„Lietuvoje plačiai paplitęs mitas, kad visos alyvos yra vienodos, skiriasi tik kaina. Eksperimente dalyvaujantys vežėjai turės galimybę įvertinti brangesnės, bet aukštos kokybės alyvos teikiamus privalumus ir labai konkrečiai suskaičiuoti bei palyginti degalų sąnaudų pokyčius savo automobilių parke“, - sakė automobiliams bei pramonei skirtų tepimo priemonių didmenininkės bendrovės „Autotrade“ generalinis direktorius Gintautas Ignotas.
Kaip vieną iš problemų, kuri prisideda prie mitų apie alyvas, G. Ignotas išskiria tai, kad alyvoms nėra taikomi ženklinimo reikalavimai, kaip kad padangoms, elektros prietaisams ir pan. „Visa tai atveria kelią įvairioms manipuliacijoms. Pavyzdžiui, vietoje „fuel economy“ ant pakuotės užrašoma „fuel efficiency“. Dėl to vartotojui gana sunku objektyviai įvertinti kokybę ir pasirinkti“, - sakė eksperimentą orgnaziuojančios įmonės vadovas.
Iššūkis – sutaupyti degalų
Esant aukštoms degalų kainoms ir joms augant, vežėjai susiduria su itin dideliu poreikiu mažinti sąnaudas. Būtent degalai sudaro didžiąją vilkiko eksploatacijos sąnaudų dalį, o alyvoms paprastai tenka 3-5 proc. G. Ignoto teigimu, naudojant brangesnę alyvą, ekonomiškumą galima pagerinti taip, kad šimtui kilometrų nuvažiuoto kelio krovininis automobilis sutaupytų iki 1 l dyzelino.
Pasak jo, degalus taupančią alyvą testavusi Vokietijos metrologijos organizacija „TUV Rheinland“ nustatė gerokai didesnę - iki 3,4 proc. siekiančią degalų ekonomiją eksploatuojant transporto priemonę mieste ir net iki 6 proc. – užmiesčio keliuose ir autostradose.
„Mes savo skaičiuotėse naudojame mažesnę santykinę degalų ekonomiją, sudarančią apytiksliai 1,72 proc. Iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, kad tokia santykinė degalų ekonomija nėra itin reikšminga. Tačiau įvertinus metinį sunaudojamų degalų kiekį, vienam automobiliui galima būtų sutaupyti net iki 3500 Lt. Turėjome pavyzdį kaimyninėje Latvijoje, kur viena transporto kompanija, eksploatuojanti apie 800 vilkikų parką, naudodama degalus taupančią alyvą per metus sutaupo iki 1,5 mln. Lt“, - G. Ignotas.
Sužinos, ar sutaupo
Degalų taupymo eksperimente dalyvauja daugiau kaip 10 šalies vežėjų, kurių autoparkų dydis svyruoja nuo 20 iki 100 vilkikų. Kiekvienos įmonės automobiliai keliauja jiems įprastais maršrutais, kaip ir iki eksperimento pradžios, todėl telemetrijos būdu fiksuojami degalų sąnaudų duomenys bus vertinami ir lyginami su ankstesniais duomenimis bei su tuo pačiu metu analogiškais maršrutais važiuojančių kolegų degalų sąnaudomis.
„Tikimės, kad eksperimento rezultatai leis sumažinti degalų sąnaudas. Jos yra didelės, konkurencija rinkoje aštri, todėl kiekvienas sutaupytas degalų litras svarbus. Be to, esame socialiai atsakinga įmonė, turime pakankamai naujus automobilius, tad taupydami degalus taip pat norime mažiau teršti aplinką“, - sakė R. Grybas.