamas įvairių automobilių ir jų apsauginių sistemų gamintojų, tačiau „Altas“ pagal skandinavų pavyzdį pradėjo taikyti naujo tipo žymėjimą, pasitelkdami sintetinio DNR technologiją. Svarbiausias jos principas yra unikalumas, tad jo atkartoti neįmanoma. Šio žymėjimo nuplauti ar nuvalyti cheminėmis priemonėmis nepažeidžiant pačios detalės taip pat nepavyks.

Kiekvienas žymėjimui naudojamas sintetinio DNR paketas turi unikalų serijos numerį, kuris patenka į tarptautinę duomenų bazę. Šios technologijos efektyvumą patvirtino ne tik bandymai Švedijoje, bet ir įvairios organizacijos – pavyzdžiui, JAV ginkluotosios pajėgos.

Ant kiekvieno sintetinio DNR technologija pažymėto automobilio taip pat bus užklijuotas specialus žymėjimo faktą liudijantis lipdukas, kuris veikia kaip efektyvi prevencinė priemonė.

Pirmi – BMW atstovai

Žymėti galima bet kokius automobilius ir jų dalis. Pirmoji Lietuvoje masiškai šią technologiją taikyti pradėjo „Krasta Auto“ – sintetiniu DNR žymimi visi nauji BMW automobiliai.

Kokia nauda iš detalių žymėjimo policijai? Lengvesnis jų identifikavimas. Kai randamos vogtos detalės, nėra paprasta įrodyti patį nusikaltimo faktą. Jeigu detalės pažymėtos, o buvęs savininkas yra užregistravęs jų vagystę, tuomet nusikaltimas įrodomas gana lengvai. Nesunku rasti ir tikrąjį detalių savininką bei kompensuoti nuostolius – užtenka į duomenų bazę įvesti ant sintetiniu DNR pažymėtos detalės esantį kodą ir galima nustatyti vagystės datą, vietą bei kitus svarbius duomenis.

Sistema, kurioje įvedami sintetiniu DNR pažymėtų automobilių duomenys, yra tarptautinė, tad Lietuvoje dingusios detalės gali būti surastos net jeigu buvo išgabentos į užsienį.

Automobilių detalių vagystes paprastai atlieka organizuotos keliose valstybėse veikiančios grupuotės, o ne pavieniai asmenys. Jos kruopščiai vertina kiekvieno nusikaltimo riziką, todėl sintetinio DNR technologija bei kitos modernios saugumo sistemos, kaip sekimo įranga ar netgi garsinės signalizacijos, atlieka ir didžiulį prevencinį darbą.

Saugumo sistemas į automobilius rekomenduojama diegti kompleksiškai, pasitelkiant efektyvių saugumą didinančių priemonių kombinaciją. Jie gali būti pažymėti sintetinio DNR technologija, o papildomai į automobilius gali būti montuojama ir garsinė signalizacija bei moderniausia saugumo sistema su GPS jutikliu – sekimo įranga.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (35)