Guminiai plaukeliai ant padangų net apaugę mitais, o kai kurie vairuotojai sako, jog jie kažkaip sumažina padangos garsą, kiti – jog jie identifikuoja, kiek nusidėvėjusi yra padanga, tačiau panašu, kad atsakymas yra daug paprastesnis.
Anot leidinio „IFLscience“, jie paprasčiausiai yra gamybos proceso likutis. Techniškai šie spygliukai vadinami ventiliacijos angomis. Kodėl ir ką jie ventiliuoja?
Kaip rašoma leidinyje, skysta padangos guma yra liejama į formą, kurioje yra kietinama ir užbaigiamas jos gaminimas. Formuojama padanga yra veikiama oro ir aukštos temperatūros, proceso metu susidariusios dujos turi išeiti, jog guma būtų tolygi ir be burbulų.
Taigi, padangos gaminimo formoje yra plonytės angos, per kurias oras gali pasišalinti, tačiau proceso metu jose lieka gumos. Išėmus padangą iš formos, ant jos lieka ir guminiai spygliukai. Jie neturi jokios įtakos, todėl jų specialiai šalinti nereikia. Dėvint padangą jie nusitrina natūraliai.
Kai kurios naujos padangos turi įvairių, dažniausiai geltonos, žalios, mėlynos ar raudonos, spalvų dryžius. Vairuotojai taip pat spėlioja, ką jos turėtų reikšti ir ką tai suteikia padangai, tačiau ir vėl – nieko. Tai irgi dalis gamybos proceso.
Kinijos padangų gamintojas „Grandstone“ atskleidžia, kad spalvotos ritės fabrike padeda atskirti skirtingus padangų kordus. Vienu metu neišvengiamai gaminam keli modeliai, kurie turi skirtingus raštus ir specifikas.
„Siekiant palengvinti identifikavimą ir išvengti netinkamo protektoriaus mišinio naudojimo, ant protektoriaus mišinio bus pridėta skirtingų spalvų linijų, kad būtų galima atskirti specifikacijas, raštus ir kitą informaciją“, – rašo „Grandstone“.
Gamintojas priduria, kad spalvų gama nėra reglamentuota, todėl kiekvienas gamintojas gali susikurti savas schemas, kurios palengvins darbą gamyklose.
Taip pat naujos padangos ant šonų turi spalvotus taškus, kartais tai gali būti ir kitos formos simbolis, pavyzdžiui, trikampis, tačiau dažniausiai naudojami geltonos ir raudonos spalvos burbuliukai, kartais dar būna ir baltas ženklas.
Kaip nurodo ukrainiečių padangų gamintojas „Rosava“, šie taškai atsiranda po kiekvienos padangos bandymų. Geltonas taškas žymi lengviausią padangos perimetro vietą, raudonas – sunkiausią, tiksliau,šioje vietoje spindulys yra didžiausias. O baltas nurodo minkščiausią padangos dalį.
Šie parametrai dažniausiai yra reikalingi tam, kad padangas būtų galima tinkamai subalansuoti ir nereikėtų naudoti papildomų svarelių ant ratlankio.