2013 m. Europoje parduota 1,7 proc. mažiau naujų automobilių nei 2012-aisiais, rodo „JATO Dynamics" duomenys. Iš 30 analizuojamų rinkų, 10 praėjusius metus baigė su pliusu. Žvelgiant į „Didžiuoju penketu" vadinamas šalis - Prancūzija, Vokietija ir Italija patyrė nuosmukį, o Didžioji Britanija ir Ispanija paaugo.
Nors ir patyrė 3,7 proc. pardavimų mažėjimą, populiariausia 2013 m. marke tapo „Volkswagen". Antroje vietoje liko „Ford", trečioje - „Opel". Vienintelė pirmojo dešimtuko markė, padidinusi pardavimus, buvo „Mercedes-Benz" (+4,2 proc.).
Tarp populiariausių modelių aiškia persvara pirmavo „Volkswagen Golf", aplenkęs „Ford Fiesta". Pastarojo automobilio pardavimai sumažėjo 4,1 proc., tačiau jis tapo perkamiausiu mažų mašinų segmente. Trečiojoje vietoje atsidūręs „Renault Clio" pardavimus padidino 17,6 proc., o į populiariausiųjų dešimtuką įsiveržęs „Peugeot 208" pademonstravo dar įspūdingesnį augimą - net +49,3 proc.
„JATO Dynamics" pabrėžia, kad stipriu progresu 2013 m. pasižymėjo ir „Mercedes-Benz" A-klasė, „Dacia Sandero", „Toyota Auris", „ Seat Leon", „Fiat 500L", „Volvo V40" ir „Opel Mokka". Nors šie modeliai liko už populiariausiųjų dešimtuko ribos, pernai jų pardavimų augimas buvo 70 proc. ar net didesnis.
Daugiausiai automobilių 2013 m. pardavusios markės (šaltinis - „JATO Dynamics")
Markė | Pardavimai 2013 m. | Pokytis su 2012 m. |
Volkswagen | 1 554 915 | -3,7 proc. |
Ford | 922 477 | -3,2 proc. |
Opel/Vauxhall | 822 981 | -1,5 proc. |
Renault | 803 166 | -1,7 proc. |
Peugeot | 741 939 | -6,8 proc. |
Audi | 694 528 | -1,6 proc. |
BMW | 639 823 | -0,2 proc. |
Mercedes-Benz | 622 769 | +4,2 proc. |
Citroen | 603 080 | -10,6 proc. |
Fiat | 574 946 | -1,5 proc. |
Populiariausi 2013 m. automobiliai Europoje (šaltinis - „JATO Dynamics")