„Mercedes-Benz EQT“ (kombinuotosios energijos sąnaudos (pagal WLTP) 18,99 kWh/100 km; kombinuotoji CO2 emisija (pagal WLTP) 0 g/km), yra jau greitai automobilių salonus pasieksiantis nedidelis furgonas, sujungiantis T klasės – giminingo įprastiniu varikliu varomo modelio, – transformacijos galimybes ir aukštos kokybės įrangą su visiškai elektrinės pavaros pranašumais. Artimiausiu metu bus galima įsigyti ir saulės baterijų „Marco Polo“ modulį – pirmąjį praktišką priedą, prailginantį EQT keliones.
„Mūsų įsitikinimu, ateitis priklauso elektrai. Naujausias šios strateginės krypties įrodymas – mūsų naujasis EQT su visiškai elektrine pavara. Su „Marco Polo“ moduliu mes taip pat pristatome ir pirmąjį paprastą sprendimą, skirtą netolimoje ateityje visiškai elektrinei kelionei nakvojant kempinge. Antroje 2023 m. pusėje planuojame dar labiau išplėsti savo asortimentą ir pristatyti visavertį ir taip pat visiškai elektrinį mikrokemperį. Koncepcinis „EQT Marco Polo“ leidžia pažvelgti į būsimą serijinės gamybos automobilį jau dabar. Kaip matyti iš pavadinimo, abiem EQT pagrindu sukurtais produktais plečiame „Marco Polo“ šeimą“, – sakė „Mercedes-Benz Vans“ pardavimo skyriaus vadovas Klausas Rehkugleris.
Inovatyvūs akcentai: naujasis visavertis mikrokemperis su visiškai elektrine pavara
Koncepcinis „EQT Marco Polo“ sukurtas remiantis EQT ilgos ratų bazės modeliu. Beveik serijinės gamybos koncepcinis automobilis leidžia pirmą kartą pažvelgti į naują, visiškai elektra varomą mikrokemperį su žvaigžde ant priekinių grotelių. Tarp koncepcinio „EQT Marco Polo“ įrangos yra ir išskleidžiamas stogas su stoglangiu. Dėl žirklinės konstrukcijos išskleidžiamą stogą galima nesunkiai pakelti ir nuleisti, o koncepcinio „EQT Marco Polo“ gale yra pakankamai vietos stovėti visu ūgiu. Be to, išskleidžiamą stogą galima atidaryti per visą jo ilgį taip suteikiant tipišką kempingams būdingą laisvės pojūtį. Ant stogo esančioje miegamojoje erdvėje tilpo 1,97 m x 0,97 m dydžio lova, kurioje komfortišką miegą užtikrina ir taškinė elastinga diskinių spyruoklių sistema.
Automobilio galinėje erdvėje suformuojama dar viena 2 m x 1,15 m dydžio miegamoji vieta. Tiesiai už vairuotojo sėdynės yra ir sumaniai įkomponuotas skalbimo įrenginys bei 15 litrų talpos kompresorinis šaldytuvas. Įmontuota stalčių sistema suteikia pakankamai vietos stovyklavimo reikmenims laikyti, o valgyt padės gaminti indukcinė kaitlentė ir stalčius, su lanksčia išimama dujine kasetine virykle. Taigi automobilis turi net dvi maisto gaminimo galimybes. Kemperio salone taip pat telpa ir elektra reguliuojamas išskleidžiamas stalas bei du suolai. Įrengtos ir papildomos daiktadėžės. Visi salono baldai yra sumontuoti taip, kad dviese juos galima lengvai iškrauti per mažiau nei 5 minutes. Tai reiškia, kad visiškai elektrinį mikrokemperį prireikus galima naudoti ir kaip kasdienę transporto priemonę. Kadangi jo aukštis nesiekia dviejų metrų, jis taip pat galės lengvai įvažiuoti į visus įprastus garažus, daugiaaukštes automobilių stovėjimo aikšteles ir plovyklas.
Koncepcinio „EQT Marco Polo“ baldai yra ne tik funkcionalūs, bet ir puikiai dera prie aukštos kokybės naujojo EQT salono. Salono sėdynės, taip pat ir virtuvės, suolo ir miegamojo elementai pagaminti iš ARTICO dirbtinės odos ir MICROCUT mikropluošto. Tuo tarpu baldų apdailos plokštės, apdailintos „Avola“ vyšnios mediena. Aplinkos apšvietimas bendrose erdvėse sukuria jaukią atmosferą. Išskirtinumo suteikia ir tamsūs stogo apmušalai bei LED apšvietimas viršutinėje lovos zonoje. Iš viso automobilyje įrengtos 7 USB jungtys, iš kurių viena yra išskleidžiamo stogo zonoje, o dvi – mikrokemperio gyvenamojoje zonoje.
Būsimoji EQT ilgosios bazės versija, kurios pagrindu sukurtas koncepcinis automobilis, nudažyta chromuoto metalo pilka spalva su kontrastingais juodais blizgiais elementais. Tarp jų – juodai dažytos chromuotos priekinės ir galinės apdailos detalės ir specialūs 19 colių ratlankiai, apdirbti naudojant lazerio technologiją. Smėlio spalvos išskleidžiamojo stogo atspalvis atsikartoja ir nuo saulės apsaugančioje burėje. Be to, žaismingumo suteikia rausvi bagažinės bei ratlankių akcentai.
Kitas akį traukiantis koncepcinio „EQT Marco Polo“ elementas – stoge įmontuota saulės baterijų plokštė kemperio baterijai maitinti. Dėl šios plokštės stovyklavimui skirtas kempingo įrenginys tam tikrą laiką gali pats apsirūpinti energija ir taupyti ją važiavimui. Naudojimo metu papildoma baterija laikoma sėdynėje, tačiau ją galima lengvai išimti ir įkrauti namuose arba net stovyklavietėje. Dar norisi paminėti tvirtinamą prie automobilio šono markizę nuo saulės bei naujovišką galinių langų užtamsinimo sistemą. Šiame koncepciniame automobilyje užuolaidos ar ritininių užuolaidų sistemos – jau praeitis, juk langus galima užtemdyti vienu mygtuko spustelėjimu.
Naujas požiūris į klasiką
Su lengvai sumontuojamu ir nuimamu „Marco Polo“ moduliu, kurį taip pat bus galima naudoti ir naujajame EQT su trumpa ratų baze, „Mercedes-Benz“ netolimoje ateityje pasiūlys praktišką sprendimą pagrindiniams kempingo poreikiams tenkinti. Su standartine lova ir papildomai įsigyjama virtuvės dalimi – klasikiniais mažųjų furgonų (mikrokemperių) sprendimais kempingų segmente – EQT akimirksniu tampa įprastu kelionės draugu.
Kemperio lova užtikrina 2x1,15 m miegamąjį plotą. Taškinė elastinga diskinių spyruoklių sistema ir dešimties centimetrų storio čiužinys užtikrina ergonomišką gulėjimo komfortą visame lovos plote. Prireikus lovos rėmą galima ištraukti į priekį, o čiužinį išlankstyti. Važiuojant lovos rėmas su sulankstytu čiužiniu yra krovinių skyriuje. Tuomet galima netrukdomai naudotis galinėmis sėdynėmis. Į standartinę įrangą, užtikrinančią patogų miegą, taip pat įeina rankiniu būdu pritvirtinami langų stiklų užtemdymo elementai ir vėdinimo grotelės su apsauga nuo vabzdžių, kurias galima įspausti tarp stiklų ir rėmo. Taip pat standartinėje įrangoje yra dvi langų kišenės smulkesniems daiktams.
Papildomai pasirenkamoje virtuvės spintoje yra stalčių sistema, kriauklė su 12 litrų vandens rezervuaru, 15 litrų talpos kompresorinis šaldytuvas ir išimama dujinė viryklė. Kituose stalčiuose yra vietos stalo įrankiams, indams ir maisto atsargoms. Be to, kartu su pasirenkamu virtuvės bloku galima įsigyti dvi stovyklavimo kėdes ir stalą. Stalas turi dviejų rūšių skirtingas kojeles. Tai reiškia, kad jį galima statyti tiek lauke, tiek pritvirtinti prie centrinės konsolės EQT viduje. Tai pirmas toks sprendimas šiame segmente.
Jei lovos ar virtuvės dalies nereikia, dėl nedidelio svorio ją galima greitai sumontuoti ir nuimti keliais paprastais judesiais. Jei naudojama, ji tvirtinama prie bagažo skyriuje esančių tvirtinimo kilpų. Visas „Marco Polo“ modulis pasižymi stilingu, švara alsuojančiu antracito spalvos dizainu. Dėl to jis puikiai dera prie aukštos kokybės visiškai elektrinio mažojo furgono salono. „Marco Polo“ modulį bus galima artimiausiu metu tiesiogiai užsisakyti „Mercedes-Benz“ filialuose ir atstovybėse.
Naujasis „Mercedes-Benz EQT“: novatoriškų kempingo sprendimų platforma
Naujasis EQT yra ne tik koncepcinio „EQT Marco Polo“ ir „Marco Polo“ modulių platforma, bet ir puikus sprendimas šeimoms mėgstančioms aktyvų poilsį ir stovyklavimą. Elektrinį mažąjį furgoną bus galima užsisakyti artimiausiu metu. Standartinio ilgio EQT su 90 kW el. varikliu kaina prasideda nuo maždaug 49 000 eurų (Vokietijoje).
Dėl juodo skydelio radiatoriaus grotelių su žvaigžde centre ir dinamiško dizaino aušinimo plokščių, akimirksniu tampa aišku, kad naujasis EQT priklauso „Mercedes-EQ“ šeimai. Elektrinis mažasis furgonas pasižymi kompaktiška išvaizda ir dideliu erdvumu viduje. Dėl apsaugotos, erdvę taupančios baterijos įrengtos kėbulo apačioje ir taip sumažinto svorio centro, šis modelis pasižymi beveik tokiu pačiu salono funkcionalumu kaip ir įprasta pavara varomas T klasės automobilis. EQT yra 4498 mm ilgio, 1859 mm pločio ir 1819 mm aukščio.
Kaip ir T klasė, naujasis EQT turi daugybę pranašumų, kurie palengvina kasdienį gyvenimą ir suteikia komfortą šeimoms bei laisvalaikį aktyviai leidžiantiems žmonėms. Vienas iš tokių pranašumų – žemas, vos 561 mm slenkstis, dėl kurio patogiau krauti sunkius daiktus. Atidarius abiejose automobilio pusėse esančias stumdomas duris angos dydis yra net 61 centimetrų pločio ir daugiau nei metro aukščio. Tai leidžia patogiai patekti į automobilio galą, o krovinį galima patogiai krauti net iš trijų pusių, įskaitant ir galines duris. Ant galinės sėdynės galima įrengti net iki trijų vaikiškų kėdučių.
Šiuolaikinis elektrinis variklis
Pristatymo rinkai metu buvo naudojamas 90 kW (122 AG) didžiausios galios elektros variklis, kurio maksimalus sukimo momentas siekė 245 niutonmetrų. Ličio jonų akumuliatorius įrengtas nuo susidūrimo apsaugotoje vietoje priešais galinę ašį, o jo naudingoji talpa yra 45 kWh. Darbe, namuose ar viešose įkrovimo stotelėse EQT galima patogiai įkrauti 22 kW galia kintamąja elektros srove (AC), naudojant įmontuotą įkroviklį. Greitojo įkrovimo stotelėse naudojant nuolatinę srovę (DC), priklausomai nuo baterijos įkrovimo būsenos (angl. State of Charge, SoC) ir aukštos įtampos akumuliatoriaus temperatūros, įkraunama dar greičiau. EQT įrengtas 80 kW nuolatinės srovės įkroviklis, tad įkrovimo laikas nuo 10 iki 80 proc. yra 38 minutės. EQT įkrovimo lizdas yra priekyje, po „Mercedes“ žvaigžde, o tai praktiška ir patogu, ypač kai automobilis įkraunamas mieste, kur automobilių stovėjimo aikštelėse mažai vietos. Standartinėje komplektacijoje taip pat yra CCS įkrovimo kištukas bei CCS įkrovimo kabelis, skirtas įkrauti kintamąja ir nuolatine srove.
Tvaraus verslo strategija, apimanti visą gyvavimo ciklą
„Mercedes-Benz Vans“ savo strategijoje įtvirtino lyderystės elektromobilių srityje siekį ir sistemingai elektrifikuoja visas modelių serijas. Jau šiandien klientai, automobilių parkų operatoriai ir kėbulų gamintojai gali rinktis iš keturių baterijomis varomų modelių: „eVito“ skydinio furgono, „eSprinter“, „eVito Tourer“ ir EQV. Su EQT artimiausiu metu elektrinių modelių asortimentas bus išplėstas ir mažųjų furgonų segmente. Artimiausiu metu „Mercedes-Benz“ taip pat vis labiau sieks atkreipti dėmesį į tendenciją įsigyti „eCampers“ ex works (iš įmonės) sąlygomis.
Be to, įgyvendindama tvaraus verslo strategiją „Ambition 2039“, bendrovė „Mercedes-Benz Vans“ siekia, kad iki 2039 m. naujų privačių ir komercinių mikroautobusų parkas taptų CO₂ neutralus visoje gamybos grandinėje – pradedant kūrimu ir baigiant tiekėjų tinklu, nuosava gamyba, produktų elektrifikavimu, atsinaujinančiais energijos šaltiniais elektromobilių naudojimo etape ir perdirbimu. Siekdama šio ambicingo tikslo, „Mercedes-Benz“ iki 2030 m. investuos dar 40 mlrd. eurų į baterijomis varomų elektrinių transporto priemonių kūrimą. Nuo dešimtmečio vidurio visi naujai pradėti gaminti „Mercedes Benz“ furgonai bus tik elektriniai. Šiuo tikslu „Mercedes Benz Vans“ kuria iš esmės naują, modulinę ir visiškai elektrinę furgonų architektūrą. Ji pavadinta VAN.EA. Įmonė planuoja atitinkamai investuoti į šios visiškai elektrinių vidutinių ir didelių furgonų platformos kūrimą, taip pat ir į gamybos vietas.