Pats automobilis, tiesioginis degalų įpurškimas, ABS sistema, oro pagalvė ir autonominis vairavimas – visi šie išradimai priklauso „Mercedes-Benz“ bendrovei. Tradicijos deramai tęsiamos: vos porai dienų į Vilnių atvykstančiame elektromobilyje EQS iš „Mercedes-EQ“ iš viso buvo įdiegta 40 naujų išradimų, dar daugybė funkcijų buvo patobulinta. Pažvelkime detaliau į keletą jų.
MBUX sistema su dirbtiniu intelektu
Informacinė ir pramogų sistema MBUX „Mercedes-Benz“ automobiliuose įrengiama jau treti metai, tačiau EQS modelyje pirmą kartą įrengta antros kartos versija – išmanesnė ir tobulesnė.
Priklausomai nuo įrangos, šiame automobilyje montuojama iki 350 jutiklių, fiksuojančių įvairius variklio, važiuoklės, salono ar aplinkos parametrus. Pavyzdžiui, jutikliai fiksuoja ne tik atstumą iki šalia esančių automobilių, bet ir jų greitį bei pagreitėjimą, aplinkos apšvietimą, kritulių kiekį, vairuotojo mirksėjimą ir tai, ką kalba keleiviai. MBUX gali valdyti balsu visi keleiviai, ir ne vien juo – taip pat ekranuose keleivių skyriaus gale ar nešiojamu planšetiniu kompiuteriu. Sistemoje įdiegtas dirbtinis intelektas nuolat mokosi ir pasiūlo vairuotojo elgsenos variantus besikartojančiose situacijose.
MBUX sistema varoma 8 branduolių procesoriaus ir turi 24 GB operatyviosios atminties (RAM). Kosmosas? Išties – pirmuosius žmones į Mėnulį nuskraidinęs „Apollo 11“ turėjo 6 milijonų kartų mažiau operatyviosios atminties.
Superekranas supergalimybėms
Plačioms MBUX galimybėms reikia ir plataus ekrano. Būtent tokį ir galima užsisakyti į EQS modelį. Per visą priekinę panelę įmontuoto ekrano plotis siekia 141 cm, o plotas – virš 2400 kv. cm. Gamintojas vadina jį „MBUX Hyperscreen“.
Ekranas yra lenktas, suformuotas taip, kad žvelgdami iš bet kurio taško salone nepamatysite vaizdo iškraipymų. Jis gaminamas 650 laipsnių Celsijaus temperatūroje iš įbrėžimams atsparaus aliuminio silikato. Ekrane yra skirtingos zonos, todėl priešais save matomą vaizdą pagal savo norus gali susidėlioti ne tik vairuotojas, bet ir keleivis.
Baterija: iki pajūrio ir atgal
Metas pamiršti pašaipias replikas apie tai, kiek kartų sustoti reikia vykstant elektromobiliu iš Vilniaus prie jūros. EQS montuojamos naujos kartos baterijos su ženkliai aukštesniu energijos tankiu. Tai leidžia nuvažiuoti iki 780 kilometrų vienu įkrovimu (pagal WLTP), o išvystoma variklio galia – 385 kW.
Automobilis gali būti kraunamas 200 kW galios greitojo krovimo stotelėse – tam, kad įveiktų 300 km, užtenka vos 15 minučių. Be to, dėl dvikrypčio įkrovimo technologijos automobilis gali ne tik gauti, bet ir atiduoti perteklinę elektros energiją namams, kai to reikia. Tiesa, kol kas tuo pasinaudoti galima tik Japonijoje, bet neabejotinai ši galimybė ateis ir pas mus.
Išorės dizainas – ne tik efektyviai išvaizdai
Elektromobilių dizainas vis labiau tolsta nuo tų modelių, kuriuos matome gatvėje, ir vis labiau panašėja į futuristinį. Automobilių gamintojai taip siekia ne tik vizualinio efekto, bet ir labai praktinių tikslų – geresnio automobilio valdymo, saugumo ar efektyvumo.
Taip yra ir su EQS iš „Mercedes EQ“– šis modelis yra pats aerodinamiškiausias serijinis automobilis pasaulyje. Oro pasipriešinimo koeficientas yra viso labo 0.20, o tai prisideda prie salono komforto, kuriame važiuojant yra itin tylu.
Autonominis vairavimas
Atrodytų, kad autonominis vairavimas, ypač transporto priemonių su žmonėmis, pasaulyje yra vis dar eksperimentinėje, testavimo fazėje.
Tačiau EQS tai paneigia. Papildoma „Drive Pilot“ funkcija leidžia automobiliui visiškai autonomiškai važiuoti iki 60 km/val., susidarius kamščiui greitkelyje ar gatvėje. Tuo metu vairuotojas gali naršyti internete ar peržiūrėti el. paštą, naudodamas „In-Car Office“ programas.
Tokiam vairavimui galima priskirti ir autonominio parkavimo funkciją. Tai nėra vien gana dažna savarankiško įvairavimo tarp dviejų automobilių gatvėje galimybė. „Bosch“ ir „Daimler“ sukurta „Automated Valet Parking“ sistema leidžia palikti automobilį specialioje parkavimo aikštelės zonoje ir išmaniuoju telefonu nurodyti jam pačiam prisiparkuoti. Išvykstant automobilis taip pat pats privažiuoja prie vairuotojo.
Biometrinis atpažinimas
Ši kadaise tik fantastiniuose filmuose matyta funkcija tapo įprasta, tarkim aktyvuojant telefoną ar atidarant namų duris. Kodėl gi to nepritaikius automobilyje? EQS yra dvi biometrinio atpažinimo galimybės – veido ir piršto atspaudo. Sistemai atpažinus vairuotoją, automobilis prie jo prisitaiko, pavyzdžiui, sėdynė ir išorės veidrodėliai pasislenka į anksčiau nustatytą poziciją.
Greitojo nusnūdimo programa
„Power Nap“ vadinamas greitas būdas išvaikyti snaudulį, atgauti reakciją, dėmesingumą ir žvalumą. Vienas tinkamiausių laikų tai padaryti – ilgos kelionės metu stabtelėjus pasikrauti baterijų.
EQS siūlo trijų etapų „Power Nap“ programą: įmigimą, snūduriavimo fazę ir pabudimą. Įjungus šią programą, vairuotojo sėdynė atsilenkia į poilsio poziciją, uždaromi langai ir nuleidžiamos žaliuzės, salone pradeda cirkuliuoti jonizuotas oras ir užsidega raminančios šviesos. Vairuotojas pabudinamas specialiais garsais bei kvapu, taip pat subtiliu masažu ir sėdynės vėdinimu.
Savaime atsidarančios durys
Dar 1954 m. „Mercedes-Benz“ buvo pirmasis, pristatęs „žuvėdros sparnų“ tipo duris serijiniame 300 SL modelyje. Dabar žengtas dar vienas žingsnis link ateities: vairuotojui artėjant prie automobilio, durelių rankenos išsikiša, o priėjus šalia, durys pačios atsidaro. Be to, naudodamas MBUX sistemą, automobilio vairuotojas ar keleivis gali automatiškai atverti ir galines dureles – tai pravers, pavyzdžiui, pasiimant vaikus iš mokyklos.
Susipažinti su naujuoju EQS iš „Mercedes-EQ““ galima vasario 10-11 dienomis, nuo 8 iki 18 val. „Mercedes-Benz“ salone Vilniuje, Pirklių g. 9. Prieš atvykimą kviečiama užsiregistruoti.