„Automobilių rinkoje nuolatos vyrauja pokyčiai ir prisitaikymas, kurį lemia besikeičiantys vartotojų įnoriai, ekonominės sąlygos ir technologinė pažanga. Puikus to pavyzdys ¬– prieš kurį laiką automobilių rinkas drebinę neramumai, kurių pasekmės buvo jaučiamos tiek naujų, tiek ir naudotų automobilių atstovų tarpe“, – sako „Longo LT“ vadovas Paulius Valiukėnas.

Sumažėjus naujų automobilių pasiūlai, nesipildė ir antrinė rinka – naudotų automobilių segmentas. Šis faktas turėjo tiesioginės įtakos kainų augime. Pastaroji trejų metų laikotarpyje ūgtelėjo maždaug 30 procentų.

Visgi, anot jo, nors šiai dienai naudotų automobilių kainos stabilizavosi tačiau vis dar yra aukštos ir artimiausiu metu tikėtis kainų kritimo nereikėtų.

Pokyčiai rinkoje išgrynino jos dalyvius

P. Valiukėnas taip pat pažymi, kad tuometiniai pokyčiai rinkoje atsispindi lig šiol. Laikotarpis, kuomet automobilių tekdavo laukti mėnesį ir ilgiau, išryškino tuos automobilių pardavėjus, kurie net ir kritiniu laikotarpiu, gebėjo atliepti klientų poreikius, užnugaryje palikdami vadinamus automobilių perpardavėjus. Didžiausias to nuopelnas – užtarnauti ryšiai ir tvirti kontaktai.

„Sertifikuoti automobilių pardavėjai turi užmezgę daug ryšių ir kontaktų su užsienio įmonėmis, iš kurių jau daug metų perka automobilius. Tokios partnerystės yra abipusiai vertinamos, tad ir tiekėjai sukasi kaip išmanydami, deda visas pastangas patikimų automobilių paieškų procesuose“, – sako jis.

Pasak „Longo LT“ vadovo, stengtis tiekėjus skatina ir ilgametė patirtis bei žinojimas, jog dirbant su sertifikuotais pardavėjais nekils jokių problemų: nei dėl automobilio paėmimo, jo apmokėjimo, ar kitų niuansų.

Rinkoje stipriausi – koja kojon žengiantys su inovacijomis

P. Valiukėnas akcentuodamas inovacijas ir skaitmenizaciją, pažymi, kad tai išlieka raktu į sėkmingą verslo vystymą, mat trejų metų laikotarpyje automobilio įsigijimas internetu sparčiai augo.

„Šiais metais apie 50 proc. automobilių pardavimų buvo pradėti atliekant automobilio rezervaciją internetu. Bendrovė ir toliau kryptingai investuoja į skaitmenizavimą, kad tinkamai pateiktų parduodamus automobilius ir palengvintų pirkėjų rezervavimo bei pirkimo procesus“, – sako P. Valiukėnas.

Specialistas pažymi, kad sertifikuoti pardavėjai susiduria su nuožmia konkurencija naudotų automobilių rinkoje, todėl bene efektyviausias būdas išsiskirti iš kitų rinkos dalyvių – pasiūlyti platų automobilių spektrą, kuo geresnę apsipirkimo bei informacijos prieigos patirtį, paremtą technologiniais sprendimais.

„Kiekviename versle svarbu sekti, kas vyksta ne tik toje rinkoje, kurioje veiklą atlieki pats, bet ir kitose. Jei vienos pramonės šakos įsidegė tam tikrą naujovę, tarkim sėkmingai pritaikė dirbtinio intelekto (DI) įrankius, galbūt šią naujovę galima pritaikyti ir kitose pramonės šakose. Čia labai svarbu gebėti matyti galimybes ir neapsiriboti esamų paslaugų modeliu, nes kliento elgsena, įpročiai ir poreikiai atliepia technologijų teikiamą komfortą gauti kokybišką prekę kuo patogesniu būdu“, – sako „Longo LT“ vadovas P. Valiukėnas.

Jis papildo, kad nors naudotų automobilių rinka vis dar yra ganėtinai konservatoriška, naujos ar ateities technologijos pamažu skverbiasi į šią rinką ir būtent tai šią rinką kelia į kitą lygį.

„Vis rečiau vykstama į automobilių aikšteles, nes gyvenimo tempas ir technologijų skvarba daug procedūrų supaprastino ir ateityje tokia tendencija tik dar labiau skleisis. Štai „vakar“ atsirado 360 kameros padedančios įvertinti automobilį net jo nemačius gyvai ir daug kitų naujovių. O štai jau „rytoj‘, ženkliai tobulėjant DI įrankiams, galbūt bandomuosius važiavimus pakeis virtualios patirtys. Svarbu suspėti į greitąjį technologijų traukinį norint išsiskirti iš konkurentų, įgyti pranašumą“, – teigia specialistas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją