Privalumai – miesto eisme
„Sideguard Assist“ sistema skirta pažeidžiamiausiems eismo dalyviams – pėstiesiems, dviratinin-kams bei elektriniais motoroleriais ar paspirtukais važiuojantiems – apsaugoti. Ji lengvina sudėtingą ir labai atsakingą sunkiųjų transporto priemonių vairuotojų darbą.
Posūkis į keleivio pusę yra viena pavojingiausių užduočių sunkvežimio ar autobuso vairuotojui. Jis turi ne tik stebėti šviesoforus, kelio ženklus, eismo judėjimą, bet ir pamatyti greta transporto priemo-nės esančius eismo dalyvius. Bet kokiu oru, dieną ir naktį. Be to, kad eismo situacija keičiasi kiek-vieną sekundę, pėsčiųjų ar dviratininkų trajektorijos kartais nebūna nuoseklios, o jie patys ne visada suvokia, jog sunkvežimio vairuotojas gali jų tiesiog nepastebėti. Šie eismo dalyviai labiausiai rizikuo-ja patekti į eismo įvykį.
„Sideguard Assist“ šiuo atveju yra labai svarbi. Draudimo įmonių duomenimis ir tyrimais, maždaug pusė incidentų tarp sunkvežimių ir dviratininkų galima išvengti vien naudojant tokią sistemą. Tra-giškų tokio tipo avarijų skaičius sumažėtų trečdaliu, o sunkių sužeidimų – 40 proc.
Žengia saugumo reikalavimų priekyje
Beveik į kiekvieną „Mercedes-Benz“ sunkvežimį diegiama „Sideguard Assist“ leidžia būti žingsniu konkurentų ir įrangos, kurios montavimą numato įstatymai, priekyje. Tokio tipo sistema Europos Sąjungoje (ES) taps privaloma tik nuo 2022 m. naujiems modeliams, o šiuo metu pagamintiems – tik nuo 2024 m.
„Mercedes-Benz Trucks“ pirmąją visiškai į sunkvežimio kėbulą integruotą šoninės apsaugos sistemą pristatė dar 2016 m., o vėliau diegė ir į kitus modelius. Jos paklausa didelė: Lietuvoje šiuo metu maždaug 30 proc. sunkvežimių užsakoma su „Sideguard Assist“ sistema.
Nuo 2019 m. visiškai integruota „Sideguard Assist“ (S1R) sistema diegiama papildomai ir į nenau-jus, nuo 2017 m. pagamintus, „Mercedes-Benz Trucks“ sunkvežimius – „Actros“, „Arocs“ ir „Eco-nic“. Ji yra tokia pat funkcionali, kaip ir naujose transporto priemonėse naudojama sistema. Bazinė „Sideguard Assist“ gali būti sumontuota į kai kuriuos senesnius „Atego“, „Actros“, „Antos“ ir „A-rocs“ sunkvežimius.
Sistema naudoja radarus
„Sideguard Assist“ sistema naudoja du radarus, sumontuotus rėmo šone, prieš galinę ašį. Jie aprėpia visą eismo juostos plotį – 3,75 m, visą transporto priemonių junginio ilgį – 18,75 m ir papildomai du metrus į priekį bei vieną už jo.
Vairuotojas apie jam nematomus eismo dalyvius įspėjamas ant priekinio statramsčio įrengtomis LED lemputėmis arba trikampiu įspėjamuoju ženklu skaitmeniniame keleivio pusės „MirrorCam“ veidro-dyje, taip pat – garsiniu signalu, kuris sklinda iš tos pusės, kurioje yra kliūtis.
Sistema numato priekabos judėjimo trajektoriją ir įspėją vairuotoją apie galimą puspriekabės ar prie-kabos susidūrimą su nejudančiais objektais – šviesoforais ar gatvės apšvietimo stulpais.
Į senesnius sunkvežimius, į kuriuos įdiegti „Sideguard Assist“ jau neįmanoma dėl techninių priežas-čių, „Mercedes-Benz“ siūlo sumontuoti „SurroundView“ sistemą. Ją sudaro keturios vaizdo kameros ir salone sumontuojamas 7 colių įstrižainės ekranas, kuriame atvaizduojamas detalus kamerų fiksuo-jamas vaizdas realiu laiku.
Vairuotojas vieno mygtuko paspaudimu gali perjungti vaizdą iš vienos kameros į kitą arba nustatyti automatinį režimą. Tam tikrose eismo situacijose reikalingas kelių kamerų vaizdas, tad ekranas gali būti padalintas į kelias dalis – tai leidžia vairuotojui geriau įvertinti aplinką.
„Mercedes-Benz“ diegiamos sistemos daro didelę įtaką saugesniam eismui ir siekiant tolesnės vizijos – nulio avarijų keliuose. Aukščiau minėtos sistemos į „Mercedes-Benz“ sunkvežimius gali būti su-montuotos ir Lietuvoje esančiuose „Silberauto“ salonuose.