Vilnius–Palanga maršrutą elektromobilių galimybėms patikrinti žurnalistai ir apžvalgininkai renkasi nuo seno. Pirmiesiems „Nissan Leaf“, BMW i3 ar „Kia e-Soul“ modeliams sukarti tokį atstumą viena įkrova buvo neįveikiama užduotis, tačiau nuo to laiko technologijos smarkiai patobulėjo ir 330 kilometrų kelionė viena įkrova jau nieko nestebina.
Planavo 1000 kilometrų, bet gavo topografijos pamoką
Elektromobiliams visuomet sugalvojama naujų iššūkių. Pavyzdžiui, iki šiol niekas nemėgino nuvažiuoti iš Vilniaus į pajūrį ir vėl grįžti į sostinę viena įkrova.
V. Milius pasakoja, kad tokia idėja jam šovė išvydus gamintojo skelbiamus rodiklius. Oficialiai pranešama, kad 107,8 kWh bateriją turinčio „Mercedes-Benz EQS 450+“ nuvažiuojamas atstumas (pagal WLTP testus) siekia iki 780 kilometrų. Žurnalistas iš karto įvertino, kad užmiestyje turėtų atsiskleisti ne tik talpios baterijos, bet ir itin aerodinamiško kėbulo privalumai.
„Šį sykį pagrindinis mano tikslas buvo nukeliauti iki pajūrio ir sugrįžti atgalios, todėl stengiausi taupyti energiją, išnaudojau reljefą ir šiaip dariau viską, ką moku. Tokie bandymai visuomet pateikia netikėtumų, nes vairuodamas elektromobilį niekada negali žinoti, koks bus realus nuvažiuojamas atstumas“, – komentuoja žinomas žurnalistas.
Anot jo, greitis, priklausomai nuo kelio ruožo, siekė nuo 80 iki 110 km/val. Automobilyje veikė visos pagalbinės sistemos, multimedijos įranga ir netgi oro kondicionierius. Sumažinti šios įrangos sąnaudas V. Miliui padėjo ekonominis režimas, kurį aktyvavus optimizuojamas papildomų sistemų veikimas.
Pasiekęs Palangą, žurnalistas buvo maloniai nustebęs, nes skaičiuojant jau įveiktą kelią ir EQS kompiuterio rodomą likusį atstumą bendras rodiklis siekė 950 kilometrų. Matydamas tokį rezultatą, jis netgi pasiryžo siekti 1000 kilometrų viena įkrova nuvažiuojamo atstumo, tačiau keliaudamas namo gavo topografijos pamoką.
„Pasirodo, maždaug nuo Kryžkalnio, važiuojant į Klaipėdos pusę, beveik visą laiką yra nuokalnė. Tai reiškia, kad vykstant atgal į Vilnių tenka įveikti labai ilgą įkalnę. Jos pats vizualiai niekada nepastebėtum, bet įkalnė ten tikrai yra. Tame ruože išnaudojau visą energiją, kurią iki tol buvau sutaupęs“, – apie planus pakoregavusį atradimą pasakoja V. Milius.
Į vieną pusę energijos pakaktų bet kuriam vairuotojui
Net ir nepalankus reljefas nesutrukdė žurnalistui pasiekti įspūdingai žemų vidutinių energijos sąnaudų. „Mercedes-Benz“ oficialiai skelbiamos EQS 450+ modelio vidutinės energijos sąnaudos siekia nuo 15,6 iki 19,2 kWh/100 km, tačiau po unikalaus bandomojo važiavimo jos buvo tik 12,6 kWh/100 km. Šioje versijoje montuojamas tik vienas 245 kW (333 AG) galios elektros motoras, tačiau ji – ekonomiškesnė nei modeliai su keturių varančiųjų ratų sistemomis.
„Taip, važiavau taupiai. Jeigu aš galiu viena įkrova nukakti iki pajūrio ir grįžti į sostinę, vadinasi, bet kuris vairuotojas gali įveikti šią kelionę į vieną pusę taip, kaip jam patinka. O to tikrai užtenka, nes net ir su benzininiu automobiliu vargu ar pavyktų suvažinėti į abi puses neužpilant degalų“, – pastebi V. Milius.
Pasak žurnalisto, moderni „Mercedes-Benz EQS 450+“ pakaba užtikrina aukščiausio lygio komfortą net ir su didžiuliais 21 colio skersmens ratlankiais. Mieste itin pravertė galiniai vairuojamieji ratai. Standartiškai montuojamos pakabos 4,5 laipsnio pasukimo kampas nėra didelis, tačiau jo užtenka, kad šio modelio apsisukimo skersmuo siektų vos 11,9 metro.
Su papildomai siūloma 10 laipsnių pasukamų galinių ratų pakaba šis rodiklis sumažėja iki 10,9 metro. Palyginkime: gerokai mažesnio „Volkswagen ID.4“ elektromobilio apsisukimo skersmuo – 10,2 metro.
„Sunku patikėti, kad toks didelis automobilis gali apsisukti tokiame mažame plote. Dėl to jį lengva vairuoti bet kokiomis sąlygomis. Aišku, išsiskiria ir pažangi „Mercedes-Benz“ salono įranga, o labiausiai – greitai veikiantys ir aiškiai įskaitomi ekranai“, – komentuoja žurnalo redaktorius.
Kartos kelionę realiomis sąlygomis
V. Milius planuoja kartoti kelionę „Mercedes-Benz EQS 450+“ elektromobiliu nuo Vilniaus iki Palangos, tačiau kitą kartą lėks didžiausiu leistinu greičiu. Taip patikrins, koks yra realus nuvažiuojamas atstumas visiems vairuotojams įprastomis sąlygomis.
„Tikrai yra žmonių, kurie rimtai svarsto apie tokio elektromobilio pirkimą, tačiau neketina važiuoti vidutiniu 90 km/val. greičiu. Jiems įdomiausia, ar tą patį maršrutą bent į vieną pusę galima įveikti ir riedant šiek tiek greičiau. Taigi kitąkart patikrinsime šio elektromobilio galimybes jau netaupydami energijos“, – apie laukiantį testą realiomis sąlygomis kalba žurnalistas.