Naudoti – pigiau

Lietuvoje ne pirmus metus auga naujų automobilių pardavimas. 2023-iaisias šalyje buvo įregistruota per 30 tūkst. naujų mašinų, o tai – 6,7 proc. daugiau nei pernai. Portalo „Autoplius.lt“ duomenimis, praėjusių metų pabaigoje vidutinė naujo automobilio kaina buvo kiek didesnė nei 37 tūkst. eurų. Populiariausi – didesnio pravažumo SUV, krosoverio tipo modeliai.

Už tokią vidutinę sumą galima įsigyti, pavyzdžiui, gausią „Vignale“ komplektaciją turintį hibridinį „Ford Kuga“ krosoverį. Tačiau lietuviai neatsisako pažvelgti ir į naudotus automobilius, o toje rinkoje pavyksta rasti ir labai apynaujų, mažai naudotų automobilių – ten ne tik iš Vakarų pargabentos senienos.

Štai bendrovėje „Bravoauto“ tokį „Vignale“ komplektacijos hibridinį „Ford Kuga“ įmanoma įsigyti už 30 tūkst. eurų. Konkretus radinys yra 2022 metų gamybos, nuvažiavęs vos 27 tūkst. km ir dar su gamintojo garantija.

Turint vidutinį naujam automobiliui išleidžiamą biudžetą, galima persėsti netgi į mažai važinėtą aukštesnės „premium“ klasės modelį. Pavyzdžiui, iki 38 tūkst. eurų „Bravoauto“ asortimente yra ir 2021 metų BMW X3, nuriedėjęs 50 tūkst. km. Tiesa, jo gamintojo garantija jau pasibaigusi, tačiau patys prekybininkai visiems parduodamiems modeliams taiko 12 mėnesių arba 20 tūkst. km garantiją.

Automobiliai

Naują galima susikomplektuoti pačiam

„Kam kokį automobilį, naują ar panaudotą, pirkti geriau, priklauso nuo situacijos. Pavyzdžiui, įmonėms dėl finansavimo geriau įsigyti naujų transporto priemonių, o privatūs žmonės, pirkdami nedaug naudotą modelį, sutaupo pinigų, nes kelerių metų senumo automobilis iš pirmų rankų jau bus patyręs pirminį nuvertėjimą, o tarnauti turėtų kaip naujas“, – aiškina „Autoplius.lt“ komunikacijos specialistas Gintenis Dauparas.

Naujos transporto priemonės privalumai aiškūs: galima pačiam susikomplektuoti norimo modelio įrangą, apdailos detales, pirkimo procesas salone bus paprastas ir orus, nes dokumentus, lizingo sąlygas ir kitus niuansus sutvarkys pardavėjai. Naujo automobilio pirkėjas išvažiuos ramia galva žinodamas, kad nenusipirko katės maiše. Automobilis bus neeksploatuotas, jam galios gamintojo garantija.

Minusas – susikomplektavus mašiną pagal savo poreikius gali tekti palaukti bent kelis mėnesius, kol ši bus pagaminta. O su naudotu automobiliu galima išvažiuoti beveik iš karto. Tiesa, naudoti automobiliai vienas kitam nėra lygūs.

Į automobilių turgų pirkėjai dairosi vis rečiau

„Perkant automobilį turguje „nuo tralo“, patirtis gali kardinaliai skirtis: ten labiau perkama katė maiše. Jeigu perkama įgaliotajame, ilgametę patirtį turinčiame centre, procesas nedaug skirsis nuo naujo automobilio įsigijimo. Jus aptarnaus maloniai, pateiks finansavimo sąlygas, automobilį išsivarysite iš šiltos patalpos“, – sako G. Dauparas.

Gintenis Dauparas / Dainiaus Voverio nuotr.

Automobilį įsigyjant iš turgaus ar privačių pardavėjų galima sutaupyti netgi dar daugiau pinigų arba už tą pačią kainą įsitaisyti naujesnį, prabangesnį modelį. Jau minėtų „Ford Kuga“ modelių skelbimų portaluose galima rasti ir už 20–25 tūkst. eurų. Tiesa, daugumos jų rida gana didelė, o garantija – pasibaigusi.

Vis dėlto automobilių turgų era artėja saulėlydžio link, pirkėjai pasiryžta mokėti daugiau už saugumą, tad perka kokybišką produktą. Dėl to išpopuliarėjo oficialūs naudotų transporto priemonių salonai.

Moller Auto“ plečia naudotų „Volkswagen“ ir „Audi“ pardavimo aikšteles, „Tokvila“ atidarė didžiulį „Toyota“ naudotų automobilių saloną, o „Inchcape Motors“ ir „Krasta Auto“ – „Bravoauto“ saloną, kuriame prekiauja anksčiau tik oficialiose atstovybėse prižiūrėtais BMW, „Land Rover“, „Mazda“, „Ford“ bei kitų markių automobiliais.

„Manau, kad tai tiesiog ilgai lauktas pokytis, prie kurio pribrendome. Žiūrint iš pirkėjo perspektyvos, skausmingiausia turgaus vieta yra pasitikėjimo trūkumas. Be to, turgus, diplomatiškai kalbant, yra konservatyvus ir neprisitaiko prie besikeičiančių poreikių“, – kalba automobilių istorijos patikros portalo „carVertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis.

Malonių patirčių daugėja

Didesnė pavažinėto automobilio kaina mokama už saugumą. Oficialiai veikiantys pardavėjai moka mokesčius, pirkimo–pardavimo sutartyje nurodo visą kainą ir, jei vėliau išaiškėja, kad automobilis turi trūkumų, pardavėjas nepradingsta „kauferių“ džiunglėse, visa atsakomybė krinta ant jo pečių.

Matas Buzelis

Dėl to naudotų mašinų salonai, saugodami savo reputaciją, dažnu atveju įdėmiai žiūri, ką parduoda, ir netgi teikia garantijas. Nepriklausomi pardavėjai duoda 1–3 mėnesių ir kelių tūkstančių kilometrų garantijas, įrodančias, kad neišlįs paslėpti defektai, oficialūs markių atstovai – ir pusės metų. Yra tokių, kurie teikia dar ilgesnes: „Bravoauto“ modeliams su pasibaigusia gamykline garantija papildomai taiko 12 mėnesių garantiją ir netgi automobilio grąžinimo garantiją, jei šis netenkina pirkėjo lūkesčių.

„Mano nuomone, mažiausiai rizikos bus perkant naudotą transporto priemonę iš oficialių atstovų, kurie parduoda pagal gamintojo rekomendacijas sertifikuotus automobilius. Tokiems pardavėjams klaidos atsieina brangiausiai, todėl jie rūpinasi klientais. Antroje vietoje būtų nepriklausomi pardavėjai – jie investuoja į savo reputaciją, salonus ir taip pat suteikia garantijas“, – komentuoja M. Buzelis ir priduria, kad turgui skirtų paskutinę vietą, kad ir kiek būtų skirtingų būdų nusipirkti naudotą automobilį.

Pirkimo procesas iš oficialiai veikiančių pardavėjų taip pat visai kitoks: jie turi salonus ar bent jau kontoras, kuriose sutvarko reikalingus dokumentus, teikia finansavimo paslaugas. Oficialios naudotų automobilių atstovybės, paprastai, paslaugų kokybe mažai kuo nusileidžia naujų automobilių salonams, o kai kurios ir nė kiek nenusileidžia.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)