Naujasis „Mazda2 Hybrid“ yra labai svarbus modelis, siekiant įgyvendinti ilgalaikę įmonės tvarumo viziją „Zoom-Zoom 2030“. Pagrindinis jos tikslas – laikantis Paryžiaus susitarimo dėl klimato kaitos visomis įmanomomis priemonėmis mažinti CO2 emisiją.

Iki 2030 metų ketvirtadalis visų naujų bendrovės „Mazda“ gaminamų lengvųjų automobilių bus varomi vien tik elektra. Prognozuojama, kad daugiau nei 40 proc. Europoje parduodamų „Mazda“ automobilių tuo metu bus elektriniai, o visi kiti bus taip pat vienu ar kitu būdu elektrifikuoti.

Efektyvi hibridinė technologija

„Mazda2 Hybrid“ modelio hibridinę sistemą sudaro benzininis variklis, galingas elektros motoras, generatorius, didelio našumo 177,6 volto ličio jonų baterija, valdymo blokas ir traukos paskirstymo mazgas. Elektros motoras, generatorius ir galios paskirstymo mazgas telpa viename kompaktiškame transmisijos korpuse, kuris ne didesnis už įprastą pavarų dėžę.

Pagrindinis traukos šaltinis yra Atkinsono ciklu veikiantis 1 490 cm³ tūrio, trijų cilindrų benzininis variklis. Šis jėgos agregatas išvysto 92 AG galią esant 5 200 aps./min. ir 120 Nm sukimo momentą ties 3 600 aps./min.

Pastarajam padeda sinchroninis elektros variklis su nuolatiniu magnetu. Elektros motoro galia siekia 59 kW, o trauka perduodama vos šiam agregatui pradėjus veikti. Didžiausias sukimo momentas siekia 141 Nm esant 17 000 aps./min.

Bendra benzininio variklio ir elektros motoro išvystoma galia siekia 116 AG arba 85 kW. Tai užtikrina sklandų įsibėgėjimą nuo 0 iki 100 km/val. per 9,7 sekundės ir leidžia išvystyti didžiausią 175 km/val. greitį. Svarbiausi rodikliai, nustatyti per WLTP bandymus, yra 3,8 l/100 km vidutinės degalų sąnaudos ir vos 87 g/km siekianti CO2 emisija.

Aktyvuojant jėgainę, taip pat pajudant iš vietos arba važiuojant nedideliu greičiu, automobilis automatiškai veikia elektros režimu.

Kompaktiškas, tačiau erdvus

Naujojo „Mazda2 Hybrid“ ilgis siekia vos 3 940 mm, plotis sudaro 1 745 mm, o aukštis – 1 500 mm. Tai – vienas kompaktiškiausių B segmento modelių. Automobilis užima nedaug vietos stovėjimo aikštelėje ir išsiskiria itin trumpa priekine bei galine iškyšomis.

Šio modelio apsisukimo skersmuo siekia 4,9 metro, o tai geriausias rezultatas šioje klasėje. Tokį automobilį itin lengva vairuoti ne tik užmiesčio keliuose, bet ir miestų gatvėse ar ankštose stovėjimo aikštelėse.

„Mazda2 Hybrid“ kėbulo ilgis nesiekia keturių metrų, tačiau dėl ilgos, net 2 560 mm, ratų bazės salone komfortiškai įsitaisys keturi suaugę keleiviai. Greta stebėtinai erdvaus salono šis modelis išsiskiria talpia savo klasėje 286 litrų bagažine.

Vairuotojo vieta įrengta taip, kad visas užduotis būtų galima atlikti įdedant kuo mažiau pastangų. Įsitaisius vairuotojo sėdynėje, klubų sritis bus gana žemai, todėl net patys aukščiausi vairuotojai galės mėgautis pakankamai didele erdve galvai. Taip pat numatytos ir išskirtinai plačios galimybės nustatyti sportiško vairo padėtį.

Prietaisų skydelį sudaro dvi skaitmeninės skystųjų kristalų skalės ir nedidelis centrinis ekranas. Automobilyje taip pat sumontuotas 8 colių jutiklinis ekranas, todėl vairuotojas gali aiškiai matyti visą svarbiausią informaciją ir patogiai naudotis multimedijos įranga.

Papildomai užsakius 10 colių spalvotą projekcinį ekraną, visiškai nereikia nukreipti akių nuo kelio stebint pagrindinius rodmenis.

Trys įrangos lygiai

Baltijos šalių pirkėjams bus siūlomi trijų įrangos lygių „Mazda2 Hybrid“ modeliai: „Pure“, „Agile“ ir „Select“. Į gausų „Mazda2 Hybrid Pure“ komplektacijos standartinės įrangos sąrašą įeina automatinis oro kondicionierius, garso sistema su 7 colių ekranu, DAB radijas, „Apple CarPlay“ ir „Android Auto“ programėlės, pritaikančioji greičio palaikymo sistema ir atskirų LED segmentų LED galiniai žibintai.

Taip pat diegiamos ir pažangiausios pagalbinės sistemos, įskaitant kelio ženklų atpažinimą, automatinį avarinį stabdymą ir judėjimo trajektorijos koregavimą.

Greta jau minėtos įrangos į papildomą „Mazda2 Hybrid Pure Plus“ paketą įeina halogeniniai rūko žibintai, galinis oro aptakas, oda aptrauktas vairas ir pavarų perjungimo svirtis, šildomosios priekinės sėdynės, elektra valdomi galiniai langai, keturių garsiakalbių garso sistema ir valytuvų lietaus davikliai.

Šalia minėtos „Pure“ versijos įrangos, „Agile“ komplektaciją sudaro išmanioji beraktė atidarymo ir užvedimo sistema, šildomasis vairas ir priekinės sėdynės, 15 colių lengvojo lydinio ratlankiai, 8 colių multimedijos ekranas, garso sistema su šešiais garsiakalbiais ir galinio vaizdo kamera. Į papildomai siūlomą „Comfort“ paketą įeina LED priekiniai, rūko ir galiniai posūkių žibintai, sportinės sėdynės su daline odos apdaila, dviejų zonų oro kondicionierius, šildomi užlenkiamieji veidrodėliai ir skaitmeninis prietaisų skydelis.

Pasirinkus „Safety“ paketą, greta minėtos „Comfort“ versijos įrangos papildomai montuojami parkavimo davikliai priekyje ir gale, diegiama nematomų zonų stebėjimo sistema ir pritaisomas automatiškai tamsėjantis galinio vaizdo veidrodėlis.

Aukščiausias įrangos lygio – „Select“ – modeliai išsiskirs 16 colių lengvojo lydinio ratlankiais, LED priekiniais, rūko ir galiniais posūkių žibintais, LED salono apšvietimu, 10 colių projekciniu ekranu, belaidžiu išmaniųjų telefonų įkrovimu ir sportinėmis sėdynėmis su daline odos apdaila.

Išskirtinis dėmesys saugumui

„Mazda2 Hybrid“ modelyje sumontuota pažangiausia saugumo įranga. Į standartinę automobilio komplektaciją įeina visos svarbiausios pasyviojo ir aktyviojo saugumo sistemos.

Nepriklausomai nuo įrangos lygio, kitų gamintojų automobiliuose vis dar retokai naudojamos vidurinės saugos oro pagalvės, kurios montuojamos šiame „Mazda“ modelyje. Taip pat be išlygų diegiama ir prisitaikančioji pastovaus greičio palaikymo sistema.

Šiam modeliui savo konstrukcija artimas „Toyota Yaris“ hečbekas tapo pirmuoju kompaktišku automobiliu, per naujausius „Euro NCAP“ saugumo bandymus pelniusiu maksimalų penkių žvaigždučių įvertinimą. Toks pat saugumo reitingas galioja ir naujajam „Mazda2 Hybrid“.

Pagal daviklių duomenis veikiančios išmaniosios „Safety Sense“ sistemos padeda vairuotojui greičiau pastebėti pavojus ir taip sumažina galimo susidūrimo pavojų. Vairuotojui visuomet suteikiamos puikios galimybės bet kokiomis sąlygomis saugiai suvaldyti automobilį, o tais atvejais, kai nepavyksta sureaguoti laiku, įsikišus automatinėms technologijoms sušvelninami eismo įvykių padariniai.

Išskirtinis dėmesys skiriamas ne tik automobilio keleivių, bet ir pažeidžiamiausių eismo dalyvių, pėsčiųjų ir dviratininkų, saugumui.

Į „Mazda2 Hybrid“ modeliuose diegiamą „Safety Sense“ įrangos paketą įeina pagalba, padedanti išvengti susidūrimo su kitomis transporto priemonėmis, pėsčiaisiais ir dviratininkais; pagalba, padedanti įveikti sankryžas; pažangi prisitaikančioji pastovaus greičio palaikymo sistema; įspėjimo apie išvažiavimą iš eismo juostos sistema, turinti judėjimo trajektorijos koregavimo funkciją; taip pat kelio ženklų atpažinimo ir eismo juostos ribų stebėjimo sistemos.

Išankstinė prekyba naujausiais „Mazda2 Hybrid“ modeliais Baltijos šalyse jau prasidėjo. Pirmieji automobiliai klientams bus pristatyti antrajame 2022 metų ketvirtyje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją