Iki 2020 m. pabaigos valstybinės reikšmės keliuose turi būti įrengta 130 vidutinio greičio kontrolės ruožų (iš viso 260 įrenginių) ir 70 momentinių greičio matuoklių.
„Nuosekliai planuojamas vidutinio greičio matuoklių tinklas leidžia tikėtis ilgalaikio efekto formuojant vairuotojų įpročius pasirinkti saugų greitį. Saugaus eismo esmė – visų galimų priemonių kompleksinis panaudojimas“, – teigia Kelių direkcijos vadovas Vitalijus Andrejevas.
Šiuo metu Lietuvos valstybinės reikšmės keliuose veikia 50 vidutinio greičio matuoklių, kurie matuoja greitį 25-iuose ruožuose. Artimiausiu metu ketinama pasirašyti sutartį dar dėl 100 sektorinių greičio matuoklių įrenginių (50 ruožų) įrengimo. 2019 m. gruodžio mėn. sudaryta sutartis dėl 70 momentinių greičio matuoklių įrengimo šalyje.
Kur atsiras naujieji matuokliai
Greičio matuoklių įrengimo vietos nustatomos atsižvelgus į įvairius kriterijus. Vieni svarbiausių yra vidutinis metinis paros eismo intensyvumas ir eismo įvykių skaičius. Prioritetinę eilę sudaro pagal nustatytus kriterijus atrinkti valstybinės reikšmės kelių ruožai, kuriuose eismo saugos požiūriu tikslingiausia būtų diegti greičio kontrolės sistemas.
Didžiausią prioritetą numatytame sąraše turi kelias A13 tarp Klaipėdos ir Liepojos. Vidutinio greičio matuoklis atsiras ir kelyje Naujoji Vilnia-Rudamina-Paneriai-Gariūnai.
Taip pat numatyta, kad viena vidutinio greičio stebėjimo atkarpa atsiras kelyje Vilnius-Utena. Numatoma, kad vidutinio greičio matuokliai čia stovės kelio 37,13 kilometre ir 43,48 kilometre.
Kaip anksčiau žadėta, vidutinio greičio matuokliai atsiras ir magistralėse. Didžiausias prioritetas tenka A2 magistralei Vilnius-Panevėžys. Norima, kad vidutinis greitis būtų stebimas kelio 110,97-121,28 km ruože, kairėje pusėje. Tai – ne vienintelė magistralės atkarpa, kurioje norima vidutinio greičio matuoklių: tokius įrengti norima ir kelio 121,87-126,87 km ruože, dešinėje kelio pusėje.