Matyt neverta abejoti, kad šiuo keliu eis ir penktosios kartos „kompaktas“, taigi jame rasime tiek iki šiol tik aukštesnėse klasėse naudotus saugos sprendimus, tiek pramogų technologijas, pvz. galimybę naudotis internetu, rašo autocar.co.uk.

Šaltiniai iš „Mercedes-Benz“ teigia, kad iš 204-osios serijos nebus perkelta beveik nieko, gal tik viena kita neesminė detalė. Naująjį modelį, kovosiantį su 3-iosios serijos BMW bei „Audi A4“, jie vadina „nauja pradžia“.

„Vieną kartą ir visiems laikams norime įveikti stereotipą, kad C klasė yra automobilis, skirtas jūsų seneliui, – tinklapiui „Autocar“ pareiškė neįvardintas aukšto rango „Mercedes-Benz“ darbuotojas. – Mes nesustosime, kad atitiktume jaunesnės kartos lūkesčius tiek techniniu, tiek dizaino požiūriu“.

Naujosios C klasės, dar įvardinamos kodu W205, perpozicionavimas tapo įmanomas priėmus sprendimą išleisti mažąjį „keturių durų kupė“ CLA. Šis automobilis, surenkamas naudojant MFA platformą, debiutuos jau visai netrukus, o pardavimai prasidės 2013-ųjų vasarą. CLA užims vietą žemesniame rinkos segmente ir kainuos pigiau, negu dabartinė C klasė, taigi būsimasis „kompaktas“ pakils „Mercedes-Benz“ modelių eilėje šiek tiek aukštyn.

Didesni matmenys

Lyginant su 204-ąja serija, naujosios C klasės ilgis padidės maždaug 100 mm, iki 4 700 mm, o važiuoklės bazė pailgės 80 mm, iki 2 820 mm. Taip automobilis pavys „Audi A4“ (4 701 mm) ir pralenks BMW 3 sedaną (4 624 mm). Didėjimo tendencija išliks ir kitose vietose: tarpvėžė tiek priekyje, tiek gale taps 40 mm didesnė, o plotis pasieks 1 810 mm.

Didesni matmenys leidžia tikėtis, kad salone taip pat bus daugiau erdvės. Nors lyginant su konkurentais ir dabartinė C klasė nėra ankšta, Autocar pašnekovas prasitarė, kad būsimajame modelyje vietos galvai, keliams ir pečiams turėtų būti dar daugiau. Šiek tiek padidės ir bagažo skyrius – jo tūris išaugs iki 485 l ir pralenks „Audi A4“ bei BMW 3 sedanus, kurių bagažinių tūris siekia po 480 l.

Važiuoklė

Naujoji C klasė bus pirmasis „Mercedes-Benz“ modelis, surenkamas naudojant visiškai naują MRA platformą (angl. Modular Rear-wheel Architecture). Naujoji platforma bus lengvai modifikuojama ir naudojama gaminant kitas galiniais ratais varomų automobilių šeimas, pvz. E ir S klases. Naudojant naujausias medžiagas ir konstrukcines technologijas, visi ant šios platformos surenkami modeliai bus lengvesni už savo pirmtakus. Nors oficialios 205-osios serijos charakteristikos dar nėra patvirtintos, tačiau žadama, kad bazinis C 160 bus svers mažiau negu 1 380 kg, tačiau jo standumas gerokai padidės ir taps etalonu savo klasėje.

Būsimosios kartos C klasės priekinė pakaba gali būti iš esmės nauja – laiko išbandyta ir populiari McPherson architektūra užleis vietą naujai konstrukcijai su dviem skersinėmis svirtimis. Teigiama, kad dėl to pagerės automobilio stabilumas ir valdymas. Tuo tarpu gale ir toliau bus naudojama dar 1982 metais pasirodžiusiame „Mercedes-Benz 190“ (201 serija) debiutavusi daugiasvirtė, tiesa smarkiai atnaujinta ir pagerinta. Pavydėtinas ilgaamžiškumas, verčiantis suabejoti nuomone apie milijardinių išlaidų pirmojo kompaktinio modelio su trikampe žvaigžde konstravimui beprasmiškumą.

Varikliai

Skirtingai nuo ant MFA platformos gaminamų modelių (A, B, CLA klasės), kuriuose variklis montuojamas skersai, C klasė ir toliau turės išilgai įstatytą motorą. Lyginant su 204-ąja serija jis bus sumontuotas žemiau ir arčiau centro – taip siekiama pagerinti automobilio balansą bei „sužeminti“ svorio centrą.

„Civiliniuose“ modeliuos bus montuojami benzininiai keturių ir šešių cilindrų agregatai, kurių galia sieks nuo 184 iki 330 AG (atitinkamai 2.0 l su turbinа ir 3.0 l su dviem turbinomis). Dyzelinių degalų entuziastams markė pasiūlys keturias atnaujintas dabartinio 2,1 l darbo tūrio motoro versijas, kurių galia sieks nuo 120 iki 220 AG. Visi paminėti varikliai bus komplektuojami su „start-stop“ bei stabdymo energijos rekuperavimo sistemomis. Šių ir kitų priemonių pagalba anglies dvideginio emisijos lyginant su pirmtakais sumažės apie 20 g/km, taigi 205-osios serijos modeliai atitiks mažiausiai „Euro-6“ ekologinio standarto reikalavimus.

Nepaisant to, 2015-aisiais „Mercedes-Benz“ tikisi išleisti iš elektros tinklo įkraunamą hibridinę C klasę su benzininiu varikliu, kuri, naudodama vien elektros energiją, įveiks apie 30 km. 2012 metų rugsėjį pardavimų centrus pasiekęs hibridinis dyzelinis „E 300 BlueTEC HYBRID“ kelia minčių, kad panašus variantas gali rasti vietos ir C klasės modelių eilėje.

Transmisijos

Rašydami apie archtektūrą minėjome MRA galiniais ratais varomų modelių platformą. Nepaisant pavadinimo, ji bus naudojama surenkant ir automobilius su visais varomaisiais ratais. C klasės modelius su pasirenkamąja „firmine“ 4MATIC sistema žadama pasiūlyti nuo pat pardavimų pradžios ir iškart visose rinkose (t. y. tiek su vairu kairėje, tiek dešinėje). Nors žemyninės Europos ir Šiaurės Amerikos gyventojams tai nėra didelė naujiena, britams ir kai kurių kitų šalių vairuotojams ji ypatingai svarbi, nes iki šiol C klasė su 4MATIC buvo gaminama tik su vairu kairėje. Panaši situacija ir su GLK visureigiu – dabar „dešiniavairėse“ šalyse parduodama tik galiniais ratais varoma versija, tačiau su naująja jo karta šis trūkumas taip pat bus ištaisytas.

Naujoji C klasė gaus šešių laipsnių mechaninę arba atnaujintą septynių laipsnių automatinę pavarų dėžes (tiesa, kai kurie varikliai bus komplektuojami tik su „automatais“). Informacija pasidalinęs šaltinis teigia, kad šiuo metu konstruojama devynių laipsnių automatinė dėžė greičiausiai atsiras šioje klasėje ne anksčiau kaip 2017-aisiais, kai modelis bus atnaujinamas pardavimų ciklo viduryje. Bet kokiu atveju, šį mazgą pirmiau gaus „aukštesnieji“ modeliai ir tik tada jis bus pasiūlytas C klasės pirkėjams.

Inovacijos

Adaptyvinė amortizavimo sistema taps visų modifikacijų standartinės komplektacijos dalimi, o naujoji elektrinė-mechaninė vairavimo sistema leis pasiūlyti automatinio parkavimo funkciją. Naująjame modelyje Mercedes-Benz planuoja realizuoti tas pačias saugos technologijas, kaip ir 2012-aisiais atnaujintoje E klasėje, pvz. avarijų prevencijos sistemą su stereo kamera. Tai būtų didelis žingsnis pirmyn aktyvaus saugumo srityje, leidžiantis išvengti dalies incidentų, o taip pat sumažinti tokios rūšies nelaiminų atsitikimų pasekmes.

205-ojoje serijos taip bus montuojama nauja DISTRONIC PLUS atstumo iki priekyje važiuojančio automobilio palaikymo sistema su Steering Assist vairavimo pagalbos funkcija, kuri padeda vairuotojui išlaikyti automobilį savo juostoje ir važiuoti kolonoje pusiau automatiniu režimu, ir Brake Assist BAS PLUS stabdžių sistema su Junction Assist funkcija, kuri aptinka kertančias automobilio trajektoriją mašinas ir pėsčiuosius bei esant reikalui suintensyvina stabdymą (papildoma įranga atnaujintoje E klasėje).

Keturi C klasės modeliai

Naujosios C klasės, su kuria „Mercedes-Benz“ tikisi pakovoti dėl jaunesnių pirkėjų dėmesio ir pinigų, premjera įvyks 2014 metų kovą Ženevos automobilių parodoje. Iš viso ruošiamasi pateikti keturis skirtingus variantus – šalia pirmiausiai pademonstruotų sedano ir universalo, 2015-aisiais rinkoje pasirodys coupe ir kabrioletas su šiuolaikiniu audinio stogu. Visų keturių variantų savo versijas pasiūlys ir AMG, kurie jau pranešė ruošiantys jiems naują 4 l darbo tūrio V8 variklį su dviem turbinomis.