Specialistų teigimu, pokyčius galima paaiškinti ir tuo, kad į SUV modelius vis dažniau savo darbuotojus persodina verslo įmonės. Taip naujų automobilių rinkoje miesto visureigiai tapo kone kas antru parduodamu modeliu ir atsiriekė 47,8 proc. rinkos dalį.
Patrauklus finansinis aspektas
Vadinamųjų krosoverių populiarumą liudija ir daugiau iškalbingų skaičių. Vien nedidelio SUV „Peugeot 2008“ pardavimai per 2021 metus išaugo 152 proc., o šiek tiek didesnio „Peugeot 3008“ – 143 proc. Tarp geriausiai perkamų taip pat buvo galima išvysti tokius kompaktiškus miesto visureigius kaip „Toyota RAV4“ ar „Volkswagen Tiguan“.
Automobilių prekybos bendrovės „Deals on Wheels“ įkūrėjas Laurynas Boguševičius lenkia pirštus, skaičiuodamas, kad verslo bendrovėms persodinti savo darbuotojus į madingus SUV modelius yra ne viena priežastis. O pagrindinė pagrįsta šaltu racionalumu.
„Verslo įmonės visų pirma įvertina finansinį aspektą. Dėl savo populiarumo SUV modeliai likvidesni. Juk reikia paskaičiuoti, ką tu su juo darysi po, tarkime, ketverių metų. Jeigu akivaizdu, kad vieną automobilį bus galima parduoti antrinėje rinkoje geresnėmis sąlygomis nei kitą, tai kam tuomet rizikuoti įmonės pinigais“, – paaiškina specialistas.
Anot bendrovės „Sixt Lietuva“ pardavimo vadovo Valdo Stanislovaičio, tokios tendencijos verslo įmonėse neturėtų stebinti – jose dirba tie patys asmeninėms reikmėms SUV automobilius besirenkantys žmonės, kurių vadovai dažnai klausia nuomonės, prieš formuodami įmonių transporto parkus. Išimtimi iš šios taisyklės galėtų būti tik tie atvejai, kai firmos laikosi politikos tiesiog suteikti darbuotojui automobilį, kuris kuo mažiau kainuotų.
„Įdomus faktas – jeigu įmonei perkant naują transporto priemonę pagrindinis kriterijus yra kaina, tuomet mažas automobilis, pavyzdžiui, B segmento, neabejotinai bus gerokai pigesnis nei panašios komplektacijos nedidukas miesto SUV. Tačiau finansavimo šaltiniu renkantis veiklos nuomą, abiejų automobilių nuomos kainų skirtumas gali būti labai nežymus dėl didesnio SUV tipo modelių likvidumo ir aukštesnės kainos antrinėje rinkoje“, – niuansus atskleidžia ekspertas.
Vertina universalumą
Abu pašnekovai sutaria, kad dažniausiai verslo įmonėse miesto visureigiai pakeičia kitados paklausius panašaus dydžio sedanus ar hečbekus, tačiau SUV mados šauksmas yra toks stiprus, kad šis segmentas „apvalgo“ visą Lietuvos automobilių parką.
„Įvertinus finansinę dalį, ateina eilė peržvelgti visus kitus visureigių privalumus: ir patogiau, ir gražiau, ir maloniau, ir talpiau. Čia galioja tie patys pasirinkimo kriterijai, kaip ir vertinant asmeninį automobilį“, – vardija L. Boguševičius.
Jo teigimu, verslo parkų automobiliai nuolat didėja. Tai lemia tiek tendencija vis dažniau rinktis miesto visureigius, tiek pačių automobilių pūtimasis sulig kiekviena nauja karta.
Pasak V. Stanislovaičio, žmonės, darbo automobiliais besirenkantys SUV modelius, neišvengiamai įvertina ir jų universalumą. Tai ypač pasakytina apie darbuotojus, kurie gyvena ne miestų teritorijose, o nuošalesnėse vietovėse.
SUV automobiliai tradiciškai išsiskiria didesne prošvaisa, kuri leidžia miestuose privažiuoti prie šaligatvio bortelio nekliudant jo buferiu, o užmiestyje – drąsiau ignoruoti netobulą kelių kokybę ar labiau pasitikėti automobiliu įveikiant miško keliukus.
Tradicinių hečbekų ar universalų prošvaisa paprastai svyruoja tarp 13–15 cm, o, pavyzdžiui, „Volkswagen Tiguan“, „Toyota RAV4“ ar „Audi Q5“ prošvaisa siekia 20 cm. Dar įspūdingesni „Subaru Forester“ ar „Peugeot 3008“ rodikliai – jų atstumas nuo žemiausio kėbulo taško iki kelio siekia net 22 cm.
„Vairuotojai ir keleiviai pažymi, kad į tokius automobilius patogiau įlipti ir išlipti. Dėl aukštesnės sėdėsenos vairuotojas gali daugiau matyti priešais save. Ne paskutinėje vietoje ir estetika – nemažos dalies naudotojų nuomone, SUV modeliai atrodo sportiškiau“, – akcentuoja V. Stanislovaitis.
Geriau įrengti
Tradiciškai SUV modeliai išsiskiria geru įrangos paketu jau bazinėse versijose. Pavyzdžiui, visuose „Volkswagen Tiguan“ įdiegtas trijų zonų oro kondicionierius ir adaptyvioji pastovaus greičio palaikymo sistema, „Toyota RAV4“ modeliuose, nepaisant įrangos lygio, yra šildomosios priekinės sėdynės ir priekiniai visų šviesų LED žibintai, o „Peugeot 3008“ turi galinio vaizdo kameras, skaitmeninius 12,3 colio įstrižainės prietaisų skydelius, eismo juostos laikymosi pagalbos ir išankstinio perspėjimo apie susidūrimą sistemas ir palaiko „Apple CarPlay“ ir „Android Auto“ funkcionalumą.
Dar viena tendencija – matydami neslopstančią SUV modelių paklausą Europoje, gamintojai vis sparčiau siūlo ir elektrifikuotas jų versijas. Pavyzdžiui, žaibiškai išpopuliarėjęs „Peugeot 2008“ turi ir analogiškos išvaizdos elektrinę versiją e-2008, o jo didesniojo brolio 3008 siūlomos dvi iš tinklo įkraunamos hibridinės versijos.