„BMW iX M60“ bus prabangus ir greitas elektrinis miesto visureigis. 100 km/val. jam bus pasiekiamas per 3,8 sekundes, elektromobilis toliau bėgėsis iki 250 km/val. „iX M60“ tarp įkrovimų nuvažiuos 566 km (WLTP). Gatvėse šis elektromobilis turėtų pasirodyti jau šią vasarą.
„BMW iX M60“ bus labai galingas elektromobilis – 455 kW ir 1015 Nm yra tikrai nemažai. Įjungus sportinį režimą sukimo momentas šoktels iki 1100 Nm. Tam, kad pasiektų šiuos skaičius, BMW vysto penktos kartos elektrinį variklį, kuriame nėra magnetų. Jis veikia kaip trifazis ir, kaip senais gerai laikais, turi šepetėlius.
Šepetėliai dabar atrodo kaip kažkokia seniena. Elektromobilių gamintojai jų nemėgsta dėl kelių priežasčių. Visų pirma, šepetėliai dėvisi. Jie gali būti labai patikimi ir tarnauti ilgą laiką, bet tas jų dėvėjimasis kuria dulkes, kurios uždaroje sistemoje gali sukelti kitų bėdų. BMW šias problemas išsprendžia naudodama modernias medžiagas bei variklio konstrukciją. BMW atstovai teigia, kad šepetėlių moduliai bus atskirti nuo likusios variklio dalies, todėl dulkės nepaveiks viso variklio ilgaamžiškumo.
Bet kam tie šepetėliai? Juk net ir naudojant naujas medžiagas juos vis tiek kada nors reikės keisti.
Taip, tačiau automobilių savininkams tai nėra naujiena. Net ir turėdamas šepetėlius elektromobilis reikalaus mažiau priežiūros nei automobiliai su vidaus degimo varikliais. Šis sprendimas, kuris, kad ir kaip juokingai tai skambėtų, yra pakankamai inovatyvus, leidžia BMW nenaudoti nuolatinių magnetų.
Kinija kontroliuoja 90 proc. pasaulio magnetams reikalingų medžiagų rezervų ir jų vis sunkiau gauti etiškais keliais. „Mahle“ bei „Bentley“ vysto elektrinius variklius be magnetų, kad tiesiog sumažintų priklausomybę nuo galimai neetiškos ir nešvarios pramonės.
Be to, BMW teigia, kad naujas, jau penktos kartos elektros variklis pasižymi geresniu dydžio ir galios santykiu, yra efektyviau aušinamas, siūlo didesnį sukimo momentą.