Vienas naujausių pavydžių, įrodančių, kad gamintojai anaiptol nepamiršo standartinių modelių, yra naujasis „Peugeot 308“. Į finalinį „Lietuvos metų automobilio 2023“ septynetą išrinktas su hečbeko arba universalo kėbulu siūlomas modelis šių metų konkurse užėmė penktąją vietą.

Už geriausią automobilio dizainą prestižinį „Red Dot“ apdovanojimą kovo mėnesį jau pelnęs modelis išsiskiriančia išvaizda pelnė ir lietuvių ekspertų simpatijas. Žurnalistams bei komisiją konsultavusiems ekspertams gerą įspūdį paliko ir 308 modelio salonas. Hečbekas, kurio kaina prasideda nuo 23 tūkst. eurų, dėl „Metų ergonomikos“ nominacijos varžėsi su kone penkis kartus aukštesne startine suma įkainotu EQS iš „Mercedes-EQ“, taip pat su „Renault Megane E-Tech“.

Įkraunamasis hibridas – patogus jau dabar

„Lietuvos metų automobilio 2023“ konkurso komisijos narys, žurnalo „Auto Bild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius Vitoldas Milius, atkreipia dėmesį į itin plačią „Peugeot 308“ modeliams siūlomų jėgos agregatų gamą, kurioje greta benzininių ir dyzelinių variklių taip pat yra net dvi įkraunamosios hibridinės jėgainės. 2023 metais gamintojas planuoja pristatyti ir vien elektra varomą versiją E-308. Šiuo metu siūlomos 308 modelio versijos su įkraunamosiomis hibridinėmis jėgainėmis elektros režimu gali nuvažiuoti iki 60 kilometrų atstumą.

Peugeot 308

„Pasirinkimo laisvė visuomet yra sveikintina, tad pirkėjai, kuriems nereikia didesnio automobilio, tai tikrai įvertins. Svarbu ir tai, kad versijų su vidaus degimo varikliais kaina – labai patraukli“, – konstatuoja žurnalistas.

Plačias komplektavimo galimybes savo pirkėjams suteikia anaiptol ne visi gamintojai. Pavyzdžiui, į finalinį geriausio Lietuvos rinkoje parduodamo naujo automobilio rinkimų septynetą kartu su „Peugeot 308“ patekęs kitas šios segmento modelis, „Honda Civic“, komplektuojamas tik su viena jėgaine. Japonijos gamintojas kol kas siūlo tik įsikraunantį hibridą, kuriame montuojamas 2 litrų benzininis variklis.

Įkraunamoji hibridinė jėgainė – nedažnas pasiūlymas C segmente. Geriausią naują Lietuvos rinkoje šiais metais pristatytą transporto priemonę rinkęs socialinių tinklų turinio kūrėjas Dainius Leonavičius pastebi, kad prie aštuntosios kartos „Volkswagen Golf“ prisijungę techniškai giminingi „Peugeot 308“ ir „Opel Astra“ modeliai patenka į išskirtinių automobilių klubą. Įkraunamosios hibridinės versijos renkantis „Škoda Octavia“, „Ford Focus“, „Hyundai i30“ ar „Toyota Corolla“ kol kas nėra siūlomos.

„Įkraunamieji hibridai – realesnė ir artimesnė ateitis nei elektromobiliai. Net jei ir būtų galima su jais įveikti dar didesnius atstumus nei dabar, mūsų infrastruktūrai atsiliekant, iš to nedaug naudos. Tuo metu hibridinis modelis pasižymi visomis gerosiomis elektromobilio savybėmis, o prireikus nuvažiuoti ilgesnį atstumą galima išnaudoti vidaus degimo variklį“, – įkraunamųjų hibridų privalumus vardija žurnalistas.

Honda Civic

Dėl viliojančios išvaizdos ginčų nekilo

D. Leonavičius pažymi, jog, kalbant apie naująjį „Peugeot 308“, nevalia nepaminėti išraiškingos šio modelio išvaizdos. Išskirtinis hečbeko išorės dizainas nepaliko abejingų lietuvių žurnalistų. Tai buvo vienas iš nedaugelio atvejų, kai šioje subjektyvioje kategorijoje nekilo ginčų – visi apie dizainą atsiliepė tik teigiamai.

„Būna automobilių, kurie atrodo naujai, tačiau vertinant jų išvaizdą žurnalistų nuomonės išsiskiria ir visi tarsi pasidalina į dvi stovyklas. Su 308 modeliu taip nėra – dar neteko sutikti žmogaus, kuris pareikštų, kad toks stilius jam nepriimtinas. Tai automobilis, kuris patinka visiems“, – konstatuoja žurnalistas.

V. Milius priduria, kad ne mažiau efektingai atrodo ir salonas, kuriame dera naujausi technologiniai pasiekimai bei apgalvotai suderintos aukštos kokybės medžiagos. Viduje sumontuotos sėdynės yra laikomos vienomis geriausių šiame segmente – joms suteiktas nugaros sveikata besirūpinančios Vokietijos medikų asociacijos AGR sertifikatas.

308 vairuotojo vieta pirmą kartą sėdant į vidų gali atrodyti kitaip nei daugelyje šio segmento modelių. V. Milius paaiškina, kad tai susiję su kiek neįprastu svarbiausios įrangos išdėstymu, nes prietaisų skydelis įrengtas kiek aukščiau, o kompaktiškas vairas – šiek tiek žemiau.

„Ne visiems tai patinka, kadangi žmonės sunkiai priima naujoves. Prieš galutinai nusprendžiant, svarbu šiek tiek daugiau pasivažinėti šiuo automobiliu. Man toks prietaisų išdėstymas patiko jau nuo pirmųjų „Peugeot“ modelių bandymų“, – teigia žurnalo redaktorius.

Vitoldas Milius

Įranga – lyg aukštesnės klasės modelio

D. Leonavičius nešykštėjo pagyrų „Peugeot 308“ modelio multimedijos sistemai. Anot žurnalisto, šiame modelyje montuojami ypatingo ryškumo ekranai. Taip pat automobilis išsiskiria ir jame sumontuotų vaizdo kamerų kokybe. Pastarosiomis technologijomis šį modelį „Metų ergonomikos“ kategorijoje lenkė tik daugiau nei trigubai, lyginant konkursui pristatytų automobilių versijas, brangesnis EQS iš „Mercedes-EQ“.

„Vertinant šias svarbias technologijas, „Peugeot“ beveik niekuo nenusileidžia aukštesnės klasės automobiliams. Tuo jis išties žavus. 3D prietaisų skydelis taip pat gali daug ką nustebinti. Jis ne tik gerai atrodo, bet ir leidžia sutalpinti daugiau informacijos jo neperkraunant. Taip yra todėl, kad žmogaus akis vaizdą plokštumoje ir erdvėje priima skirtingai“, – aiškina automobilių apžvalgininkas.

„Peugeot 308“ įrangai valdyti naudojami penki greitojo aktyvavimo mygtukai, kurių funkcijas kiekvienas vairuotojas gali užprogramuoti pagal savo poreikius. Mygtukai yra ganėtinai dideli, todėl, norint nieko nesupainioti ir paspausti tą, ką reikia, užtenka vos užmesti akį. Patogu ir tai, jog jutikliniai mygtukai į prisilietimą reaguoja keisdami spalvas, todėl vairuotojas gali būti užtikrintas, kad tikrai aktyvavo norimą funkciją.

„Pavyzdžiui, šaltuoju sezonu vienam iš minėtų mygtukų galima priskirti vairo šildymą, o atėjus vasarai šią funkciją galima pakeisti į aktualesnę. Tai tikrai labai patogus dalykas, kurio neteko matyti kitų gamintojų automobiliuose“, – dar pastebi V. Milius.

Peugeot 308

Lietuviškiems keliams

„Peugeot 308“ taip pat sulaukė komisijos komplimentų už pakabos konstrukciją. Automobilių apžvalgininkai pastebi, jog ji sureguliuota optimaliai – nei pernelyg minkšta, nei per kieta. Lietuvos kelių būklei prastėjant, sportiškos konfigūracijos modeliai jau nesuteikia komforto, tačiau jei inžinieriai bando atkartoti „sofos efektą“, kenčia mašinos valdymas.

„Galbūt automobilius užsienyje bandantys kolegos net neatkreips dėmesio, kad vieno ar kito modelio pakaba yra kietesnė, bet taip būna tik ten, kur labai lygi kelio danga. Ne visi nauji automobiliai yra tinkamai pritaikyti lietuviškiems keliams, tačiau 308 išsiskiria pakankamai aukštu komforto lygiu ir nepraranda gerų valdymo savybių“, – pažymi V. Milius.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją