Trys eksploataciniai režimai

„MINI Vision Urbanaut“ koncepcija remiasi tuo, kad ateityje „Mini“ bus ne tik automobilis, kuriuo važiuojame, bet gali ir pats tapti kelionės tikslu. Todėl „MINI Vision Urbanaut“ turi tris eksploatacinius režimus ar panaudojimo scenarijus, kuriuos kūrėjai pavadino „MINI akimirkomis“. Tai „Aistros keliauti“ („Wanderlust“), „Atsipalaidavimo“ (Chill) ir „Nuotaikos“ („Vibe“) režimai.

„Wanderlust“ – tai važiavimo režimas, ir šis koncepcinis automobilis gali būti valdomas autonomiškai arba vairuotojo. Atvykus į vietą gali būti įjungiamas „Atsipalaidavimo“ režimas – jis transformuoja automobilį į atskirą privačią erdvę – kambarį, kuriame galima atsipalaiduoti ir mėgautis buvimu čia ir dabar, arba dirbti. O „Vibe“ režimas skirtas suburti žmones ir sudaryti galimybes jiems jaukiai ir patogiai bendrauti.

„Mini“ visuomet siekė protingai išnaudoti erdvę. Su „MINI Vision Urbanaut“ privačią erdvę išplečiame į viešąją, sukurdami visiškai naują patirtį“, – apie šį koncepcinį modelį sakė „BMW Group“ dizaino vadovas Adrian van Hooydonk.

Automobilis virsta atviru kambariu

Atvykęs į tam tikrą vietą „MINI Vision Urbanaut“ gali keliais paprastais žingsniais transformuotis į... kambarį. Vairuotojo prietaisų skydelis nusileidžia, priekinės sėdynės apsisuka ir čia suformuojama patogi sofa. Lygiai taip pat ir automobilio gale sėdynės gali transformuotis ir sukurti jaukią erdvę sėdėti. Tarp automobilio priekio ir galo lieka tuščia erdvė veiksmui, o jos šone suprojektuotas staliukas.

Be to, šią erdvę galima išplėsti ir paversti pusiau atvira, susiburti kviečiančia terasa – tam įmontuotos didelės šoninės slankiojančios durys, o priekinis langas gali būti pravertas iš apačios taip automobilio priekį paversdamas savotišku balkonu.

Prie tokių automobiliui neįprastų sprendimų dizaineriai priėjo, nes „MINI Vision Urbanaut“ kūrė išvirkščiai – pirmiausia suprojektavo automobilio vidinę erdvę ir tik tuomet ėmėsi automobilio išorės koncepcijos. Kūrimo procese dizaineriai naudojo medines konstrukcijas, o vėliau, pasitelkę papildytos realybės technologijas sukūrė skaitmeninį koncepcinio automobilio modelį ir optimizavo tam tikrus sprendimus. Taip automobilis gavosi neįprastai aukštas „Mini“, tačiau jo ilgis – vos 4,46 metro. Nepaisant to, čia dizaineriai sutalpino neįprastai didelę erdvę, kuri išnaudojama nauju, dar neįprastu būdu kelionėse.

Viduje naudojamos perdirbtos medžiagos, atsisakyta chromo apdailos ar odos. Pagrindinė naudojama medžiaga – megzta tekstilė, kuri suteikia jaukumo, patogumo ir minkštumo. Ant vairo ir grindų taip pat naudojama kamštinė medžiaga, kuri dėl savo natūralumo taip pat suteikia jaukumo.

Minimalizmą dizaineriams padėjo sukurti ir pritaikyti skaitmeniniai sprendimai – tai leido atsisakyti įvairių mygtukų. O skaitmeninis valdymo pultas, transformavus „Mini“ į poilsio režimą, persikelia į erdvės vidurį ir yra patogiai pasiekiamas kiekvienam. Patrauklią erdvė padės sukurti ir keičiamas LED apšvietimas.

Neįprastas ir išorėje

Kardinaliai naują išvaizdą dizaineriai suteikė ir koncepcinio „MINI Vision Urbanaut“ išorei. Ji tapo monolitiška, su išgrynintomis detalėmis. Norėdami išsaugoti „Mini“ būdingą kompaktiškumo išvaizdą, dizaineriai automobilio ratus suprojektavo kuo arčiau jo priekio ir galo. Iš išorės „MINI Vision Urbanaut“ netgi kažkiek primena riedlentę.

Išskirtinis ir automobilio priekis – žibintai matomi tik juos įjungus. Jie yra daugiaspalviai, gali šviesti įvairiomis spalvomis ir taip „Vibe“ režime sukurti jaukią atmosferą.

Priekinės automobilio grotelės įgavo šešiakampio formą. Kadangi elektros variklio nereikia aušinti, priekinės grotelės tapo protingomis – jose sumontuotos technologijos valdo autonominio vairavimo funkcijas.

Automobilio gale žibintai paslėpti po frezuota aliuminio plokšte. Jie taip pat gali šviesti įvairiomis spalvomis ir atspindėti skirtingus automobilio režimus. Galinio lango forma – šešiakampė, kaip ir priekinės grotelės, o naudojami išgaubti kėbulo elementai – tai duoklė ligšioliniams ir legendiniams „Mini“ modeliams.

Išskirtinumo „MINI Vision Urbanaut“ suteikia ir pereinančios spalvos kėbulo padengimas dažais. Bet tai – ne tik dizaino elementas – jis taip pat suteikia papildomo privatumo būnant viduje, tuo pačiu išsaugant natūralų apšvietimą.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją