„Euro NCAP“ – esminis automobilių saugos standartas, sukurtas 1997 metais. Tad jau daugelį metų „Euro NCAP“ testai laikomi vienu svarbiausių automobilio saugumo patikrinimo būdų.

Taip tikrinamas visų su automobiliu sąveiką patiriančių eismo dalyvių – suaugusių ir vaikų, keleivių ir pėsčiųjų saugumas bei automobilyje esančios saugos įrangos veikimas.

Naujai aprobuotą saugumo patikros priemonių kompleksą sudaro šie bandymai:

64 km/val. greičiu ir su 40% perdengimu atliekamas priekinis smūgis į aliuminio barjerą;

50 km/val. greičiu ir su 100% perdengimu atliekamas priekinis smūgis į standų barjerą;

50 km/val. greičiu atliekamas šoninis smūgis į vairuotojo dureles;

32 km/val. greičiu atliekamas šoninis smūgis į stulpą;

Galinis smūgis tikrinant apsaugą nuo traumų tokio smūgio metu;

Automatinis avarinis stabdymas imituojant smūgio į pėsčiuosius išvengimo pastangas.

Per šiuos bandymus naujasis „Volkswagen Tiguan“ surinko 84% visų galimų taškų. Šį gerą rezultatą garantavo patobulinta kėbulo struktūra su vykusiai parinktomis standumo ir deformacijos zonomis, ypač efektyvūs saugos diržai, sėkmingas sėdynių ir saugos oro pagalvių ergonominių bei saugos savybių derinys ir didelis eismo saugumą užtikrinančių elektroninių vairavimo pagalbininkų sąrašas.

Mažuosius keleivius saugo ant galinės sėdynės esantys tvirti ISOFIX fiksatoriai, leidžiantys patikimai pritvirtinti įvairių matmenų ir konstrukcijų vaikiškas kėdutes. Vairuotoją ir priekinį keleivį susidūrimo metu saugo oro pagalvės.

Keleivio pagalvę galima atjungti, taip pat yra ir vairuotojui skirta, jo kelius sauganti oro pagalvė ir visų asmenų galvas apsaugančios šoninės saugos užuolaidos.

Gamintojo tikinimu, nuo šių metų pradžios Europos keliais riedantis antrosios kartos „Volkswagen Tiguan“ pasižymi ypatinga saugos priemonių gausa ir įvairove. Saugumui tarnauja ir kėbulo standumo bei deformacijos zonų derinys, ir pėsčiųjų traumas maksimaliai mažinanti variklio gaubto forma, ir vairuotojui bei visiems keleiviams skirtas oro pagalvių komplektas, ir net ergonomiškai suformuotos galvos atramos, efektyviai apsaugančios nuo sprando išnirimo galinio smūgio metu.

Ilgą elektroninių vairavimo pagalbininkų sąrašą pradeda ECS elektroninis stabilumo paketas, ABS stabdžių antiblokavimo sistema, saugos funkcijų įgijo net adaptyvinis tempomatas ir vairo stiprintuvas.

Su šiomis esminėmis automobilio sistemomis glaudžiai sąveikauja ir jų sudėtyje esančių jutiklių, mikroprocesorių bei vaizdo kamerų duomenimis naudojasi daugybė kitų saugą užtikrinančių vairavimo pagalbininkų. Tai stabdymo pagalbininkas, avarinis miesto stabdys, pakartotinio susidūrimo išvengimo stabdys ir pan.

Daugybę saugumo problemų padeda išspręsti padangų oro slėgio kontrolės sistema, galimybė atjungti kai kurias oro pagalves, kai važiuoja vien tik vairuotojas, persirikiavimo ir važiavimo eismo juostoje pagalbininkai, galinė vaizdo kamera, parkavimo pagalbininkas, pėsčiuosius atpažįstanti „Pre-Crash“ aktyvi priekinės erdvės stebėjimo sistema, prognozuojanti priešais automobilį galinčias kilti pavojingas situacijas ir pasiruošusi maksimaliai užkirsti joms kelią ar bent jau minimizuoti padarinius neišvengiamu atveju.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)