komisija, slaptu balsavimu išrenka Lietuvos žurnalistų autoklubo nariai. Į komisiją kasmet patenka žmonės, aktyviausiai veikiantys Lietuvos automobilių rinkoje, atstovaujantys didžiausioms žiniasklaidos priemonėms, kasmet išbandantys dešimtis naujausių modelių.

Šiemet „Metų automobilį 2023“ rinks tokia komisija (abėcėlės tvarka):

  • Egidijus Babelis
  • Linas Butkus
  • Renaldas Gabartas
  • Eglė Girdenytė
  • Justas Lengvinas
  • Dainius Leonavičius
  • Vitoldas Milius
  • Jurgis Paplaitis
  • Žilvinas Pekarskas
  • Valdas Valiukevičius

Naujas veidas komisijoje

Šviežiausias žmogus komisijoje – portalo „Delfi“ automobilių rubrikos redaktorė Eglė Girdenytė. Ji komisijos narės pareigas konkurse eis pirmą kartą. Nepaisant to, žurnalistė sako, kad jau turi kriterijus, kaip vertins rinkimuose dalyvaujančius automobilius.

„Automobilis jau seniai nėra tik automobilis. Tai kompiuteriai ant ratų, kelionių palydovai ir asistentai. Gamintojai jau siūlo vairuotojams daugybę įvairių sistemų, tačiau už galimybę jomis pasinaudoti ne ką mažiau svarbu, kaip įvairios sistemos dera tarpusavy – ar tai ne tik patogus, tačiau ir saugus bei naudingas sprendimas. Tai, kas įmantru, ne visada yra patogu naudoti, todėl automobilius stengsiuosi vertinti iš tokio vairuotojo perspektyvos, kuriam svarbiausias automobilio funkcionalumas ir patogumas naudojantis siūloma įranga“, – tikino pašnekovė.

Metų automobilio rinkimai

Receptas – lyginti tarpusavyje

Egidijus Babelis, žurnalo „Keturi ratai“ autorius, konkurso komisijoje nebe pirmus metus. Ir, prisipažino, šie metai nebus išimtis, kai geriausius automobilius jis rinks pasitelkdamas ganėtinai paprastą būdą – palyginimą.

„Rinksiu palygindamas su esančiomis mašinomis, su mašinomis, kurias anksčiau vairavau, žiūrėdamas, kaip vienas ar kitas modelis atrodo klasėje. O tada jau kainos kokybės santykis žais“, – kalbėjo jis.

Tiesa, žurnalistas akcentavo, kad automobiliai nėra vien tik transporto priemonės, nesvarbu, ar kalbama iš paprasto vairuotojo, ar benzingalvio perspektyvos.

„Metų automobilyje“ tikiuosi surasti kokių nors malonių „razinkų“, kad automobilis galėtų pasiūlyti kažką daugiau nei komfortišką užpakalio pervežimą už gerą kainą. Kitaip jau kuris laikas „Dacios“ pergales skintų, nes jos suteikia daugiau, nei kad yra prašoma“, – šmaikštavo konkurso komisijos narys.

Jis atkreipė dėmesį ir į naują tendenciją: automobiliams vis išmanėjant, tenka susidurti ir su tuo, kad jų sistemos neveikia arba yra sudėtingos ir klaidžios. Pasak žurnalisto, šitai išties stebina pastaraisiais metais.

„Norėčiau, kol mašinos dar nevažiuoja pačios, kad vairavimo metu man reikėtų kuo mažiau knaisiotis per meniu ir nervintis dėl sistemų klaidų“, – pastebėjo E. Babelis.

Metų automobilio rinkimai

Emocijoms vietos nėra

Jurgis Paplaitis, „Youtube“ laidos „Motorai“ autorius ir automobilių apžvalgininkas, pasakojo, kad intensyvus darbas visus metus duoda rezultatų.

„Man netikėtumų būna mažai, nes per metus jau būnu daug modelių išsibandęs. Dažniausiai jau turiu tuos, kurie man yra favoritai, – sakė komisijos narys ir pridūrė, kad prastų automobilių paprasčiausiai nebelikę: – Dabar žiūri pažangos, naujų technologijų ir sprendimų.“

Visgi rinkdamasis favoritus, kalbėjo J. Paplaitis, jis retai kada leidžia viršų paimti emocijoms.

„Emocijos emocijomis, bet niekada tarp jų nebūtų nišinio sedano ar panašaus modelio, nes tokie neaktualūs rinkoje“ – sakė žurnalistas.

Jo favoritų sąraše, neslėpė pašnekovas, daugiausiai šansų atsidurti turi tie automobiliai, kurie pritaikyti miestui, bet tuo pačiu turi galimybę būti vieninteliu automobiliu šeimoje. Kitaip tariant, modeliai, patenkantys į rėmus nuo B+ iki C automobilių segmento.

Pasikliauna nuojauta ir testais

Automobilių žurnalistas Justas Lengvinas pasakojo, kad nors ir norėtų pasakyti, jog rinkdamas geriausius automobilius pirmiausia vadovaujasi objektyviais duomenimis, visgi pirmiausia ateina jausmai.

„Anglakalbiai turi puikų to apibūdinimą – „gut feeling“ – tai nuojauta, kuri atsiranda tik išbandžius šimtus automobilių, sukaupus tam tikrą patirtį ir palyginamąją bazę. Užtenka įsėsti ir nuvažiuoti kelis kilometrus, kad susidarytum ganėtinai objektyvų įspūdį apie tai, kaip automobilis suręstas, ar patogus ir kokybiškas jo salonas, kaip veikia pagrindiniai mazgai, variklis, pavarų dėžė ar elektros pavara“, – aiškino jis.

Tačiau po pirminio jausmo ateina eilė ir objektyviems palyginimams, kai vertinama automobilio įranga, varikliai, pasirinkimų įvairovė, inovacijos, o taip pat ir dizainas bei jo sprendimai ir automobilio kaina.

„Visą šią informaciją sulyginu su tiesioginiais automobilio konkurentais, o paskui, atsirinkus geriausiuosius, tenka sudėtingoji užduotis – palyginti tarpusavyje tai, kas sunkiai palyginama. Kaip tai įvyksta sunku aprašyti, gal net šiek tiek mistiška, bet manęs jau nebestebina, kad 40 tūkstančių kainuojantis automobilis gali būti geresnis už kainuojantį 200000“, – atviravo pašnekovas.

Pasak jo, būtent tai, kas parašyta ir atrasta objektyviuos testuose bei tai, kas pajusta, nulemia geriausių modelių sąrašą. Ir, neslėpė jis, nuspręsti, kuris yra pats geriausias, sudėtinga – tam ir reikalinga dešimties narių konkurso komisija, kurios balsavimas lemia, kam tenka garbingas titulas.

Truks mėnesį

Konkurse dalyvaujančių modelių registracija tęsis iki spalio 12-os dienos, o jau spalio 26-ąją iškilmingai startuos „Lietuvos metų automobilis 2023“.

Per mėnesį laiko truksiančius rinkimus visi automobiliai bus detaliai išbandyti Vilniaus automechanikos ir verslo mokyklos autodrome bei slidžių dangų poligone, modeliai su visais varančiaisiais ratais bus patikrinti specialioje platformoje Druskininkuose, kur įsikurs tradicinė konkurso bandymų stovykla. Kad bandymų sąlygos būtų vienodos, visi konkurso dalyviai bus „apauti“ vienodomis žieminėmis „Continental“ padangomis.

Renginio finalas numatomas lapkričio 25-ąją, kai paaiškės, kurie automobiliai šiemet buvo verti pačių geriausių vardo.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją