Per avarijų testą abi MX-30 modelio versijos – tiek elektrinė, tiek hibridinė – surinko įspūdingus balus visose keturiose pagrindinėse „Euro NCAP“ vertinimo kategorijose: 91 proc. galimų balų vertinant suaugusiųjų saugumą, 87 proc. – už vaikų saugą, 68 proc. – už pažeidžiamų eismo dalyvių (pėsčiųjų ir pan.) saugą bei 73 proc. – už pagalbinių saugumo sistemų veiksmingumą.

Be to, šie automobiliai pelnė didžiausią balų skaičių per šoninio smūgio bandymus, taip pat gavo aukščiausius balus už 6 ir 10 metų vaikų saugumą salone įvykus priekiniam susidūrimui ir patyrus smūgį į šoną.

Trys kertiniai veiksniai

MX-30 – pirmasis įmonės „Mazda“ modelis, gavęs penkias žvaigždutes po to, kai buvo sugriežtinti „Euro NCAP“ atsparumo smūgiams reikalavimai ir daugiau dėmesio pradėta skirti keleivių saugumui, apsaugai po avarijos ir pažangioms vairuotojo pagalbos technologijoms.

Mazda MX-30

Tokį įvertinimą lėmė trys pagrindiniai veiksniai. Naujausia „Mazda“ naudojama „Skyactiv Vehicle Architecture“ automobilių platforma pasižymi tvirtesniu ir kartu lengvesniu kėbulu. Antras veiksnys – „i-Activsense“ saugos technologijų paketas, kuris padeda vairuotojams patiems atpažinti galimas rizikas ir sumažinti žalos tikimybę. Trečias veiksnys – aukšti pėsčiųjų saugos standartai sumažina galimų susidūrimų su jais poveikį.

Naujos serijos „Mazda“ įkraunamasis hibridas išsiskiria tuo, kad atitinka elektromobilių vairuotojų poreikius, tačiau turi platesnes galimybes. Su 17,8 kWh talpos akumuliatoriumi „MX-30 e-Skyactiv R-EV“ gali nuvažiuoti iki 85 km naudodamas vien tik elektros energiją.

Greta to, pritaikius unikalią „Mazda“ rotorinio variklio technologiją, automobilyje sumontuotas visiškai naujas 830 cm³ darbinio tūrio vieno rotoriaus benzininis variklis. Jis leidžia įveikti ilgesnius atstumus naudojant elektros energiją be nerimo, kad baigsis jos atsargos akumuliatoriuje. Jokios mechaninės jungties tarp variklio ir ratų neturintis rotorinis variklis veikia kaip generatorius, tad „MX-30 e-Skyactiv R-EV“ modelis visada važiuoja naudodamas elektros motorą.

Mazda MX-30

Įmonės „Mazda“ patirtis tobulinant rotorinius variklius siekia daugiau nei pusę amžiaus. Šiam modeliui Japonijos gamintoja pasirinko tokią jėgainę dėl jos unikalios galimybės suteikti reikiamą našumą iš kompaktiško, lengvo ir lengvai įdiegiamo įrenginio. Rotorinis variklis yra montuojamas šalia generatoriaus ir didelio našumo elektros motoro automobilio priekyje.

17,8 kWh talpos akumuliatoriaus ir 50 litrų degalų bako derinys sukuria unikalų įkraunamąjį hibridą, kurio bendras nuvažiuojamas atstumas siekia iki 680 km, o CO2 emisija pagal WLTP metodiką – tik 21 g/km, kas užtikrina geriausias klasėje aplinkosaugos charakteristikas.

Prekyboje pasirodys šiemet

Išskirtinis MX-30 dizaino elementas yra į priešingą pusę atsidarančios galinės durelės – paveldo sąsaja su 2003 m. gamybos rotorinį variklį turėjusiu sportiniu „Mazda RX-8“ modeliu. Tačiau tai neturi neigiamos įtakos saugumui.

Mazda MX-30

Pasak saugumo bandytojų, „deformacinio gniuždymo analizė atskleidė, kad MX-30 konstrukcija nekelia didelio pavojaus susidūrusios transporto priemonės keleiviams priekinio smūgio metu“. Jų ataskaitoje taip pat nurodoma, kad „tiek per šoninio smūgio testą, kai susidūrė su kita transporto priemone, tiek tada, kai smarkiau šonu atsitrenkė į stulpą, visų keleivių kritinių kūno vietų apsauga buvo gera, o automobilis surinko aukščiausius balus už šiuos du bandymus“.

Iniciatyvios saugos filosofijos besilaikanti Japonijos bendrovė siekia, kad ateities visuomenėje neliktų automobilių avarijų, tad ji nuolat gerina saugumą. Kokybiška vairavimo dinamika, pasiekta naudojant „Mazda Skyactiv“ technologiją, taip pat sustiprina naujojo „Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV“ vairavimo saugumą. Palengvinus automobilio vairavimą, sumažėja nelaimingų atsitikimų tikimybė.

„Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV“ prekyba visoje Europoje prasidės vėliau šiais metais.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją