Superautomobilio terminas dar šeštajame dešimtmetyje atsirado Italijoje, kur didieji gamintojai lenktynėse pritaikytą automobilių inžineriją perkėlė į gatves. Tiksliai nėra žinoma, kas buvo pirmasis superautomobilis. Lygiai taip pat niekur nerastumėte lentelės, kurioje būtų surašyta, ką tiksliai privalo turėti automobilis, kad būtų laikomas superautomobiliu.

Ypatinga proga

Trumpai tariant dauguma benzingalvių sutaria, kad superautomobilis turi tik dvi vietas, jo variklis sumontuotas tarp ašių, išvysto bent jau 400 AG ir turi keletą egzotiškų detalių bei sprendimų. Akivaizdu, kad tokį automobilį pamatyti gatvėse yra tikra retenybė, todėl kiekviena naujo superautomobilio premjera tampa ypatingu įvykiu ne tik benzingalviams.

Būtent šiuo metu superautomobilis „Maserati MC20“ yra „Maserati Vilnius“ salone. Kaip pasakoja „Maserati Vilnius” marketingo vadovas Vaidotas Kviklys, modelis atitinka visus superautomobilio reikalavimus ir leidžia iš arti pamatyti, kaip jis stipriai skiriasi nuo įprastų automobilių.

„Maserati MC20“ superautomobilis pradeda visiškai naują gamintojo erą. Mums tai irgi labai svarbu, nes dar rudenį turėjome įspūdingą modelio premjerą, o dabar salone stovi elegantiškai baltas MC20 modelis. Net žiūrint iš tolo, jis nepanašus į jokį kitą, todėl prikausto žvilgsnį, o viduje leidžia pasijausti lyg erdvėlaivyje. Nesuklysiu sakydamas, kad šiuo metu joks automobilių salonas Lietuvoje neturi kito superautomobilio, todėl laukiame kiekvieno susidomėjusio“, – apie išskirtinę progą pasakoja V. Kviklys.

Absoliučiai nauja širdis

Viena įdomiausių „Maserati MC20“ dalių – visiškai naujas variklis. „Nettuno“ vardu pakrikštyta V6 jėgainė ypatinga tuo, kad tai yra pirmasis „Maserati“ kūrinys per pastaruosius 20 metų. Tokia ypatinga proga „Maserati“ inžinieriai gerokai pasistengė ir sukūrė tokį variklį, kokio šiuo metu neturi joks kitas serijinis automobilis pasaulyje.

Čia panaudota dvigubos degimo kameros sistema. Virš kiekvieno „Nettuno“ variklio cilindro yra su juo susijungianti mažesnė degimo kamera su atskira uždegimo žvake. Čia pirmiausiai ir užsidega oro ir degalų mišinys, kuris akimirksniu uždega viso cilindro degalų mišinį. Kad variklis demonstruotų galią ir mažuose sūkiuose, kiekvienas cilindras turi dar po vieną žvakę ir po tiesioginį degalų purkštuką. Šis sprendimas leidžia itin efektyviai naudoti degalus ir pasiekti įspūdingus galios skaičius. „Maserati“ inovacijų laboratorijoje sukurtas variklis čia buvo bandomas ir ties 1000 AG riba.

Tokią degalų uždegimo technologiją šiandien galima rasti F1 boliduose. Todėl iš santykinai nedidelio variklio „Maserati“ inžinieriams pavyko išspausti net 630 AG ir 730 Nm sukimo momentą. Šie skaičiai padeda 100 km/val. greitį pasiekti per 2,9 sekundės, o maksimalus MC20 greitis – 325 km/val.

Dizainas jau sulaukė pripažinimo

Nebūtina būti automobilių entuziastu, kad pamatęs gatvėje superautomobilį suprastum, jog žiūri į kažką išties ypatingo ir reto. Akivaizdu, kad „Maserati MC20“ yra vienas iš tokių automobilių, tačiau tai tik dalis įvertinimo. Pernai prestižiniuose Europos gaminių dizaino apdovanojimuose (angl. European Product Design Award) „Maserati MC20“ buvo pripažintas dėl savo dizaino, o automobilių kategorijoje tapo nugalėtoju.

Tai neturėtų stebinti, nes „Maserati MC20“ dizainas buvo kuriamas pagal tas pačias itališko stiliaus tradicijas, kaip ir visi „Maserati“ modeliai. Tiesa, šįkart šimtametes tradicijas papildė naujausios technologijos. Pirmiausiai inžinieriai sukūrė virtualią MC20 versiją, kurią galėjo testuoti dar prieš prototipo gamybą. Vėliau modelio kėbulas buvo bandomas kito sportinių itališkų automobilių gamintojo „Dallara“ vėjo tunelyje. Čia „Maserati MC20” praleido daugiau nei 2000 valandų, o paskutiniai aerodinaminiai pakeitimai buvo atliekami po kompiuterinių simuliacijų.

Konstrukcija padiktavo, kaip reikės įlipti

Superautomobiliai nuo įprastų savo giminaičių skiriasi visiškai kitokia konstrukcija. Pirmiausiai yra sukuriama anglies pluošto monokoko konstrukcija, prie kurios montuojamas variklis ir pakabos elementai. Dažniausiai pasitelkiant tokį sprendimą superautomobilių slenksčiai tampa labai aukšti, nes privalo išlaikyti standumą, todėl įprastos durys čia negali būti montuojamos.

„Maserati MC20“ vairuotoją pasitinka į viršų atveriamomis durimis. Tai ne tik atrodo įspūdingai, bet ir leidžia išlaikyti itin sportišką automobilio konstrukciją. Be jokios abejonės, į viršų atidaromos durys visada buvo neatsiejama superauotmobilių dizaino ir įvaizdžio dalis.

Paradoksalu, tačiau superautomobiliai savo vidumi būna itin kuklūs. Viskas dėl to, kad kiekviena detalė salone turi atlikti savo funkciją greitai ir leisti vairuotojui besąlygiškai susitelkti į kelią prieš akis. Taip pat papildomi estetiniai elementai tampa papildomu automobilio svoriu, kuris laikomas nepageidautinu dalyku lenktynių trasose.

Vairuotojas salone – svarbiausias. Kiekvienas komponentas ir klavišas sukurtas taip, kad vairuotojui jais naudotis būtų paprasta ir nereikėtų atitraukti dėmesio nuo vairavimo. Pavyzdžiui, automobilį užvesti ir įjungti starto kontrolę galima atskirais klavišais ant vairo.